اصلاح الگوی کشت، کشت قراردادی، راه اندازی رصدخانه و دیپلماسی غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده که ۳ اولویت نخست چتری برای تامین ۹۵درصدی امنیت غذایی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری امام حسین در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حضور ارتشیان غیرتمند و شجاع در مرزها و نقاط حساس کشور امنیت پایدار را به ارمغان آورده است.
آخرین وضعیت جوجه‌ریزی استان‌ها و افزایش و پایداری گوشت مرغ در قرارگاه امنیت غذایی بررسی شد.
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اهتمام مرزبانی برای امنیت پایدار و توسعه اقتصادی در مرزهای منطقه خبر داد.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی برنامه دارد، گفت: تولید تصادفی و بی‌برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار باشد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تولید امنیت دائمی و پایدار در آسمان کشور راهبرد اساسی نیروی پدافند هوایی است و این نیرو توسعۀ شبکه‌ای گروه‌ها و سایت‌های موشکی و راداری را در دستور دارد.
آمار و داده‌های بخش کشاورزی در ایران، از عدم پایداری و توسعه محور بودن کشاورزی حکایت دارد.
طرح‌های پایلوت‌ مدیریت حوزه‌های آبخیز در سه استان کشور در سطح بیش از یک میلیون و ۴۸۸ هزار هکتار با هدف حفاظت از منابع طبیعی‏‏‏‏، پایداری معیشت جوامع محلی و امنیت غذایی و زیستی اجرا می‌شود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌بردار از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشد.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تاکید بر ضرورت عمل به ماده ۳۵ احکام دائمی کشور از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی گفت: توسعه پایدار و متوازن مستلزم نظم و امنیت مشارکتی و همه جانبه است.
کوچک شدن مداوم زمین‌های کشاورزی با طرح‌های توسعه پایدار در تضاد کامل قرار دارد چرا که هر چقدر زمین‌های کشاورزی خرد شود و در دست مالکان متعددی قرار گیرد، بهره‌برداری غیراقتصادی‌تر خواهد کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مذاکرات چهارجانبه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه با هدف مهم دستیابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه صورت گرفت.
یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: اگر صنعت کشاورزی نبود در این ۴۴ سال با وجود تحمیل تحریم‌های سنگین قطعا دوام نمی‌آوردیم و پایداری ما به دلیل امنیت غذایی است که در کشور وجود دارد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تامین امنیت و نظم پایدار اولین شاخص در رشد تولید کشور است.
وزیر جهاد کشاورزی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به امنیت پایدار و اقتدار غذایی در سال جدید تلاش مضاعف خواهد داشت.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع پایه باید برای پایداری امنیت غذایی تلاش کنیم و در این راستا باید بهره‌وری در آب و خاک را ارتقا دهیم.
جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: هدف ما رسیدن به امنیت غذایی پایدار در درجه اول و رسیدن به حاکمیت و دیپلماسی غذایی در درجه دوم است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در کنار تاکید بر خودکفایی موضوع تولید محصول سالم نیز دنبال می شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به واسطه پیشرفت‌های دفاعی، تسلیحاتی، راهبردی و تاکتیکی که انجام گرفته توانسته‌ایم در تمامی نقاط صفر مرزی امنیت پایدار را ایجاد کنیم.
امنیت غذایی دارای چهار رکن اصلی "فراهمی غذا"، "دسترسی فیزیکی و اقتصادی به غذا"، "مصرف و سلامت غذا" و "ثبات و پایداری (تاب‌آوری) " است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، گفت: قدرت جمهوری اسلامی و امنیت پایدار این سرزمین، دشمنان را عصبانی و عاجز کرده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت فرارسیدن روز فرماندهی انتظامی کشور،نوشت: امنیت پایدار کشور مرهون جانفشانی‌های آحاد مدافعان امنیت و نظم جامعه در نهادهای امنیتی و انتظامی است.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: بدون شک آمریکایی‌ها در افغانستان شکست خوردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ