رئیس جمهور اظهار داشت: ریشه پیشرفت‌های عظیم در دانشگاه‌ها است و اساساً حقد و کینه دشمن از دانشگاه و تلاش برای ایجاد اختلال در این نهاد مهم کشور نیز از همین مسئله نشأت می‌گیرد لذا اساتید دانشگاه وظیفه دارند پیشرفت‌های کشور را هم برای دانشجویان و هم برای عموم جامعه تبیین کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن منصرف نشده و پیش بینی‌ها نشان می دهد اگر نتوانند در سالگرد اغتشاشات گذشته کاری کنند به طور کامل شکست می خورند، آن ها اعلام کرده اند دانشگاه اولین جایی است که باید اغتشاشات جدید راه اندازی شود.
رئیسی به موضوع «حجاب و عفاف» اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران جمهوری اسلامی، کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی عنوان کردند که با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده از سوی دشمن دنبال می‌شود و تاکید کردند که ما نیز باید برای مقابله با این طراحی و توطئه دشمن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: در یک دوره‌ای رئیس جمهور می‌خواستند از زندانی بازدید کنند که مشکلاتی وجود داشت اما امروز ما خودمان به دنبال مسئولان می‌رویم و می‌گوییم بیایید و از سازمان و نهادهای قوه قضاییه بازدید کنید. معمولاً جلسات با کمیسیون‌های مجلس دو ساعت زمان می‌برد و در تمام این جلسات مشکلات مردم و آسیب‌های قوانین مطرح می‌شود. نشست های مشترک فهم مشترک نسبت به موضوعات ایجاد می کند.
رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در دانشگاه کاراکاس گفت: تجربه ۴۴ ساله ملت ایران نشان می‌دهد تنها راه در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت است.
رئیس جمهوری گفت: صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است و وارداتی نیست.
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
رئیس جمهور به طرح موضوع عفاف و حجاب از سوی یکی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است، چرا که دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.
رئیس جمهور به طرح موضوع عفاف و حجاب از سوی یکی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است، چرا که دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.
رئیس جمهور گفت: دشمن جنگ ترکیبی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.
شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما نوشت: دوستانی که تصور می‌کنند موضوع نامه دکتر جبلی، بخش خصوصی و پلتفرم و این داستان‌ها است، به این پرسش فکر کنند: آیا در ایران بخش خصوصی می‌تواند بدون هیچگونه مجوز تولید، صد میلیارد خرج یک سریال امنیتی کند و بعد از آنکه بازیگر اصلی به لشکر دشمن پیوست، بدون هیچ مجوزی آن را پخش کند؟
رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، گفت: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.
دکتر معتمدی با توجه به موقعیت ویژه‏ ایران در منطقه گفت: غفلت از دشمن و توطئه‏ او برای جمهوری اسلامی در این روزها منطقی نیست و نباید مشکلات را فقط درونی دید. به هر حال منطقه در موقعیت حساسی است و نقش ‏آفرینی جمهوری اسلامی به هیچ وجه خوشایند جهان نیست.
رئیس جمهور گفت: تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران، جلوه‌هایی از عصبانیت و استیصال دشمن از تحقق اهدافش در ایران و منطقه است.
معاون اول رییس جمهور گفت: در سال‌های گذشته آمریکا همواره ملت ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌کرد، اما امروز به نقطه‌ای ازبازدارندگی رسیده ایم که دیگر نمی‌توانند کشور ما را تهدید نظامی کنند و امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز.
رئیسی گفت: کشوری که بتواند هم در حوزه «پیشگیری» و هم در حوزه «درمان» موفق و خودکفا باشد، کشور پیشرفته و توانمندی است و همین پیشرفت موجب استیصال دشمن و طراحی توطئه برای تبدیل دانشگاه‌ها از مکانی برای علم‌افزایی و پرورش نیرو‌های متخصص و متعهد به مکانی برای آشوب و بلوا است.
رئیسی جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی را دیگر ماموریت مهم امروز دغدغه‌مندان و دوست‌داران کشور و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که با جنگ روانی و شایعه‌افکنی اذهان عمومی را مشوش کرده و در جامعه هراس و یاس ایجاد کند.
رییسی با اشاره به رد پای دشمن در اغتشاشات اخیر گفت: دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند در ظرف دانشگاه امیال خود را دنبال کند، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ما بیدار بوده و اجازه تحقق خیال‌های باطل دشمن را نخواهند داد و حتماً در عرصه علم و دانش نیز مانند دیگر عرصه‌ها دشمن را ناکام خواهند گذاشت.
رییس‌جمهور گفت: دشمن می‌بیند که ۶ شرکت ایرانی موفق به تولید واکسن کرونا شده است و امروز صادر کننده آن هستیم. دشمن می‌خواهد همه زندگی و آب خوردن‌مان به برجام و قرارداد و تحریم‌ها گره بخورد، اما مردم عزیز خوزستان ظرف ۳ تا ۴ ماه مشکل آب شرب را حل کردند.
رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر، از نقش مهم و موثر روایتگری درست و تبیین دقیق حوادث در آگاهی احاد مردم و ناکام ماندن طراحی‌های دشمن گفت و افزود: دشمن از تلاش‌های صورت گرفته برای رفع نیازهای اساسی و حرکت کشور در مسیر پیشرفت آن هم بدون هیچگونه عقب‌نشینی از اصول عصبانی بوده و در صدد وارد کردن ضربه به کشور است.
رئیس جمهور گفت: دشمن همواره به دنبال آن است که از ضعف‌ها بهره‌برداری کند، اما رفع مشکلات و حسن انجام وظیفه، فرصت هرگونه موج‌سواری را از دشمن می‌گیرد.
رئیسی گفت: دشمن نمی‌خواهد ما به خودکفایی برسیم و به او در تولید بذر و نهال محتاج نباشیم. جوجه یک روزه را ما در داخل کشور تولید می‌کنیم. دشمن نمی‌خواهد تولیدکننده نهاده‌های دامی باشیم، در حالیکه ما زمین داریم. آب را داریم، البته باید مدیریت دقیق شود.
رئیس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر با اشاره به اینکه شبانه‌روز فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کنیم، گفت: نقاط قوت و ضعف دشمن را می‌شناسیم و برای آن تدبیر می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی، افزود: نه قراردادهای به‌اصطلاح صلح، بلکه «طریق نورانی مقاومت» توانسته دشمن را مستأصل و زمین‌گیر و حامیان رویکرد مقاومت در دنیا را امیدوار کند.
به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، تفاوت پرتفوی این افراد با مشمولانی که سال ۱۳۸۴ انتخاب شدند، در این است که در حال حاضر سهام دولت بسیار محدود شده و ابتکار عملی که در آن زمان بوده، وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ