وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع بر ضرورت آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سودان تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای به شدت اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.
یک رسانه عربی در گزارشی به آخرین تحولات روابط تهران و قاهره پرداخت.
سفر قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی به آنکارا به منزله پایان یک تنش ۱۰ ساله بین مصر و ترکیه و عقب نشینی اردوغان از برخی سیاست های منطقه ای است.
در شرایطی که منابع موثق از دیدار احتمالی السیسی و اردوغان در آینده نزدیک خبر می‌دهند، مصر و ترکیه از ارتقای سطح روابط دوجانبه میان خود به سطح سفیر خبر دادند.
سفر نخست‌وزیر عراق به مصر نشان داد که بغداد برای ایفای نقش در دیپلماسی منطقه، از آمادگی بالایی برخوردار است و بر اساس یک برنامه راهبردی حرکت می‌کند.
سفیر روسیه در مصر اعلام کرد که قاهره برای پیوستن به گروه بریکس درخواست رسمی داده است.
منابع عراقی با اشاره به سفر فردا دوشنبه محمد شیاع السودانی به مصر به جزئیات بیشتری از این سفر و محورهای رایزنی در آن پرداختند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در واکنش به این درگیری اعلام کرد: حادثه مرز مصر استثنایی است و شامل همکاری امنیتی و همکاری مشترک اسرائیل و مصر در چارچوب حفظ امنیت در منطقه مرزی نیست.
منابع فلسطینی از سفر دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به قاهره خبر دادند.
یک رسانه عربی به نقل از منابع مطلع با اشاره به مواضع اخیر ایران درخصوص تقویت روابط با مصر اعلام کرد که قاهره از گسترش روابط با تهران استقبال می‌کند.
اندکی پس از توافق ایران و عربستان، آرام آرام بحث عادی سازی روابط میان تهران و قاهره مطرح شده است؛ موضوعی که تحقق آن نیازمند عوامل و مولفه‌های متعددی است.
در نتیجه آتش‌سوزی یک ساختمان دولتی در قاهره، ۲۳ نفر مصدوم شدند و یک نفر هم برای نجات جانش از طبقه پنجم به پایین پرید.
این روزنامه صهیونیستی آورده است که ایران اکنون به دنبال بازگشایی سفارتخانه های دو کشور سپس دیدار وزرای خارجه و بعد از آن دیدار سید ابراهیم رئیسی با عبدالفتاح سیسی است.
یک روزنامه عبری زبان از فشارهای رژیم صهیونیستی بر مصر برای عدم نزدیکی به ایران خبر داد.
برخی منابع عالی رتبه عراقی از میانجی‌گری عراق میان مصر و ایران پرده برداشتند.
قاهره اعلام کرد که اقداماتی در راستای تسهیل ورود سودانی هایی که از جنگ میان ۲ ژنرال به مصر می‌گریزند، در نظر گرفته است.
وزارت خارجه مصر امروز شنبه در پی دیدار وزرای خارجه مصر و سوریه در قاهره پشت درهای بسته، بیانیه ای صادر کرد.
وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سرقت در دوم مارس رخ داده و پلیس موفق به شناسایی دو سارق شده که یکی از آنها نگهبان امنیتی اسبق مجتمع مسکونی مورد سرقت بوده است.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی افزایش تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی و توسعه موشک های بالستیک جدید قاره پیما را خواستار شد.
سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نهمین نشست کمیته همکاری های نظامی کشورش و عربستان سعودی در شهر ریاض، پایتخت این کشور به پایان رسیده است.
رسانه های رژیم صهیونیستی به جدیدترین اقدام قاهره علیه تل آویو اشاره کردند.
پاپ فرانسیس گفت که امروز صلح در معرض نقض شدید قرار دارد و این اتفاق در اروپا رخ می دهد؛ قاره ای که در قرن گذشته از دو جنگ جهانی وحشتناک، رنج بُرده است.
بدر بن حمد البوسعیدی وزیرخارجه عمان در نشست اتحادیه عرب در قاهره، خواستار حل عادلانه مساله فلسطین و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوستانه خطاب به مصر و مردم این کشور، خواستار رفع اختلافات میان آنکارا و قاهره شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ