نقطه فشار در نوک انگشت میانی در هر دو دست قرار دارد. آن را با یک قلم فشار دهید و حداقل یک دقیقه نگه دارید تا فشار خون خود را پایین بیاورید. در نظر داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست؛ اما وقتی که داروی شما در دسترس نیست، بهترین کار همین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در یک رژیم غذایی نرمال، توصیه می‌شود بادام را در طول هفته به میزان یک سوم فنجان میل کنید. چربی غیراشباع تک سالم موجود در بادام، به کاهش سطح کلسترول خون و کاهش التهاب شریانی کمک می‌کند که در نهایت باعث کاهش فشار داخل رگ‌ها می‌شود.
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب فهرستی از ۸ گیاه دارویی که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند آورده شده است.
دکتر احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست و رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به تفاوت سردرد‌ها با منشاء گردنی نسبت به سردرد‌هایی که منشاء عروقی و و فشار خون دارند مانند میگرن می‌گوید: اصلاح پوزیشن هنگام کار کردن با تلفن همراه و لپ تاپ و نیز استفاده از بالشت‌هایی با ارتفاع مناسب می‌توان از بروز این درد‌ها پیشگیری کند. همچنین استفاده از روش‌های کمک درمانی در قالب ورزش‌های کششی و لیزر درمانی می‌تواند به کاهش سردرد‌های گردنی کمک کند.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوز‌های اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
فشار خون یک الگوی روزانه دارد. به طور معمول شب هنگام خوابیدن، فشار خون پایین‌تر است و چند ساعت قبل از بیدار شدن شروع به افزایش می‌کند و در طول روز این افزایش ادامه دارد و معمولاً در اواسط بعد از ظهر اوج می‌گیرد، سپس در اواخر بعد از ظهر و عصر، فشار خون دوباره شروع به کاهش می‌کند.
در طول یک شب خواب سالم، فشار خون حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. اما اگر خواب به طور مزمن قطع شود یا اصلاً اتفاق نیفتد، فشار خون بالا می‌ماند و برای افرادی که فشارخون بالا دارند، خطرناک است. احتمالاً احساس تنبلی و تاخیر در زمان واکنش، حافظه مه‌آلود و ناتوانی در تمرکز و یادگیری اطلاعات جدید و پردازش نشانه‌های اجتماعی خواهید داشت.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کنترل شدید فشار خون می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند و به طور بالقوه خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
تغذیه سالم در کنترل سطح قند خون، فشار خون و کلسترول نقش بسزایی دارد. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شما در مدیریت وزن و کاهش عوارض دیابت مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها از جمله انواع خاصی از سرطان کمک کند.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه با کاهش قابل‌توجه فشار خون مرتبط است.
بر اساس یک مطالعه جدید، وقت گذراندن در بیرون از منزل و بودن در طبیعت، جنگل، دریا و و هرآنچه که تداعی‌گر یک طبیعت زنده است، می‌تواند نیاز به دارو‌های اضطراب و دیگر دارو‌ها را کاهش دهد.
دانشمندان می‌گویند شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک داروی فشار خون قدیمی می‌تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.
یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: گانودرما دارای ترکیبات مؤثر و فعال و دارای سطح بالایی از موادی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکارید‌های محلول در آب و جدای از این موارد تری‌ترپن‌ها هستند که همگی آن‌ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و بالطبع دارای قدرت تحریک سلامت هستند.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد حمام آب گرم در شب می‌تواند به سالمندان کمک کند تا از فشار خون بالا جلوگیری کنند.
چای لیندن یک چای گیاهی است که از برگ‌ها، گل‌ها و پوست درختانی با گونه‌های Tilia به دست می‌آید و از آن به صورت یک داروی گیاهی برای کاهش التهاب و تورم و همچنین نوشیدنی آرمش‌بخش استفاده می‌شود.
مصرف روزانه چهار گرم سیر خام معادل یک تا دو حبه سیر و یا دریافت یک عدد قرص سیر که حاوی ۳۰۰ میلی گرم پودر خشک شده سیر است به میزان دو تا سه بار در روز می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرده و حتی در درمان آن موثر باشد.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
بر اساس یک گزارش، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد «تمرین روزانه نفس گیری» برای دیافراگم و دیگر ماهیچه‌های تنفسی، می‌تواند به تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا کمک کند.
یک رژیم غذایی به نام DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) که برای کاهش فشار خون بالا طراحی شده و شامل مصرف مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، غلات سبوسدار و مقادیر کم قند و چربی‌های اشباع است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
برگ‌های مولوخیا با کمک موثر به کاهش فشار خون، خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد. این گیاه سرشار از پتاسیم است و از آن جایی که پتاسیم به عنوان یک گشاد کننده عروق شناخته می‌شود، به شل شدن رگ‌ها کمک می‌کند. این خاصیت پتاسیم به بهبود اکسیژن رسانی و کاهش فشار‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.
نتایج حاصل از یک تحقیق جدید که مطالعه‌ای روی ۴۱ زن کره‌ای بود و همه آنان فشار خون بسیار بالایی داشتند، نشان داد بالا رفتن از پله‌ها فشار خون را کاهش و قدرت پا را افزایش می‌دهد. نیمی از افراد شرکت‌کننده چهار بار در هفته بین ۲ تا پنج بار در روز از پله‌ها بالا رفتند.
نتایج یک پژوهش نشان داد تنها ۳۰ دقیقه در هفته قدم زدن می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و افسردگی را کاهش دهد
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.
یک رژیم غذایی غنی از گیاه که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است با کمک به لاغری، به فشار خون شما کمک می‌کند که راه موثر دیگری برای کاهش فشار خون است. کلینیک مایو اشاره می‌کند که فشار خون شما احتمالا با کاهش هر کیلوگرم وزن حدود ۱ میلی متر جیوه کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ