دومین ویژگی ساختاری این شرکت‌ها که خیلی مهم است، فقدان نظام بازار است. در نظام بازار، قیمت‌گذاری دستوری نیست در نتیجه شکافی میان قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود ندارد (جز سود بنکدار) این ویژگی ام‌الفساد شرکت‌های خصولتی است. تقریبا بخش مهمی از ارزش تولید کشور از این طریق حیف و میل می‌شود. در انرژی، در خودرو، در سیمان و در فولاد همه جا چنین فسادی هست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: با جان و دل در مقابل هجمه دشمنان و هنجارشکنان برای بر هم زدن امنیت و آسایش مردم ایستاده اند.
رئیس قوه قضائیه گفت: اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از بازداشت عوامل درگیری با آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز خبر داد.
در طول تاریخ با بسط حمایت‌گرایی در اقتصاد، قدرت اقتصادی به‌طور پیوسته رو به وخامت رفته است. مقررات‌زدایی، سهولت کسب‌وکار، حقوق مالکیت، آزادی رقابت اقتصادی، کاهش ادراک فساد و رقابت‌پذیری جهانی هرکدام درجای خود می‌توانند عامل یا مانع رشد و توسعه باشند و لذا در سایه یک حکمرانی درست این عوامل می‌توانند در خدمت رشد و توسعه کشور باشند؛ چیزی که متاسفانه به‌دلیل اقتصاد دولتی و نیمه‌دولتی سرشار از رانت ناشی از دخالت در اقتصاد، مهم‌ترین مانع ارزش افزوده و پیشرفت سریع کشورمان شده است.
استاندار در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: به هیچ وجه اجازه هنجار‌شکنی و رفتار‌های خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد و با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته در صدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به گسترش فساد مالی در این کشور به نقش مهم اشغالگران آمریکایی در این روند اشاره کرد.
محققان، کشورهای سراسر جهان را بر اساس ۶ عامل پیچیده رتبه‌بندی می‌کنند؛ حمایت اجتماعی، درآمد، سلامت، آزادی، سخاوت و عدم وجود فساد. آنان همچنین دو معیار بدبختی را دنبال می‌کنند که حول محور جمعیتی است که ارزیابی‌های پایینی از زندگی و رتبه‌بندی پایینی از زندگی دارند.
دزفول- دادستان عمومی و انقلاب دزفول از دستگیری عامل هنجارشکنی و اشاعه فساد و فحشاء در منطقه دریاچه سد دز واقع در بخش شهیون شهرستان دزفول خبر داد.
دزفول- دادستان عمومی و انقلاب دزفول از دستگیری عوامل هنجارشکنی و اشاعه فساد و فحشاء در منطقه دریاچه سد دز واقع در بخش شهیون شهرستان دزفول خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخورد با ناکارآمدی و فساد عامل اصلی و کلیدی کاهش نرخ ارز در کشور است، گفت: برخی از رسانه‌ها و صفحات مجازی با موج‌سازی به دنبال افزایش نرخ ارز هستند.
رئیس جمهور گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از سوی هر دستگاه حساس باشند و آن را به دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، بسترهای ایجاد کننده آن را از بین ببرند.
سرانجام ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی فرزین نیز نمی‌تواند روشن‌تر از دلار ۴۲۰۰ هزار تومانی جهانگیری، ۱۲۲۶ تومانی محمود احمدی‌نژاد و ۱۷۵ تومانی هاشمی رفسنجانی باشد. کاملاً مشخص است که با فاصله ۴۰ درصدی میان نرخ دلار بازار آزاد و دلار رسمی، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما نمی‌دهند. همان‌ها که می‎‌گفتند دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری عامل فساد و رانت است، امروز باور دارند دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، عامل تثبیت بازار، کاهش نرخ ارز و عقب‌رانده شدن دلالان است.
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در گفت‌وگویی اختصاصی تأکید می‌کند وجود فساد و رشوه‌دهای در افغانستان در زمان ریاست‌جمهوری‌اش را می‌پذیرد، اما عامل اصلی این فسادها، دولت آمریکاست.
رئیس‌جمهور پیشین افعانستان در گفت‌وگویی اختصاصی تأکید می‌کند وجود فساد و رشوه‌دهای در افغانستان در زمان ریاست‌جمهوری‌اش را می‌پذیرد، اما عامل اصلی این فسادها، دولت آمریکاست.
رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز، کمیاب، تاریخ مصرف گذشته و فاسد خبر داد.
محسنی اژه‌ای گفتسلطه‌گران شبانه‌روز مشغول توطئه و فساد وفتنه علیه ایران اسلامی هستند؛ آن‌ها یک روز با تلاش جهت راه‌انداختن جنگ داخلی و خارجی و روز دیگر با فتنه و تحریم و عملیات ترکیبی به سراغ مردم ایران می‌آیند.
فاضل لنکرانی اظهار داشت: حکومت ما اگر حکومت غیر دینی بود، کاری با آن نداشتند! الآن مشکل اصلی آنها همین است؛ منتهی برای از بین بردن دین میان زن‌ها، اولین عامل این است که حجاب را از بین ببرند، فساد و بی‌بند و باری را زیاد کنند، دشمن دنبال اینهاست. انسان نباید از این مسئله غفلت کند.
مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: دو مدیر ارشد ایران ایر به علت اهمال در نحوه توزیع بلیت‌های اربعین عزل شدند.
رئیس امور نظام فنی و مشاوران سازمان برنامه و بودجه گفت: با راه‌اندازی مجدد سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور «ساجار»، امکان انحصار، تبانی و فساد در قراردادها کاهش پیدا می‌کند.
در شرایط نابرابری فزاینده، و فقدان دولتی که نزد افکار عمومی مورد اعتماد باشد، و بدتر از همه توقف و عقب‌گرد اقتصادی عوامل اصلی این وضع هستند. در چنین جوامعی محیط زیست، قربانی فقر و تخریب می‌شود و در کنار فساد، به صورت فزاینده تشدید می‌شود.
عضو کمیسیون مبارزه با فساد اتاق تهران ضمن تاکید بر اینکه باید تحقیق و تفحص بیشتری در مورد شرکت ها انجام شود،گفت: قیمت گذاری دستوری، ارز چندنرخی و دولتی بودن از عوامل اصلی بروز فساد است.
عضو کمیسیون مبارزه با فساد اتاق تهران ضمن تاکید بر اینکه باید تحقیق و تفحص بیشتری در مورد شرکت ها انجام شود گفت: قیمت گذاری دستوری، ارز چندنرخی و دولتی بودن از عوامل اصلی بروز فساد است.
مسئول دفتر روابط بین الملل حزب الله گفت: دست نشانده های آمریکا عامل فساد در لبنان و مسئول غارت اموال و دارایی های مردم این کشور هستند.
خاندوزی گفت: هرچند نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، تلاش‌هایی از سوی این وزارتخانه انجام شده است تا سقف مشمولان تبصره ۱۰۰ افزایش یابد. نامه‌نگاری‌هایی در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شده است. اما تنفس یک‌ ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب دولت نیز مجری قانون خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ