سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جوی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کرج تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزد- مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به آلودگی ذرات معلق هوا در استان با منشأ خارجی، میزان این ذرات را بیش از پنج برابر استاندارد اعلام کرد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۹۹ یعنی در بازه قابل قبول ولی در مرز آلودگی قرار دارد.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: تعداد روزهای ناسالم در کلانشهر اصفهان در هفت سال گذشته به سبب توسعه ناپایدار در این خطه ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز، برای امشب کاهش محسوس دما و از فردا در سطح استان روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
دوربین ایسنا در میدان آزادی تهران تصاویری از ناپدید شدن برج میلاد همزمان با افزایش آلاینده‌ها و شدت‌گرفتن آلودگی هوا را ثبت کرد که تا لحظاتی قبل قابل رویت بود!
دوربین ایسنا در میدان آزادی تهران تصاویری از ناپدید شدن برج میلاد همزمان با افزایش آلاینده‌ها و شدت‌گرفتن آلودگی هوا را ثبت کرد که تا لحظاتی قبل قابل رویت بود!
سازمان هواشناسی کشور نسبت به انباشت آلاینده‌ها در ۴ کلانشهر کشور و افزایش آلودگی هوا تا حد «بسیار ناسالم» هشدار داد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شاخص آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم خبر داد.
براثر این مخاطرات احتمال افزایش شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم وجود دارد.
شروین تبریزی با بیان اینکه از یازدهم تا هجدهم آذر امسال ۸ هزار و ۵۰۰ نفر دچار مشکلات قلبی تنفسی شده‌اند، اضافه کرد: هرچند که این میزان تنها ناشی از آلودگی هوا نیست، اما تعداد بیماران قلبی عروقی نسبت به روزهای پاک ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش ۱۹ درصدی آلودگی هوا نسبت به سال گذشته خبر داد و بر ضرورت مدیریت یکپارچه آلودگی هوا تاکید کرد.
سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش بارندگی در نواحی شمالی کشور اعلام کرد: افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه از تداوم آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته خبر داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری در فضای باز و فعالیت فیزیکی و ورزشی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های توصیه کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها هشدار داد.
رئیس سازمان اورژانس تهران از افزایش ۱۰ درصدی ماموریت‌های اورژانس تهران با افزایش آلودگی هوا در پایتخت خبر داد.
دکتر طاهره سماوات متخصص قلب و عروق و کارشناس دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۲ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی به‌علت آلودگی هوا است و سالانه ۶ میلیون مرگ منتسب به آلودگی هوا در جهان می‌دهد، افزود: بعد از یک ساعت مواجهه انسان با هوای آلوده و حتی دو روز پس از آن، میزان رخداد سکته‌های قلبی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این ذرات اغلب از مصرف سوخت‌های فسیلی و ذرات ناشی از تماس لاستیک اتومبیل‌ها با جاده تولید می‌شوند.
به گزارش سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره «سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی» در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه ۱۷ آذر تا دوشنبه ۲۱ آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.
هشدار نارنجی هواشناسی تهران نسبت به افزایش آلودگی هوا
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان از امروز تا اواسط هفته جاری خبرداد.‌
از امشب تا روز سه‌شنبه، افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
اراک - طبق پیش بینی هواشناسی استان مرکزی، مناطق صنعتی و پرجمعیت استان در ۲ روز آینده با افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا مواجه هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ