خاک در کنار آب امنیت غذایی جهان را تضمین می کند و با توجه به فرسایش خاک، کشت بهینه آن از ضروریات امروز دولت هاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در ۹۰ درصد محصولات اساسی و کاربردی خودکفا می‌کند.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنامه محوری اساس کار این سازمان است، گفت: کشاورزان جهادگران اصلی تولید و تأمین امنیت غذایی هستند.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان رسالت مهم این سازمان را تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: گشایش در معیشت و اقتصاد مردم از مسیر جهاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی می‌گذرد.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور برای تضمین امنیت غذایی جهانی با کشورهای آفریقایی همکاری می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از خردشدن مستمر اراضی کشاورزی گفت: تأمین امنیت غذایی در گرو حفظ اراضی کشاورزی بوده و اگر این زمین ها ساماندهی نشوند غذای 85 میلیون نفر باید وارد شود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.
سازمان امور اراضی در دهه ۷۰ خورشیدی با هدف مدیریت زمین شکل گرفت و بیش از ۱۰ دبیرخانه در موضوع زمین در کشور فعالیت دارند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جامعه باید به این سمت هدایت شود که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تضمین کننده امنیت غذایی است.
یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
اصلاح الگوی کشت، کشت قراردادی، راه اندازی رصدخانه و دیپلماسی غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده که ۳ اولویت نخست چتری برای تامین ۹۵درصدی امنیت غذایی است.
در الگوی اقتصاد مقاومتی مساله قیمت و ارزان سازی مواد غذایی موضوع مهمی است در این باره مشارکت کنندگان طرح فجر تا فطر چقدر موفق عمل کرده اند.
از آنجایی‌که ظرفیت استفاده از زمین­های آبی در حال رسیدن به نقطه‌ی حداکثر خود است؛ باید بخش عمده‌ای از افزایش تقاضای غذا با افزایش بهره‌وری زمین‌های دیم تامین شود.
وزیر جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی را وظیفه و رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در کشور دانست و گفت: وظیفه و رسالت خود را در تامین امنیت غذایی کشور تا پای جان انجام می‌دهیم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور با تامین ۲۵ درصد از گوشت قرمز و پروتئین دامی کشور، نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد با نفوذ فناوری به حوزه امنیت غذایی و توسعه مرغ لاین می‌توانیم وابستگی کشور به بازارهای جهانی را در حوزه تامین امنیت غذایی کاهش دهیم.
نقش‌آفرینی بانک آینده در بخش کشاورزی با هدف رفاه، رشد اقتصادی و تأمین امنیت غذایی کشور
گروهی از دانشمندان چینی ژن مفیدی را در ذرت وحشی شناسایی کردند که مسئول کنترل مقدار پروتئین در این محصول است.
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی اعلام کرد ۳ دانشگاه با ورود به حوزه زراعت و باغبانی به تامین امنیت غذایی کمک می‌کنند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در بهترین شرایط ذخایر کشور هستیم و هیچ کمبودی وجود ندارد و ذخایر ۵۰ درصد از همه‌سال‌های گذشته بیشتر است و با امنیت خاطر در تأمین غذا در کشور پیش می رویم.
محقق برجسته زیست فناوری با انتقاد از عدم تسهیل ورود فناوریهای زیستی به کشاورزی سنتی گفت: در فناوریهای مدرن برای تأمین امنیت غذایی توانمندیم اما عملکرد مسئولان مانع استفاده از آنها می شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با وضع تعرفه نمی توان امنیت غذایی را تامین کرد ولی اگر بر افزایش راندمان مصرف آب و تولید کار کنیم به اهدافمان در زمینه خودکفایی و حفظ صادرات دست یابیم.
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی به وسیله غنی سازی کودهای مورد نیاز صورت می گیرد.
استفاده از فناوری در صنعت شیلات و آبزی پروری می تواند زمینه ساز تامین امنیت غذایی دریایی شود و ضمن افزایش تولید و بهره وری به صیانت از ذخایر ملی کمک کند.
«در حالی که به نظر می رسد ایران مزایا و منافع قابل توجهی را در تعقیب برنامه های مرتبط با کشت فراسرزمینی به مثابه بخشی از طرح هایش، هم جهت دور زدن تحریم های آمریکا و هم تامین امنیت غذایی خود می بیند، با این حال، واقعیت های میدانی نشان می دهند که چالش های بزرگی در این مسیر وجود دارند که می توانند در روند دستورکارهای تهران، موانع و آسیب های جدی را ایجاد کنند».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ