رئیسی به موضوع «حجاب و عفاف» اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران جمهوری اسلامی، کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی عنوان کردند که با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده از سوی دشمن دنبال می‌شود و تاکید کردند که ما نیز باید برای مقابله با این طراحی و توطئه دشمن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای رئیسی! خیلی محکم و قاطعانه فرمودید بساط کشف حجاب را جمع می‌کنید. چنان که پیشتر قاطعانه فرموده بودید تورم را مهار می‌کنید و جلوی رشد قیمت دلار را می‌گیرید و سالانه صد‌ها هزار مسکن می‌سازید و شغل ایجاد می‌کنید و... الخ.
رئیسی به خانواده‌های شهدا اطمینان داد که اگر کسی به خون‌های مطهر شهیدان خیانت کند رسوا خواهد شد، زیرا پاک‌ترین خون‌های مطهری بودند که بر زمین ریخته شدند. خون شهیدان تضمین کننده این نظام و خیمه‌ای است که به نام نظام اسلامی برپا شده است. رئیس جمهور تصریح کرد که بساط کشف حجاب هم جمع خواهد شد و هیچ نگران نباشید.
عبدالصمد خرم آبادی، معاونت قضائی دادستان کل کشور گفت: این آقایانی که این راتنظیم کرده اند دانسته یا ندانسته موجب اطاله دادرسی و موجب می‌شوند که این قانون اجرا نشود. یعنی واقعاً وضعیت این قانون اینجوری است این قانون بسیار قانون ضعیفی است من به صراحت به شما می‌گویم و ریاست محترم قوه قضائیه هم فرمودند جناب آقای محبی اگر شما این صحبت من نیست شما بروید رسانه‌ها را نگاه کنید، ریاست محترم قوه قضائیه فرمودند قوانین فعلی برای برخورد با کشف حجاب کافی است، بلافاصله معاون اول هم فرمودند، رئیس جمهور محترم رئیس قوه قضائیه بوده اند مطالعه دارند ایشان هم فرمودند. من تعجب می‌کنم بله نواقصی ما داریم ما از مجلس می‌خواستیم نواقص را برطرف کنند که ما بتوانیم با اقتدارتر با این موضوع برخورد کنیم نه اینکه دست ما را ببندند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود گفت: مدیران و مسولان در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی‌حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هرگونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، باید به وی تذکر دهند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که 200 میلیارد تومان از پول حاصل از واگذاری پرسپولیس برای دریافت وام در وثیقه بانک قرار دارد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عدم رعایت حجاب در انظار عمومی و معابر، جرم عمومی و مشهود است و ضابطین در برخورد با این جرایم، نیازی به دستور مقام قضائی ندارند.
حسنایی گفت: نمی‌شود دانشجو بدون حجاب وارد دانشگاه شود، بعد بگوید اول من را به کمیته ببرید، حکم بدهید و بعد ممنوع الورودم کنید! اصلا از ابتدای امر ورود چنین دانشجویی به هر دانشگاهی ممنوع است. اگر دانشجویی با حجاب وارد دانشگاه شد بعد کشف حجاب کرد، منطق در خصوص برخورد با او چه می‌گوید؟ می‌توان گفت فقط ورود به دانشگاه بدون حجاب ممنوع است بعد هر کاری خواستند بکنند؟
آیا کسی شنیده است که خیابان را به خاطر ارتکاب قتلی در آن توقیف کنند؟ آیا ممکن است اداره‌ای را به خاطر ارتشا در آن تعطیل کرد؟ آیا به خاطر تخلف رئیس جمهوری از وظایف قانونی خود، میز ریاست جمهوری را می‌توان توقیف کرد؟ گویندگان متوجه بار کلمات خود نیستند؛ اگر ایشان مدعی اند محدوده‌ای حوزهٔ عمومی است، یعنی در تملک مجرم نیست، سببیتی در وقوع جرم نداشته و نمی‌توان با آن رفتار آلت جرم کرد. در حوزهٔ عمومی، مسئولیت کیفری شخصی است و عرصهٔ عمومی سهمی در ارتکاب جرم ندارد. به همین طریق نمی‌توان واحد‌های صنفی را به دلیل رخداد کشف حجاب در آن‌ها پلمب کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اقدام فراجا در برخورد با کشف حجاب در راستای اجرای قانون انجام می‌شود، گفت: مجلس از این اقدام حمایت می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.
سعیدی درباره این‌که رئیس قوه قضائیه در اظهارنظری تاکید کردند در مسئله حجاب بگیر و ببند جواب نمی‌دهد اما شاهد برخی از رفتارهای تند و اظهارنظرها از تریبون‌های عمومی هستیم، چقدر ضرورت دارد تصمیم‌گیران در مسئله حجاب این نگاه را داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های کشور همین نگاه برخی از تندروها به موضوعات و مسائل کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: صبر راهبردی نظام در برابر هنجارشکنان نشان داد که طراحان و صحنه‌گردانان، به کشف حجاب قانع نیستند و بنا دارند به سرعت به سمت هنجارشکنی بیشتر حرکت کنند. دشمن تلاش دارد که یک موضوع فرهنگی را به اجتماعی و بعد به چالش سیاسی و در نهایت به چالش امنیتی مبدل نماید.
رئیس قوه قضاییه گفت: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از وضعیت بازار بسیار گلایه مند هستند، گفت: بسیاری از این مشکلات، نارضایتی ها و مسائل اقتصادی قابل مدیریت و برطرف شدن است و مردم از مسئولان انتظار دارند با همراهی، هماهنگی و همفکری، مشکلات را از پیش راه مردم، انقلاب و نظام بردارند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: حجاب فریضه ای اجتماعی است که خداوند آن را واجب کرده است لذا زنی که چادر می پوشد، دین را حمایت می کند و کسانی که کشف حجاب می کنند ناآگاه هستند و باید کشف حجاب را در شرایط فعلی که اوضاع آرام تر شده است، کنترل کرد.
رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر کسی کشف حجاب کرده است اما هنوز حاضر است با حجاب در یک فیلم حضور داشته باشد قطعاً قرار نیست ما مانع او بشویم... فیلم سینمایی «گل های باوارده» که در روز سه شنبه 18 بهمن با وجود حضور وزرای فرهنگ و نفت اکران نشد و یک وضعیت عجیب در کاخ جشنواره با نمایش یک فیلم در روز را رقم زد، روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه در سانس چهارم اکران می‌شود.
رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر کسی کشف حجاب کرده است اما هنوز حاضر است با حجاب در یک فیلم حضور داشته باشد قطعاً قرار نیست ما مانع او بشویم... فیلم سینمایی «گل های باوارده» که در روز سه شنبه 18 بهمن با وجود حضور وزرای فرهنگ و نفت اکران نشد و یک وضعیت عجیب در کاخ جشنواره با نمایش یک فیلم در روز را رقم زد، روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه در سانس چهارم اکران می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار کرد: حسب گزارشات واصله مردمی مبنی بر توهین و اهانت پزشک متصدی داروخانه‌ای در آمل نسبت به فرد آمر به معروف و ناهی از منکر که صاحب داروخانه آن عامدانه کشف حجاب کرده بود، داروخانه با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و با اعزام مامورین پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مسئولین شبکه بهداشت شهرستان آمل داروخانه پلمپ و در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای آمل تشکیل شد.
حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج در این خصوص؛ گفت: «این شطرنج‌باز به صورت آزاد و با هزینه شخصی در مسابقات سریع جهان که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود حضور پیدا کرده است.»
نمایندگان مردم در خانه‌ملت در نشست نظارتی امروز خود ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، از پاسخ وزیر صمت درباره گرانی خودرو قانع نشدند، البته نماینده نجف آباد نیز از پاسخ وزیر دادگستری درباره اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط قانع شد.
نمایندگان مردم در خانه‌ملت در نشست نظارتی امروز خود ضمن بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده، از پاسخ وزیر صمت درباره گرانی خودرو قانع نشدند، البته نماینده نجف آباد نیز از پاسخ وزیر دادگستری درباره اعاده اموال نامشروع به صورت مشروط قانع شد.
رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش لوازم تحریر ارزان قیمت خبر داد.
رئیس پلیس سایبری کشور اظهارداشت: در بررسی فنی کیف پول مورد ادعا، توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد ارز‌های نمایش داده شده در داخل کیف پول صوری، حباب و فاقد ارزش بوده و قابلیت تبدیل شدن به ارز‌های دیگری را نداشته و فقط امکان جابه جایی داخلی بین کیف پول‌های همان اپلیکیشن وجود دارد.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در رابطه با وضعیت حجاب در دانشگاه‌های کشور و دیدگاه دانشجویان نسبت به آن گفت: من به ملت و دانشگاه‌هایمان اعتماد دارم. من در خطبه نماز جمعه هم گفته‌ام که قاطبه مردم ما با هنجارشکنی و کشف حجاب مخالف هستند و مخالفتی جدی هم دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ