نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که اراده سیاسی برای انتخاب رئیس جمهوری در این کشور وجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بحران انتخاب رئیس جمهور لبنان از رقابت بر سر نام‌های مطرح برای تصدی این پست گذشته و به تلاش برای یافتن ساختاری جدید برای حکومت این کشور رسیده است.
دلایل داخلی و بحران اقتصادی تنها بخشی از مشکلات لبنان است و برای درک ابعاد ناامنی در این کشور، باید عامل مهمی به نام نقش رژیم صهیونیستی نیز مور توجه قرار بگیرد.
در حالی که سایه بحران سیاسی و اقتصادی بر سر لبنان ادامه دارد، رئیس بانک مرکزی که متهم به پرونده‌های بزرگ فساد مالی است پس از ۳۰ سال بالاخره از منصب خود کنار می‌رود.
سفیر پیشین روسیه در لبنان در گفتگو با مهر تأکید کرد که غرب هر از چندگاهی، با مطرح‌کردن موضوع سلاح هسته‌ای، تلاش می‌کند مسئولیت به‌کارگیری این سلاح را بر دوش روسیه بیاندازد.
منابع آگاه از احتمال پیوستن ایران به کمیته پنج جانبه حل بحران ریاست جمهوری لبنان با توجه به نقش این کشور در تحولات منطقه خبر دادند.
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان در پیامی با خطاب به همه جریان‌های سیاسی خواستار اتخاذ تدابیری سریع برای دستیابی به توافقی ملی برای نجات همه جانبه کشور شد.
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که فقدان رئیس‌جمهور در لبنان، به بحران سیاسی این کشور دامن می‌زند.
اعلام حمایت حزب الله لبنان از سلیمان فرنجیه، راه را برای پایان دادن به یک بحران سیاسی هموار کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر به تشریح برنامه دوحه برای لبنان پرداخت و حل بحران این کشور را به دست گروه‌های سیاسی داخلی لبنان ممکن دانست.
رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به اهداف پنهان بحران آفرینی در این کشور اشاره کرد.
بحران اقتصادی لبنان که در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد هم چنان باعث بدبختی بیش‌تر لبنانی‌ها می‌شود. سوء مدیریت گسترده وجوه، فساد و کنترل سرمایه توسط موسسات مالی لبنانی باعث شده که اکثر مردم لبنان نتوانند به موجودی پس انداز خود در بانک‌ها دسترسی داشته باشند.
مفتی جعفری لبنان به شدت درباره وخامت اوضاع لبنان هشدار داد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور شد.
مفتی جعفری لبنان به شدت درباره وخامت اوضاع لبنان هشدار داد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور شد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید و راهکار خروج از بحران این کشور پرداخت.
واکنش رسانه های رژیم صهیونیستی به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود فرماندهان شهید حزب الله در حالی ادامه دارد، که این رسانه ها به بحرانی بودن اوضاع این رژیم اذعان کردند.
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اولویت نخست ما مقابله با تبعات بحران معیشتی و استواری در برابر تحریم آمریکا به عنوان مهمترین عامل رنج لبنانی هاست.
یک نماینده پارلمان لبنان گفت که یک رئیس جمهور با دیدگاه اصلاحی می تواند بحران ها و مشکلات فعلی این کشور را حل و فصل کند.
وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد: ما باید به دنبال گفتگو به دور از عنادورزی باشیم و دور یک میز مشکلاتمان را حل کنیم و درد و رنج مردم را برطرف کنیم.
رئیس شورایی حزب الله لبنان با بیان اینکه هیچکس به تنهایی نمی تواند بحران این کشور را حل کند، تاکید کرد که تنها راه حل بحران لبنان گفتگو و تفاهم است.
یک رسانه لبنانی از کارشکنی ریاض در حل و فصل بحران مربوط به ریاست جمهوری لبنان و ناخرسندی سعودی از ورود قطر به پرونده لبنان پرده برداشت.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: بحرانهای اقتصادی و معیشتی روند فزاینده پیدا کرده است و کشور از اوضاع بد به سمت بدتر حرکت می کند.
نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که اراده سیاسی برای انتخاب رئیس جمهوری در این کشور وجود ندارد.
وزیر انرژی لبنان و سفیر ایران در بیروت دیدار و درباره بحران کمبود سوخت در لبنان گفتگو کردند.
معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت مقاومت برای خارج کردن لبنان از بحران با استفاده از تحمیل معادلاتی که ضامن حقوقش باشد، تلاش می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ