سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره «سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی» در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه ۱۷ آذر تا دوشنبه ۲۱ آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران اظهار کرد: ترکیبات فرار کربنی در سطح شهر ناشی از فعالیت پمپ بنزین‌ها و سوخت ناقص خودروها بخصوص اتوبوس‌ها باعث احتراق ناقص و آلودگی هوا با انواع عوارض ریوی و تنفسی و پوستی می‌شود.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی و با اشاره به ادامه پایداری هوا و تشدید آلودگی هوا اعلام کرد که آلودگی هوا از روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و تا ظهر یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) پایان می‌یابد.
هشدار «نارنجی» تداوم آلودگی هوا در ۳ کلانشهر
شرایط آلودگی این روز‌های هوای پایتخت به‌قدری وخیم است که اداره کل هواشناسی استان تهران نیز روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد و با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات PM ۲.۵ خبر داد.
سازمان هواشناسی برای تهران و البرز در روز شنبه و یکشنبه به علت آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها هشدار در سطح نارنجی صادر کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد از عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری و انباشت آلاینده‌های هوا به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از جمعه تا صبح شنبه (۱۶ تا ۱۷ دی) خبر داد.
مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی درباره آلودگی هوای تهران از عدم وزش باد قابل ملاحظه خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: به دلیل ادامه پایداری و سکون هوا، شاخص آلودگی به محدوده «بسیار ناسالم» می‌رسد.
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می یابد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می‌یابد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.
اداره کل هواشناسی استان تهران باتوجه به کاهش کیفیت و آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز را توصیه کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها هشدار داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها عنوان داشت: به همه شهروندان توصیه می‌شود در تردد خودرو‌ها مدیریت لازم را داشته باشند.
هشدار آلودگی هوا برای تهران، کرج و اراک
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: با توجه به انباشت نسبی آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس از افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌خواهیم از تردد در فضای باز اجتناب کنند.
هشدار نارنجی هواشناسی تهران نسبت به افزایش آلودگی هوا
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا در تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران به انباشت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها اشاره کرد و افزود: به همه شهروندان توصیه می‌شود در تردد خودرو‌ها مدیریت لازم را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به دلیل انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده‌های ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را شاهد خواهیم بود.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در پایتخت گفت: اگر در صورت تشدید آلودگی بنا باشد اقدام اضطراری صورت گیرد، مسئولیت با استانداری خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ