مصر خواستار اجرای تصمیمات سازمان ملل در خصوص خروج نیروها و جنگجویان خارجی از لیبی در بازه زمانی مشخص شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه مصر به موضع‌گیری درباره سوریه پرداخت و خواستار حل و فصل بحران این کشور شد.
یک روزنامه آمریکایی از مخالفت مقامات مصری با درخواست واشنگتن مبنی بر ارسال تسلیحات به اوکراین برای پر کردن انبارهای خالی از سلاح این کشور مقابل روسیه خبر داد.
مصر و ترکیه بر سر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور به ۱۵ میلیارد دلار توافق کردند.
رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در مصر اعلام کرد که برای دستیابی به آرمان فلسطین باید به تفرقه‌ها پایان داده و با وحدت با اشغالگری مبارزه کرد.
وزارت خارجه مصر امروز اعلام کرد که کاردار سوئد را در اعتراض اقدامات اخیر در هتک حرمت به‌قرآن کریم، احضار کرد.
الازهر مصر از همه ملّت های اسلامی و عربی و صاحبان وجدان بیدار خواست تا تحریم محصولات سوئدی را از سر بگیرند.
دبیرکل کنفرانس ملی-عربی مصر با انتقاد از مواضع‌ شرم‌آور دولت‌های عربی در حمایت از مقاومت فلسطین در کرانه باختری خواستار شکل‌گیری کمپین بین‌المللی ضد صهیونیست‌ها شد.
سفیر روسیه در مصر اعلام کرد که قاهره برای پیوستن به گروه بریکس درخواست رسمی داده است.
وزیر تجارت و صنعت مصر گفت که مصر و عربستان روابط دوجانبه استراتژیک و همکاری اقتصادی در راستای منافع دو کشور دارند.
یک دیپلمات پیشین می‌گوید: مصر یکی از کشور‌هایی است که بعد از قطع روابط ایران و عربستان جرات نمی‌کرد با ایران ارتباط برقرار کند، اما امروزه تلاش‌هایی را در برقراری ارتباط انجام می‌دهد.
وزرای خارجه چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان در نشست «گروه مونیخ» در برلین با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.
وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای تجاوزات امروز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و آن را در تناقض کامل با قواعد و موازین بین‌المللی دانست.
رئیس جمهور مصر، بر ضرورت آتش‌بس دائم و آغاز گفتگو میان طرف‌های درگیری در سودان، برای تکمیل فرآیند انتقالی حکومت، مطابق خواست مردم این کشور، تأکید کرد.
وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع بر ضرورت آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سودان تاکید کرد.
وزیران خارجه عمان و مصر در تماسی تلفنی درباره سودان موضع گیری کردند و خواستار توقف درگیری در این کشور شدند.
وزارت خارجه مصر شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری عملیات نظامی در سودان و استفاده از زبان گفت‌وگو شد.
ارتباط میان قاهره - تهران متوقف نشده و اختلافات زیادی میان دو کشور وجود ندارد، به نقل از "محمد العرابی" وزیر خارجه پیشین مصر اعلام کرده که «موارد تعیین کننده روابط تهران - قاهره با دیگر طرف‌ها (ترکیه) متفاوت‌تر است و این روابط درحال حاضر عادی به نظر می‌رسد و قاهره از خیلی وقت پیش یک کاردار در سطح سفیر در ایران مستقر کرده است»
سران مصر، اردن و فلسطین قرار است در قاهره درباره تحولات مرتبط با سرزمین های اشغالی تشکیل جلسه دهند.
ارتش مصر از برگزاری رزمایش دریایی با روسیه در چارچوب برنامه تمرین های مشترک که به صورت دوره ای انجام می شود، خبر داد.
این پیش‌نویس که به پیشنهاد مصر به کمیته مجمع عمومی ارائه شده بود با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
ایلان ماسک ادعا می‌کند که می‌خواهد آزادی بیان را در توئیتر ترویج کند، اما زمانی که مصر یا هند خواستار حذف برخی از محتوا‌های انتقادی از دولت خود از توئیتر شوند چه رخ خواهد داد؟
نشست آب و هوایی که در حال حاضر در شرم الشیخ مصر در حال برگزاری است به تریبونی برای انتقاد از السیسی تبدیل شد و شرکت کنندگان خواستار آزادی منتقد معروف مصری شدند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوستانه خطاب به مصر و مردم این کشور، خواستار رفع اختلافات میان آنکارا و قاهره شد.
الازهر مصر با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، اتحاد اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ