بررسی‌های یک مطالعه مروری سیستماتیک نشان داد که شیوع خود درمانی در زنان ایرانی نسبتاً بالا است و عواملی مانند در دسترس بودن داروها، هزینه بالا ویزیت پزشکان، اعتقاد به بی‌ضرر بودن خوددرمانی؛ از مهم‌ترین عوامل موثر در این مشکل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
گردشگری اختراع دوران مدرن نیست. رومیان باستان نیز دوست داشتند به استراحتگاه های درمانی در یونان سفر کنند، در اهرام مصر بگردند یا در خلیج ناپل مهمانی برگزار کنند.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب‌آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم. مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید.
مدافع پرسپولیس آخرین مراحل روند درمانی خود را دنبال می‌کند و پیش از شروع مسابقات قادر به همراهی تیم خواهد بود.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم.مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید. ما در اینفوگرافیک زیر به برخی از این مواد غذایی که به بهبود خواب کمک می‌کنند اشاره کرده‌ایم.
برچسب‌های ریزسوزن به طور کلی به شکل ورقه‌های پلیمری کوچک با مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز، تیز و حاوی دارو در قسمت زیرین هستند. بدین ترتیب هنگامی که برچسب بر روی بدن فشار داده می‌شود، سوزن‌ها بدون درد به لایه بالایی پوست نفوذ می‌کنند. سپس به شکلی بی‌ضرر حل می‌شوند و محموله دارویی خود را در بدن آزاد می‌کنند.
اخیراً مادر یک وکیل سیرجانی که سال گذشته در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده بود، مدعی شده فرزند وی بدلیل «وصل سرم» در زندان فوت کرده است که این ادعا توسط سازمان زندانها تکذیب شد.
خرید کردن بخش استاندارد یک زندگی مدرن است. شاید شما از آن دسته افرادی هستید که به راحتی می‌توانید ساعت‌ها را در فروشگاه‌های گوناگون سپری کنید، قیمت‌ها را در اقلام متفاوت مقایسه کنید و از این کار لذت ببرید، یا شاید ترجیح می‌دهید به صورت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید.
توجه به سلامت و تغذیه سالمندان از صرف هزینه‌های هنگفت درمانی جلوگیری می‌کند که می‌توان این هزینه‌ها را در بخش‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کرد.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
مدافع مصدوم پرسپولیس برای پیگیری روند درمانی خود راهی قطر شده تا در کمپ اسپایر کار را دنبال کند.
از اولیا و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان، موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.
از اولیاء و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.
اکبر نبوی، تحلیلگر اصولگرا ت نوشت:آقایان گمان کرده‌اند به صرف آن که خود را دولت مردمی یا دولت انقلابی بخوانند همه چیز حل می‌شود.
سرگروه تیم ملی تکواندو با تاکید بر روند خوب درمان خود از انگیزه بالای خود برای بازگشت زود هنگام به میدان مبارزه سخن گفت.
سازمان بهداشت جهانی با به‌روزرسانی فهرست داروهایی که برای درمان تشعشعات رادیواکتیو و شرایط اضطراری هسته‌ای توصیه می‌کند، از کشورها خواست تا مایحتاج درمانی خود را مهیا کنند!
سعید مقدم‌زاده گفت: سامانه رفاپ (رفاه فرهنگیان آموزش و پرورش) خدمات رایگان آنلاین بیمه‌ای به معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که امکان ارزیابی خسارت، ثبت اعتراض نسبت به میزان و نحوه پرداخت خسارات درمان، اطلاع از مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه‌گر و...از جمله آنهاست.
این یک واکسن مبتنی بر دی‌ان‌ای است که بر خلاف سایر واکسن‌ها با اتکا به ساختار دی‌ان‌ای و پروتئین‌هایی که بعد از تزریق ساخته می‌شوند، به جنگ سرطان می‌رود. این نوع واکسن خاصیت پیشگیری ندارد و مانع بروز سرطان در محل اولیه خود نمی‌شود.
نقطه فشار در نوک انگشت میانی در هر دو دست قرار دارد. آن را با یک قلم فشار دهید و حداقل یک دقیقه نگه دارید تا فشار خون خود را پایین بیاورید. در نظر داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست؛ اما وقتی که داروی شما در دسترس نیست، بهترین کار همین است.
«در دو سال گذشته هر زمانی که بازار ارز شروع به بالا رفتن کرد، خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی مطرح می‌شد که تنها خبرسازی بود. الان نیز مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره آزادسازی این ارز‌ها در کره و کشور‌های دیگر صحبت می‌کنند، اما به هیچ عنوان بازار نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان نمی‌دهد، زیرا که پی برده است این اخبار تنها برای گفتار درمانی است و جنبه واقعی به خود نخواهد گرفت.»
بعضی از انواع اختلالات خواب، به خصوص روی کیفیت خواب و بی‌خوابی خیلی موثر است. نحوه زندگی می‌تواند روی کیفیت خواب تأثیر مستقیم بگذارد. عدم رعایت اصول بهداشت خواب که به نوعی همان نحوه و سبک زندگی است روی کیفیت خواب و بروز بیماری‌ای به نام بی‌خوابی تأثیر می‌گذارد.
کودکان مهاجر افغان در ابعاد مختلف برای دستیابی به حقوق ابتدایی خود در ایران دچار مشکل هستند؛ برای تحصیل با موانع و مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان‌اند و بعضا شاهدیم بسیاری از سال‌ها مانند امسال، تعداد زیادی از کودکان افغانستانی موفق به ثبت‌نام در مدارس نمی‌شوند؛ اکثریت آنان به دلیل فقر خانواده، در دسترسی به نیاز‌های اولیه خود دچار کمبود‌هایی هستند و به دلیل همین مسئله، ناگزیر می‌شوند از سنین کودکی به کارکردن روی بیاورند؛ بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم برخورداری از بیمه‌های درمانی و هزینه بالای خدمات پزشکی، با محرومیت‌هایی در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی مواجه‌اند.
خودکشی، پایان راه اختلال روان است، اما نه به این معنا که هر مبتلای اختلال روان، زندگی خود را با خودکشی پایان دهد بلکه شدت گرفتن اختلال روان تا مرحله افسردگی و بی‌توجهی بیمار و اطرافیان به ضرورت درمان افسردگی، در صورتی که ابتلای افسردگی ناشی از شرایط پیرامونی بوده و این شرایط بهبود نیابد و تغییر مثبت منجر به کاهش شدت بیماری نداشته باشد، افسردگی تشدید می‌شود که در چنین شرایطی، می‌تواند زمینه‌ساز بروز افکار خودکشی باشد و احتمال اقدام به خودکشی هم بسیار بالا خواهد بود.
طالب ریکانی دوران پایانی مراحل درمانی خود را پشت سر می‌گذارد و آماده بازگشت به ترکیب تیمش قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ