دانشمند با اشاره به اینکه ارز چند نرخی در نظام اقتصادی ایران فساد آور است، گفت: «تجربیات بیش از دو دهه‌ای موید این موضوع است که هرگاه ارز در ایران چند نرخی بوده است، از آن طرف فساد و رانت نیز به وجود آمده، نمونه عینی این موضوع هدر رفت منابع ملی در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی است که در نهایت نیز بساط آن نیز جمع شد. البته باید به این نکته نیز اذعان داشت که از بین بردن نظام ارز چند نرخی در زمانی که اقتصاد کشور در ثبات قرار ندارد و تحریم‌ها فشار همه جانبه‌ای به کشور وارد می‌کند، عملا سخت و نشدنی است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده تاثیر مثبتی در بازارهای مختلف و نرخ ارز خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده تاثیر مثبتی در بازارهای مختلف و نرخ ارز خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: آزادسازی پول‌های بلوکه شده تاثیر مثبتی در بازارهای مختلف و نرخ ارز خواهد داشت.
قیمت نفت امروز (5 مرداد 1401) به‌رغم افزایش نرخ بهره آمریکا روندی صعودی داشت و با 0.7 دلار افزایش با نرخ 83.33 دلار در هر بشکه معامله شد. باید دید دلیل عدم تاثیرگذاری افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت امروز طلای سیاه چیست؟
بنا به اطلاعات رسیده هم‌اکنون حدود ۲۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است که بر روند درمان بیماران تأثیر مستقیم دارد. این درحالی است که به واردکنندگان مواد اولیه دارو ارز ۲۸۵۰۰ تومانی داده می‌شود که آن را نیز به سختی تهیه می‌کنند. آن‌ها همچنین مجبور هستند برای تهیه مواد بسته‌بندی دارو نیز از دلار آزاد استفاده کنند که روی نرخ تمام‌شده دارو تأثیر دارد.
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است که کاهش قیمت ارز که اخیرا اتفاق افتاد هیجانی نبود بلکه مبتنی بر فرمول‌های اقتصادی بود. اگر بتوانیم به شکل تثبیت شده‌ای به منابع‌مان در کشور‌های هدف و طرف قرارداد دسترسی داشته باشیم مطمئنا در گام اول موجب تثبیت نرخ ارز و در گام دوم کاهش نرخ ارز خواهد شد.
مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.
رئیس جامعه انجمن‌های اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: اگر طرح ارزیابی بوم گردی‌ها که دستورالعمل آن دی ماه به وزارت میراث فرهنگی داده شد، تصویب و اجرا شود؛ در تعیین نرخ اقامت‌ها تاثیر می‌گذارد.
در حالت کلی در اقتصاد کشور تورم داریم که بسیاری از شرکت‌ها هم از منظر درآمدی تحت تاثیر این فاکتور قرار میگرند، چراکه ارز جایگزینی شرکت‌ها کاملا تحت شعاع افزایش ارز قرار خواهد گرفت بنابراین اگرچه از فاکتور افزایش نرخ ارز سایر شرکت ها هم تاثیر میگرند اما کامودیتی‌محورها از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها در جایگاه نخست این صف قرار دارند.
تا آنجا که دیده‌ایم هر خبر منفی باعث می‌شود تقاضا برای ریال کاهش و برای پول‌های خارجی افزایش پیدا کند. بنابراین تاثیر روابط ما با کشورهای دیگر در قیمت ارز یک مساله ساختاری است که بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند و این مشکل باید در جای دیگر به آن پرداخته شود.
یک دیپلمات سابق گفت: تبلیغات علیه ایران جو روانی ایجاد کرده است و مردم را به سمت خرید ارز سوق داده است.
سال هاست کشور با نرخ تورم دو رقمی مواجه است برای اینکه ازاثرگذاری تغییرات نرخ ارز وکسری بودجه بر تورم درک بهتری و بیشتری داشته باشیم بایدبه علت و منشأ تورم در اقتصاد ایران نگاهی داشته باشیم.
مشهد ـ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: عوامل تورم زا روی نرخ ارز تأثیر می‌گذارد، تورم و ارز ارتباط دو سویه دارند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر این افزایش قیمت را نادرست خواند و گفت: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاها و محصولات از جمله خودرو در بازار شده است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد، حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است؟ این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی حل شدنی است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است. این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی قابل حل است.
جعفر قادری درباره علت افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش نرخ دلار تحت تاثیر چند عامل است؛ کشور در طول یکی دو سال گذشته با تورم مواجه بوده که این تورم خودش را در قیمت دلار تخلیه می‌کند. به عبارت دقیق‌تر وقتی تورم داخلی بیشتر از تورم خارجی باشد و اثر تورم مازاد روی دلار تخلیه نشود، قیمت دلار حالت فنر فشرده پیدا می‌کند که با کوچکترین فشاری، آزاد شده و قیمت ارز بالا می‌رود.
امروز مطالبی همچون نرخ دلار و یورو توافقی افزایش یافت، زمان واریز سود «سهام عدالت» اعلام شد، افزایش سرمایه فایرا در چه مرحله‌ای است؟، مجمع سشرق ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم شد؟، تحلیل پشاهن امروز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | احتیاط در معامله پشاهن؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش نرخ ارز عملیات روانی است و هیچ کمبودی در ارز نیمایی وجود ندارد، گفت: تولید‌کنندگان می‌‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار نیمایی تامین کنند بنابراین افزایش قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست.
نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند چرا که افزایش نرخ ارز سایر بازارها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کارشناس بازار سرمایه به نرخ بهره به عنوان یک متغیر مستقل که اثر مستقیم و غیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد اشاره کرد و گفت: تاثیر مستقیم نرخ بهره از طریق بازارهای موازی و تغییر شرایط کسب و کار و اثر مستقیم آن طبق فرمول گوردن به بازار سرمایه تحمیل می‌شود. اگر افراد در شرایطی قرار دارند که انتظارات نسبت به نرخ بهره صعودی و یا نزولی است، اثر نرخ بهره به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر بازار تحمیل شده و این اثر به صورت ورود و خروج نقدینگی به بازار خود را نشان می‌دهد.
تونی فریکسیا، رقیب انتخاباتی خوان لاپورتا، مدعی شد این باشگاه شرایط فعلی بارسلونا را خطرناک توصیف کرده است.
عینک هوشمند واقعیت افزوده XRAI Glass با تبدیل فوری صدا به نوشته، جامعه ناشنوایان را قادر می‌سازد تا به راحتی در مکالمات روزمره شرکت کنند.
جیمز وب احتمالا تا آن زمان از بین خواهد رفت؛ اگرچه امید است که این رصدخانه فضایی برتر تا اوایل دهه ۲۰۴۰ کار کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ