مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی به وسیله غنی سازی کودهای مورد نیاز صورت می گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در ۹۰ درصد محصولات اساسی و کاربردی خودکفا می‌کند.
بناب- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان آذربایجان شرقی در صف اول امنیت غذایی کشور قرار گرفته است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.
سازمان امور اراضی در دهه ۷۰ خورشیدی با هدف مدیریت زمین شکل گرفت و بیش از ۱۰ دبیرخانه در موضوع زمین در کشور فعالیت دارند.
کوچک شدن مداوم زمین‌های کشاورزی با طرح‌های توسعه پایدار در تضاد کامل قرار دارد چرا که هر چقدر زمین‌های کشاورزی خرد شود و در دست مالکان متعددی قرار گیرد، بهره‌برداری غیراقتصادی‌تر خواهد کرد.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: در صورتی که سهم غذاهای دریایی در سفره مردم ۳ برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می‌گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی را وظیفه و رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در کشور دانست و گفت: وظیفه و رسالت خود را در تامین امنیت غذایی کشور تا پای جان انجام می‌دهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با این بودجه پیش بینی شده در بخش کشاورزی، کشاورز به زحمت می‌افتد، افزود: در تمامی کشور‌ها توجه ویژه به بخش کشاورزی می‌شود چرا که امنیت غذایی خط قرمز هر کشوری است و باید به این نکته توجه کرد.
همکاری های دوجانبه ایران و قزاقستان، هشدار نسبت به خرد شدن زمین های کشاورزی و نوسان قیمتی کالاهای اساسی در یک ماه از اخبار داغ حوزه کشاورزی در هفته جاری بود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور با تامین ۲۵ درصد از گوشت قرمز و پروتئین دامی کشور، نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند.
وزیر جهاد کشاورزی، رشد بیش از ۸۰ درصدی امنیت غذایی در داخل کشور را مرهون تلاش و اراده مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: خرد شدن اراضی و تهدید غذایی هشداری جدی در بخش کشاورزی بوده و در این باره زنگ های خطر به صدا درآمده است.
یکی از اهداف اساسی سازمان شیلات کشور توسعه و افزایش سهم آبزیان در امنیت غذایی کشور است.
رئیس سازمان امور اراضی گفت: سازمان امور اراضی حافظ امنیت غذایی و زیستی است و اگر تلاش و همت نکنیم امنیت زیستی و غذایی به خطر می‌افتد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد با نفوذ فناوری به حوزه امنیت غذایی و توسعه مرغ لاین می‌توانیم وابستگی کشور به بازارهای جهانی را در حوزه تامین امنیت غذایی کاهش دهیم.
در راستای افزایش امنیت غذایی در کشور بیش از ۵۰ طرح کلان فناورانه در زمینه های تولید واکسن، اصلاح ژن و نژاد، ایجاد پالایشگاه غذایی و باغات مادری کلید خورده که نیاز به واردات را برطرف می کند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به بازار دهد.
نقش‌آفرینی بانک آینده در بخش کشاورزی با هدف رفاه، رشد اقتصادی و تأمین امنیت غذایی کشور
از جمله معضلات کهنه‌ای که کشورمان با آن دست به گریبان است، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در مناطق وسیعی از کشور است. پدیده‌ای که آن چنان با سرعت پیش رفته و می‌رود که گاه اگر بعد از تنها چند سال گذرمان به دیاری بیفتد، ممکن است با چنان وضعیت دیگرگون شده‌ای مواجه شویم که توان پیدا کردن آدرس را هم نداشته باشیم.
در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر امارات متحده عربی در تهران بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک دو کشور در پروژه های تجاری و اقتصادی تاکید شد.
در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.
در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.
اندیشکده ایتان در نامه ای به رئیس سازمان اداری و استخدامی ادغام سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی را غیرکارشناسی و تهدیدی برای امنیت غذایی کشور دانست.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در بهترین شرایط ذخایر کشور هستیم و هیچ کمبودی وجود ندارد و ذخایر ۵۰ درصد از همه‌سال‌های گذشته بیشتر است و با امنیت خاطر در تأمین غذا در کشور پیش می رویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ