دکتر معتمدی با توجه به موقعیت ویژه‏ ایران در منطقه گفت: غفلت از دشمن و توطئه‏ او برای جمهوری اسلامی در این روزها منطقی نیست و نباید مشکلات را فقط درونی دید. به هر حال منطقه در موقعیت حساسی است و نقش ‏آفرینی جمهوری اسلامی به هیچ وجه خوشایند جهان نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سید علی حسینی، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز از خبرگزاری مهر بازدید کرد.
عبدالرضا سیف، هم اکنون رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مشاور رئیس دانشگاه تهران است. حمله او به دانشکده هنرهای زیبا و بیان توهین‌آمیزش درباره این مجموعه با هدف دفاع انتقاد از تفاوت ضریب بین دانشکده ادبیات و علوم انسانی با دانشکده هنرهای زیبا انجام شده است.
حسنایی گفت: نمی‌شود دانشجو بدون حجاب وارد دانشگاه شود، بعد بگوید اول من را به کمیته ببرید، حکم بدهید و بعد ممنوع الورودم کنید! اصلا از ابتدای امر ورود چنین دانشجویی به هر دانشگاهی ممنوع است. اگر دانشجویی با حجاب وارد دانشگاه شد بعد کشف حجاب کرد، منطق در خصوص برخورد با او چه می‌گوید؟ می‌توان گفت فقط ورود به دانشگاه بدون حجاب ممنوع است بعد هر کاری خواستند بکنند؟
تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درست است راهیان پیشرفت جایگاه دارد، اما جایی که ابتدا محبت است و بعد ساخته شدن در محضر خداوند، راهیان است. این عرصه، بدی ندارد. این را باید قدر بدانیم و برای آن بدی نسازیم. همگی باید این کلاس درس را برای تمام جوانان سهل الصول کنیم.
با توجه به نگاهی که رئیس دانشگاه تهران به مقوله حکمرانی در ورزش دارد، به قرار معلوم باید عده‌ای از بازیکنان و مربیان بعد از عبور از فیلتر برای حضور در تیم ملی انتخاب شوند و بعد یکی از مربیانِ از فیلتر عبور‌کرده از بین بازیکنانی که مجددا از فیلتر عبور کرده‌اند، برای تیم ملی بازیکن انتخاب کند. ممکن است چنین نقد‌هایی برداشت بد از مطالب مذکور تلقی شود؛ ولی اگر این رویه که بخشی از آن در حوزه سیاست به‌ویژه در زمان انتخابات اجرا می‌شود و صلاحیت کاندیدا‌ها را ارزیابی می‌کند، وارد حوزه‌های دیگر به‌ویژه فوتبال هم شود، شاید نتیجه‌اش اوضاع فعلی شود که بسیاری تصور می‌کردند با دولت و مجلس یکدست، همه‌جا گلستان می‌شود.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها یا باید جذابیت‌های مربوط به آن تخصص بالا برود یا مجبوریم آن را حذف و جایگزینی برایش تعریف کنیم، افزود: همین حالا عمدتا از طریق میزان ثبت نامی‌های ابتدای ترم منبع موثقی برای تجدید نظر در خصوص رشته‌ها داریم، اما کار‌های مطالعاتی دیگری هم برای این هدف در دانشگاه تهران در حال انجام است.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ایران در صدر کشور‌هایی است که دانشجویانش یه کشور‌های جهان اول سفر می‌کنند، گفت: پرورش نیروی انسانی ما در تراز استاندارد جهانی است، دانشگاه‌های ما اقدامات قابل قبولی در حد استاندارد‌های جهانی دارند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد گفت: در بحث فرهنگی با توجه به اهمیت عفاف و حجاب و عدم وجود معیار یکسان و اختلاف نشر در اینکه پوشش چگونه باشد اگر امکان دارد نهاد رهبری فرمی را طرحی کنند و یک لباس یکسان در کل دانشگاه‌ها پوشش یکسان داشته باشند.
مقیمی با اشاره به عفت به عنوان یکی از فضائل چهارگانه اخلاق، گفت: عفت در محیط دانشگاه موضوع روز ما است. متأسفانه برخی جوانان ما تبعیت قوه شهویه از قوه عاقله را کنار گذاشته و یا به زعم خودشان این رفتار‌ها را با استدلال‌های عقلی مادی توجیه می‌کنند که این ناشی از آن است که قوه عاقله‌ای که می‌تواند مبنا قرار گیرد، خوب مهذب نشده است و مبتنی بر فرزانگی نیست.
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با صدور پیامی انتصاب سردار حسین اشتری به عنوان مشاور عالی محترم رئیس ستادکل نیروهای مسلح در امور امنیتی انتظامی را تبریک گفت.
رسول جلیلی به گفت: تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده که البته از طریق فراخوان این نیرو‌ها جذب نشده‌اند و صرفا از طریق یک شرکت تامین نیرو کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه دانشجویان حق اعتراض دارند، تصریح کرد: دانشگاه یک موتور حرکت برای کشور است. اگر اعتراض دانشجویان درست بیان شود، درست تحلیل شود و پیشنهادات درست ارائه شود، این کار صحیحی است که ما دانشگاهیان می‌توانیم انجام دهیم. ولی اگر قرار باشد در داخل محیط دانشگاه با یکدیگر برخورد‌های ناشایستی داشته باشیم و صحبت‌های ناشایستی کنیم که بعضا در بیرون از دانشگاه هم عنوان نمی‌شود، این رفتار قابل قبول نیست و در هیچ کشوری در دنیا چنین چیزی پذیرفتنی نیست. شان و منزلت دانشجویان، اساتید، کارمندان و فضای دانشگاه باید حفظ شود.
رئیس دانشگاه تهران گفت: این نکته نشان داد که ما باید برای صیانت از دانشگاه، جنبه‌های امنیتی و حفاظتی را بهبود ببخشیم و یکی از مکانیزم‌های مدنظر ما ایجاد گیت‌های ورودی است که در کل دانشگاه حتما اجرایی خواهد شد. این گیت‌ها خریداری خواهد شد، منتها منابع مالی آن را باید تامین کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص ایجاد فضای اعتراض و گفتگو برای دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که بیشترین فضا را برای اعتراض دانشجویان فراهم کرده است. سند ما هم روزی است که آقای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به دانشگاه ما دعوت شدند. بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه را برای این نشست انتخاب کردیم و تلاش کردیم حسن نیت خود را نشان دهیم. به تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان همسو و غیر همسو با جریانات اخیر نیز اعلام کردیم که در نشست حضور پیدا کنند.
«کسانی که باعث اختلال در سیستم، تخریب، شعارنویسی و فحاشی می‌شوند را با کمک کمیته انضباطی، فعالیت‌شان را برای مدتی مثل یک ترم، دو ترم و یا یک ماه متوقف کرده‌ایم.»
رئیس دانشگاه شریف گفت: این دانشگاه به طور میانگین، ۱۱ هزار دانشجو دارد، در آن روز چند ده نفری بی‌ادبی کردند که به شریف ظلم شد و بچه‌ها تذکر شنیدند و یادگرفتند که بی‌ادبی ممنوع است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اطلاع رئیس دانشگاه از حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه عنوان کرد: راجع به حضور لباس‌ شخصی‌ها در دانشگاه اطلاع نداشتم و من هم مصلحت دانشگاه را به مسئله شخصی ارجح می‌دانم.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: رفتارهای حراست نیاز به اصلاح دارند اما زمانیکه ما حرمت نهادهای داخل دانشگاه را نگه نداریم، نهادهای بیرونی با حساسیت وارد می‌شوند.
نصیری‌قیداری گفت: ممکن است مجبور شویم دانشجویی را به مشاوره یا روان‌پزشک ارجاع دهیم، چرا که قرار نیست امنیت ۲۰ هزار دانشجو را به خاطر تعداد حداقلی از دانشجویان که خاطی هستند به خطر بیندازیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جزئیات مراجعه و روند درمانی دو دختر دانش آموز به بیمارستان فاطمی اردبیل طی روزهای اخیر را تشریح کرد.
من به عنوان رئیس دانشگاه خود را موظف می‌دانم مطالبات بحق خانواده شریف را پیگیری کرده و از دانشجویان و استادانی که مورد برخورد قرار گرفتند یا دچار آسیب روحی شدند، عذرخواهی و دلجویی کنیم و راه را بر تکرار چنین وقایعی ببندیم.
رئیس دانشگاه تهران: مراجع دستگیرکننده در پی پیگیری‌ها می‌گویند از برخی دانشجویان دستگیرشده اطلاعاتی دارند که فعلاً قابل طرح نیست / می‌گویند اگر این اطلاعات را بازگو کنیم، خودتان دنبال آزادی برخی از آن‌ها را نمی‌گیرید
جلیلی خاطرنشان کرد: عصر امروز تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که اتفاقا در حاشیه این تجمع دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در دانشگاه حضور یافت و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ