منابع عراقی به تعداد آتش سوزی های رخ داده در این کشور در سال جاری میلادی اشاره کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان گفت: چند سال است به وزنه‌برداری تلنگر زده شده و اکنون نباید انتظار داشت در این چند ماه، نتایج سال ۲۰۱۲ تکرار شود.
نتایج تحقیقات نشان داد که انتظار می‌رود که میانگین سن خودرو در سال آینده کاهش یابد زیرا افزایش در دسترس‌بودن و تقاضای جدید باعث افزایش فروش خودروهای جدید به بالای ۱۴.۵ میلیون در سال ۲۰۲۳ می‌شود.
کشتی‌گیر سبک‌وزن تیم ملی که بعد از مسابقات سال ۲۰۲۲ صربستان در هیچ رویدادی شرکت نکرده است و در چند ماه گذشته با مسائلی روبه‌رو شده بود از این نوشت که نتوانسته به کمترین حق خود در ورزش کشور دست پیدا کند و به خاطر حمایت از مردم کنار گذاشته شده است.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
در سال ۲۰۲۱ میلادی نتیجه یک مطالعه بزرگ انجام شده توسط دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان داد که در سن ۶۰ سالگی تغییر رژیم غذایی "متوسط" سرشار از غذا‌های فرآوری شده و گوشت قرمز به رژیم غذایی سالم سرشار از غلات، حبوبات و آجیل می‌تواند تقریبا یک دهه به طول عمر فرد بیافزاید.
کارشناسان مدت‌ها انتظار داشتند که جمعیت هند تا اواخر دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی نگیرد، اما کاهش مداوم نرخ باروری در چین این برآورد را هفت سال جلوتر انداخته است. میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن در جمهوری خلق چین به ۱/۲ رسیده که یکی از پایین‌تر نرخ‌هاست. در هند هر چند بارآوری در سال‌های اخیر کمتر شده، اما نرخ آن ۱/ ۲ است. در دهه ۱۹۵۰ این نرخ ۶ بود و در دهه ۱۹۹۰ کمی بیش از ۳.
تیم ملی فوتبال عربستان در دومین فیفادی سال ۲۰۲۳ اردو و مسابقه‌ای ندارد و چندین ماه تعطیل خواهد بود.
در اواخر دسامبر ۲۰۲۰، محققانی که بر روی تلسکوپ کیهان‌شناسی آتاکاما (ACT) در شیلی کار می‌کردند، جدیدترین تخمین خود را منتشر کردند، ۱۳.۷۷ میلیارد سال، به اضافه یا منهای چند ده میلیون سال.
دلایل مشخصی برای تصمیم جدید توییتر از سوی مدیران آن ذکر نشده است؛ اما واضح است که این شرکت روز‌های چندان خوشی را از لحاظ مالی سپری نمی‌کند و می‌خواهد با کاهش هزینه ارسال پیامک، کاربران بیشتری را هم به استفاده از اشتراک پولی خود ترغیب نماید. طبق داده‌های منتشر شده در اواخر سال ۲۰۲۱، تنها ۲.۶ درصد از افراد، احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر را فعال کرده بودند که ۷۴ درصد از آن‌ها، کد تایید را از طریق پیامک دریافت می‌کردند.
در پایان سال ۲۰۲۲، بسیاری از تجار صاحب نفوذ و مقامات سیاسی مسکو معتقد بودند که پریگوژین یک تهدید واقعی است. یک نظامی روس به من گفت: «پتک پیامی برای همه ماست. سال گذشته برای چند ماه این پرسش مطرح شد که چرا پوتین، پریگوژین را مانند بسیاری دیگر سرجایش نمی‌نشاند.»
شهروندان ژاپن با دسترسی بدون ویزا به ۱۹۳ مقصد در سراسر جهان و با پیشی گرفتن از سنگاپور و کره جنوبی، قوی‌ترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۲۳ را همانند چند سال اخیر در اختیار دارند.
شهروندان ژاپن با دسترسی بدون ویزا به ۱۹۳ مقصد در سراسر جهان و با پیشی گرفتن از سنگاپور و کره جنوبی، قوی‌ترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۲۳ را همانند چند سال اخیر در اختیار دارند.
شهروندان ژاپن با دسترسی بدون ویزا به ۱۹۳ مقصد در سراسر جهان و با پیشی گرفتن از سنگاپور و کره جنوبی، قوی‌ترین پاسپورت جهان در سال ۲۰۲۳ را همانند چند سال اخیر در اختیار دارند.
ابرماه یک رویداد نادر و زیبا است که فقط چند بار در سال می‌توانید ببینید. وقتی این پدیده اتفاق می‌افتد، یک ماه بزرگ و درخشان در آسمان پدیدار می‌شود که هر که را به بالا نگاه کند، شگفت‌زده خواهد کرد.
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
سدان چهار درب و برقی آیون از پایان سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد و پس از خودروی اسپرت هایپر SSR که چند ماه پیش معرفی شد دومین محصول آیون به شمار می‌رود.
طبق تخمین گزارش «برنامه ارزیابی آب جهانی سازمان ملل متحد»، «تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۸/ ۱میلیارد نفر در مناطقی با کمبود مطلق آب زندگی خواهند کرد. کمبود آب با تغییرات اقلیمی، بدتر و منجر به افزایش مهاجرت جهانی شده است.
هفته نامه خبری آمریکایی «تایم» اخیرا صد اختراع برتر سال ۲۰۲۲ در حوزه‌های مختلف را منتشر کرده است که ما در این خبر به معرفی چند اختراع که در نوع خود می‌تواند زندگی بشر را متحول سازد، پرداخته‌ایم.
طبق اعلام کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، طی چند سال گذشته سه نفر در محل ساخت ورزشگاه‌های کشور میزبان جام جهانی قطر در ساعات کاری جان خود را از دست داده‌اند.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
متهم که تیلور رنه‌پارکر نام دارد در سال۲۰۲۰ در اوکلاهاما دستگیر شد؛ تنها چند ساعت بعد از آنکه به طرز هولناک دوست ۲۱ساله‌اش به نام ریگان سمونز را در خانه‌شان در شهر نیوبوستون به قتل رساند.
پس از آنکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امباپه را برای ماندن تحت فشار قرار داد، مرد فرانسوی با قراردادی چند میلیون دلاری برای تمدید تا سال ۲۰۲۵ موافقت کرد
موسسه گالوپ بر پایه بررسی خود در سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ رتبه‌بندی تازه عصبانی‌ترین مردم جهان را منتشر کرد.
رئیس جمهور فرانسه امروز در سالروز انفجار بندر بیروت، از اینکه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ چند ماه است که متوقف شده، ابراز تاسف کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ