عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای افزایش امید، اولا باید «کرسی اعتراض» را به رسمیت شناخت، کسانی که اعتراض قانونی دارند باید بتوانند مطالبه گری کنند و مسائل و مطالب خودشان را بگویند. مسئولین نظام عوض دعوا‌های بی ارزش و اختلافات غیرضروری، دست به دست هم بدهند و از خرد جمعی استفاده کنند؛ از تک تک کسانی که در کشور هستند و دل در گرو انقلاب دارند، از هر گروه و حزب و دسته و طایفه‌ای که می‌خواهند باشند، استفاده کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد ناهنجاری‌های موجود مثل عفاف و حجاب قانون و مصوبه داریم. باید همه تلاش کنند تا جایی که مقدور و ممکن است مصوبات و قوانین اجرا شوند. نباید منتظر لایحه مجلس باشیم، تصویب این لایحه ممکن است زمان ببرد. با همین قانون موجود خیلی کار‌ها را می‌توان انجام داد.
سران سه قوه بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مسئله عفاف و حجاب را در بر گیرد، در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی بر لزوم توجه به قانون حجاب وعفاف تاکید کرد.
سران سه قوه بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مساله عفاف و حجاب را در بر بگیرد در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره لزوم حفظ وحدت نیروهای انقلاب تصریح کرد: نکته مهمی که باید در سال جاری به آن توجه کنیم این است که بچه‌های انقلاب نباید با یکدیگر در نهادهای مختلف درگیر شوند و اختلافات خود را بروز دهند.
رئیس مجلس درباره اجرای لایحه کاهش ۸ درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی بدون تصویب در مجلس، گفت: مصوبات جلسات سران قوا برای یک سال است.
نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد، ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.
رهبر انقلاب فرمودند: فعالیت‌های دانشجویی نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند. دوقطبی‌گری خواست دشمن است. مطالبه دانشجویی همراه با واقع بینی و ارائه راه حل علمی و عملی باشد.
نشست سران قوا به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار و مهم ترین مسائل کشور مورد بحث و بررسی سران قوای سه گانه قرار گرفت.
نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
نشست سران قوا با حضور روسای قوای سه‌گانه کشور به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: سران قوا که نشست هایی دارند و با این قیل و قال برای مولدسازی نیز تصمیم گیری کردند، برای موضوع اقتصادی نیز تدبیر کنند.
جمهوری اسلامی نوشت: اگر با قانون، اعم از قانون اساسی یا عادی، مشکل دارید برای تغییر و بهینه سازی آن اقدام کنید نه اینکه آن را دور بزنید و با تصمیم و دستور و فرمان درصدد حل مشکل برآیید. البته روشن است که وجود مشکلات موجود، ربطی به قانون ندارد بلکه از ناتوانی مدیریتی ناشی می‌شود.
یزدی خواه گفت: از جهت اقتصادی ما هنوز هیچ آمار رسمی نداریم که چند درصد از مردم در این فضا مجازی کسب و کار دارند، شما می گویید دو میلیون هستند، اما من می گویم صد هزار نفر هستند یعنی هیچ مبنایی وجود ندارد، ما نه مبنای مالیاتی داریم و نه مبنای آماری. این‌که بگوییم چون اینستا بسته شده پس کسب و کار آنها هم نابود شده، ما چنین چیزی را قبول نداریم.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به سران قوا تاکید کردند که نباید به گونه‌ای رفتار و اقدام شود که مردم احساس کنند اراده‌ای برای آرام‌تر کردن فضای کشور وجود ندارد؛ لذا لازم است در کنار اجرای قانون و جهاد تبیین، رحمت و عطوفت اسلامی هم در دستورکار مسئولان نظام باشد.
سران قوا با اشاره به شکست و ناکامی دشمنان، در جنگ رسانه‌ای، روانی و اقتصادی با هوشیاری و حضور آگاهانه مردم در صحنه حمایت از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کردند: سپاه پاسداران، بخشی از قدرت نظامی و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سران قوا با بررسی آخرین وضعیت پیشرفت‌های کشور در حوزه اقتصاد، بر ضرورت تقویت ثبات اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تداوم کاهش نرخ تورم تأکید کردند.
سران سه قوه در نشست بعد از ظهر امروز شنبه که در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
نشست سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه عصر امروز شنبه در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد.
در این جلسه همچنین موضوع تدوین برنامه هفتم توسعه کشور با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی و با مشارکت فعال صاحب‌نظران و کارشناسان هر دو قوه به عنوان اولویت و ضرورت مورد توجه قرار گرفت تا این برنامه مستند بودجه سال ۱۴۰۲ قرارگیرد.
سران قوا در نشست مشترگ خود، خبرسازی‌های دروغ و فاقد اعتبار و سند را بخشی از عملیات روانی دشمن و در چارچوب فتنه‌انگیزی‌های اخیر دانستند.
فرآیند تهیه، تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور و نیز ساز و کار تنظیم و نظارت بر بازار در نشست مشترک سران قوا مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس در خصوص قیمت‌ها مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر لغو آن قانون نداشته ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ