نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اصلاحات مهمی که باید در عرصه اقتصادی انجام شود، شفاف‌سازی نظام ارزی و مردمی شدن اقتصاد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و نوآور و حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان فناور به عنوان بازوی اصلی توسعه فناوری در صنعت بزرگ‌ترین اقدام اصلاحی در جهت تحول اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بزرگ کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن اقتصاد ملی است.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کل کشور گفت: فراجا یک دستگاه و نهاد انقلابی، جهادی و پای کار نظام است که هدفش کمک به مردم و حفظ ارزش های انقلاب است.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: تلاش داریم تحولات و اصلاحات اقتصادی عمیقی در کشور آغاز شود اما مشکل فشارهای اجتماعی را داریم که باید گفت برای این تحولات، صبر و حوصله می خواهیم. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فضاسازی گسترده ای شد و مقداری کار را متوقف کردند که به نظر من باید این تحولات را سریع ادامه دهیم.
فرزین خطاب به فعالان اقتصادی کشور تأکید کرد: ورود به بازار غیر رسمی ارز معا‌دل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای یک ابربدهکار بانکی که با اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و عدم باز پرداخت تسهیلات بانکی ریالی و ارزی، مال نامشروع تحصیل کرده بود، خبر داد.
با مصوبه مجلس و با هدف صیانت از ذخایر ارزی کشور، بانک مرکزی مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز پایین‌تر از نرخ میانگین ارز صادرات در روز کاری قبل نیست.
کارشناس انرژی گفت: سیاست‌هایی نظیر منوط کردن دریافت یارانه انرژی به توسعه زنجیره ارزش برای رهایی کشور از تله صادرات انرژی مجازی راهکار خوبی است. همچنین در کنار این موضوع باید تکنولوژی و تحقیق و توسعه به صنعت کشور وارد شود تا بتوانیم از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
یک اقتصاددان گفت: تغییرات ارزی که از ابتدای سال با حذف ارز ۴۲۰۰ رخ داد شوکی بود که به تمام بازارهای کشور وارد کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای افزایش امید، اولا باید «کرسی اعتراض» را به رسمیت شناخت، کسانی که اعتراض قانونی دارند باید بتوانند مطالبه گری کنند و مسائل و مطالب خودشان را بگویند. مسئولین نظام عوض دعوا‌های بی ارزش و اختلافات غیرضروری، دست به دست هم بدهند و از خرد جمعی استفاده کنند؛ از تک تک کسانی که در کشور هستند و دل در گرو انقلاب دارند، از هر گروه و حزب و دسته و طایفه‌ای که می‌خواهند باشند، استفاده کنند.
تربت حیدریه ـ نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکداری، ارزی و شایسته سالاری باید در کشور اصلاح شود.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: موضع روشن ایران دفاع از تمامیت ارضی، استقلال کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی است و در مقابل هر تهدیدی ایستادگی می‌کند آنچنانکه این موضوع تا کنون نیز ثابت شده است.
روزنامه ایران نوشت: اپوزیسیون «بر نظام» یا «اپوزیسیون معاند» گروه‌هایی هستند که می‌توانند وابسته باشند یا مستقل، خواهان حفظ تمامیت ارضی کشور باشند یا تجزیه‌طلب، اما به هرحال این گروه با زیر سؤال بردن حقانیت و مشروعیت نظام، اساساً به طرق غیرقانونی و براندازانه درصدد سرنگونی حاکمیت هستند.
دادستان تهران گفت: برای ۹ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی کشور به اتهام قاچاق دارو و ارز ، احتکار داروهای کمیاب و توزیع داروهای تقلبی وغیرمجاز کیفرخواست صادر شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بالا رفتن قیمت دلار، واقعیت کف بازار نیست، بلکه واقعیت، اقدامات هدایت شده و حساب شده از اطراف کشور ماست. سلیمانیه، هرات، دبی و استانبول مجموعاً در قیمت دلار تأثیرگذار هستند. از عوامل دیگر، قماری است که در عرصه ارز صورت می‌گیرد و به آن «ارز فردایی» می‌گویند، بدون اینکه ارز مبادله شود، در روز تعطیل قیمت را بالا می‌برند، معلوم است که این‌ها اقداماتی مبنی بر فشار هر چه بیشتر است.
قزوین- وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت با بیان اینکه برای تزریق امید به کشور نیازمند تغییر در نظام بروکراسی کشور هستیم، گفت: هیجان این روزهای بازار ارز گذرا است.
ایمانی گفت: ایجاد حداکثر ارزش افزوده برای بخش‌های مولد کشور از رسالت‌های مهم نظام بانکی است که این مهم در بانک صادرات ایران با طراحی محصولات و خدمات جدید دنبال می‌شود.
دانشمند با اشاره به اینکه ارز چند نرخی در نظام اقتصادی ایران فساد آور است، گفت: «تجربیات بیش از دو دهه‌ای موید این موضوع است که هرگاه ارز در ایران چند نرخی بوده است، از آن طرف فساد و رانت نیز به وجود آمده، نمونه عینی این موضوع هدر رفت منابع ملی در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی است که در نهایت نیز بساط آن نیز جمع شد. البته باید به این نکته نیز اذعان داشت که از بین بردن نظام ارز چند نرخی در زمانی که اقتصاد کشور در ثبات قرار ندارد و تحریم‌ها فشار همه جانبه‌ای به کشور وارد می‌کند، عملا سخت و نشدنی است.»
براساس کیفرخواست صادر شده برای میلاد حاتمی فرزند محسن، به افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به صورت گسترده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی و دایر کردن مرکز قمار و تشویق به فساد در نظر گرفته شده است.
اگر از یکسو، شعارهای تند و خشمگینانه ثمری نمی دهد، اما مجموعه نظام هم باید گفت و گو با بخش های مختلف ملت را آغاز کند و شنیدن درد ایشان و در صورت لزوم معذرت خواهی از آنان را -که مدت مدیدی است کمرنگ و فراموش شده-ییاموزد. طبیعی است که نتیجه این گفتگو نه ادامه «انعطاف ناپذیری در برخی روش ها و ارزش ها»، و نه مطابق با خواسته های تند ساختارشکنانه خواهد بود. و از همین گفت و گوهاست که میزان مجاز انعطاف و تعریف ساختارشکنی به دست می آید.
دومین ویژگی ساختاری این شرکت‌ها که خیلی مهم است، فقدان نظام بازار است. در نظام بازار، قیمت‌گذاری دستوری نیست در نتیجه شکافی میان قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود ندارد (جز سود بنکدار) این ویژگی ام‌الفساد شرکت‌های خصولتی است. تقریبا بخش مهمی از ارزش تولید کشور از این طریق حیف و میل می‌شود. در انرژی، در خودرو، در سیمان و در فولاد همه جا چنین فسادی هست.
رقابت علمی بین‌المللی «کنز (KANS)»، با حمایت ایرانسل برگزار شد.
خاندوزی گفت: هرچند نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، تلاش‌هایی از سوی این وزارتخانه انجام شده است تا سقف مشمولان تبصره ۱۰۰ افزایش یابد. نامه‌نگاری‌هایی در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است. اما تنفس یک‌ ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب دولت نیز مجری قانون خواهد بود.
میرزایی نظام پول- طلا را متناسب با نظام اقتصادی و احکام مالی اسلام دانست و گفت: حذف ربا تنها در شرایط ثبات بلندمدت ارزش پول امکان پذیر است. نظام پول- طلا موجب توزیع ثروت و تخصیص عادلانه منابع پولی کشور می‌شود و رانت نامشروع خلق پول از هیچ را بلاموضوع می‌کند.
کیفرخواست میلاد حاتمی به اتهام فساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به صورت گسترده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، صادر و به شعبه ۱۵ دادگاه عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ