رئیس دیوان عالی کشور در رأس هیأتی برای شرکت در دهمین نشست سراسری قضات ویکصدمین سالگرد تاسیس دیوان عالی روسیه وارد مسکو شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بندرعباس - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: باتوجه به اعتراض اولیای دم و برخی متهمان، پرونده هواپیمای اوکراینی برای رسیدگی و صدور رأی قطعی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
بندرعباس - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: باتوجه به اعتراض اولیای دم و برخی متهمان، پرونده هواپیمای اوکراینی برای رسیدگی و صدور رأی قطعی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
طی مراسمی با حضور مقامات قضایی و کشوری و لشکری، رئیس قوه قضاییه پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری را به سمت ریاست این دیوان منصوب کرد.
منتظری به عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم بیان کرد: در حال حاضر پرونده با احکام تکمیلی که صادر شده در دیوان عالی کشور مطرح است و به زودی در این رابطه رأی مقتضی صادر خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آقای جواد اسلامی رئیس شعبه سی‌وچهارم دیوان عالی کشور را تسلیت گفت.
با حضور رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور در جلسه هیأت عمومی از قضات بازنشسته دیوان عالی کشور تجلیل و قدردانی شد.
شیراز-رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه رأی پرونده حادثه تروریستی شاهچراغ در دیوان عالی کشور صادر شده است، از اطلاع‌رسانی احکام صادره در زمان مقرر خود خبر داد.
در دیدار رئیس دیوان عالی کشور با رئیس دومای دولتی روسیه، طرفین بر تداوم رایزنی‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های استفاده نشده در حوزه‌های قضائی و پارلمانی تاکید کردند.
در دیدار رئیس دیوان عالی کشور با رئیس دومای دولتی روسیه، طرفین بر تداوم رایزنی‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های استفاده نشده در حوزه‌های قضائی و پارلمانی تاکید کردند.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه، متن پیش‌نویس پیشنهادی تفاهم‌نامه دوجانبه دیوان عالی دو کشور را به همتای روس خود تقدیم کرد که با استقبال طرف روس همراه شد.
رئیس دیوان عالی کشور به منظور انعقاد تفاهم نامه‌های قضایی، تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.
رئیس دیوان عالی کشور ضمن انتقاد نسبت به افزایش پرونده‌های مرتبط با مشکلات خانواده گفت: متأسفانه آمار ورودی پرونده‌های مرتبط به امور خانوادگی به دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۷ هزار پرونده رسید، گرچه موضوع همه این نوع پرونده‌ها طلاق نبوده، اما این حجم از ورودی پرونده با موضوع اختلافات خانوادگی شایسته جامعه ما نیست.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه هرچقدر زمان گذشت احتیاج و نیاز کشور به بسیجی بیشتر احساس شد، گفت: بسیجی خط شکن است و بن‌بست ندارد.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی ایران جان و مال مردم است و این اقدام پدرانه‌ای بود که مقام معظم رهبری برای کسانی که فریب خورده بودند و در این موقعیت حساس متوجه نبودند انجام دادند.
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان عالی کشور خواستار اجرای دقیق و کامل رویه‌های قانونی در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی شد.
اصفهان-  رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه پرونده متهمان خانه اصفهان به دیوان عالی کشور ارسال نشده است، گفت: متهمان این پرونده ۲۰ روز مهلت دارند به حکم صادر اعتراض کنند.
رئیس دیوان عالی کشور فلسفه وجودی برگزاری جلسات آموزشی نقد و تحلیل آرای مراجع قضائی را جلوگیری از اطاله دادرسی، ارتقای سطح علمی قضات، اتقان آرای قضائی و جلوگیری از صدور آرا متناقض عنوان کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اعتراض به احکام اغتشاشگران در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه، بر توسعه همکاری بین نهادهای قضائی و ناظران حسن اجرای امور دو کشور تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین "سید احمد مرتضوی مقدم"، در پیامی درگذشت آیت الله "حسین مفید" رئیس اسبق دیوان عالی کشور را تسلیت گفت.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: افرادی که در جریان آشوب‌های اخیر با سلاح‌های سرد و گرم، مرتکب این جنایت‌ها شدند «محارب واقعی» هستند.
رئیس دیوان عالی کشور با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه، پاسخگوی درخواست‎ های حقوقی و قضایی مراجعین در موضوعات، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷، صدور رأی وحدت رویه، تسریع در رسیدگی و غیره شد.
رئیس دیوان عالی کشور ضمن انتقاد از ارجاع ماهانه ۲ هزار پرونده اختلاف در صلاحیت به دیوان عالی کشور خطاب به قضات گفت: همه ما با توجه به وظیفه خاص خود در معرض اتهام هستیم، در تماس‎های تلفنی و پیامک ها، مراجعه کننده ها، دلال ها، واسطه ها و نحوه رفتار طرفین هوشیار باشید؛ گاهی ممکن است برخی بخواهند قضات ما را بدنام کنند در این زمینه بسیار مراقبت کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ