نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: اشتغال، مسکن، تورم و سایر مطالبات مردم باید حل شوند چراکه بسیاری از اعتراضات به خاطر وضع معیشتی، مشکلات جوانان در امرار معاش و موضوعات اقتصادی کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گذشت حدود دو سال از عمر دولت سیزدهم به نظر می‌رسد آرام آرام رابطه دولت و مجلس در سال منتهی به انتخابات مجلس دچار تحولاتی شده و لحن اهالی بهارستان، بیشتر رنگ و بوی انتقاد به خود می‌گیرد.نشانه‌های این تغییرات را این روزها در اخبار رسانه‌ها به عینه می‌توان مشاهده کرد، زمانی که بسیاری از نمایندگان نسبت به گرانی‌های افسارگسیخته، عدم اجرای تعهدات و ناتوانی در مهار تورم اعتراض کرده و در هر جلسه نمایندگان با الفاظ و عبارات متفاوتی دولت را مورد خطاب قرار می دهند.
در پی لغو برگزاری آزمون امروز آیلتس، تکلیف داوطلبان این آزمون که بسیاری از آن‌ها از شهر‌های مختلف برای حضور در جلسه آزمون به تهران سفر کرده بودند، نامعلوم ماند و این موضوع موجب اعتراض داوطلبان در جلسه آزمون شد.
در پی لغو برگزاری آزمون امروز آیلتس، تکلیف داوطلبان این آزمون که بسیاری از آن‌ها از شهر‌های مختلف برای حضور در جلسه آزمون به تهران سفر کرده بودند، نامعلوم ماند و این موضوع موجب اعتراض داوطلبان در جلسه آزمون شد.
اعتراضات صهیونیست‌ها به‌تصویب قانون جنجالی «لغو برهان معقولیت»، همچنان ادامه دارد و بسیاری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تهدید خود مبنی بر ترک خدمت را عملی کرده‌اند.
انسیه خزعلی به اهمیت بازی در خانواده اشاره کرد و گفت: بازی چیز کمی نیست و بخشی از اقتصاد خانواده و وقت خانواده صرف بازی می‌شود. یکی از مشکلاتی که داریم بازی‌هایی است که خشونت و ناآرامی را در بچه‌ها ترویج می‌کند. در اغتشاشات دیدیم اکثر نوجوانانی که دستگیر شدند مشغول بازی‌های رایانه‌ای بودند که بسیاری از تاثیرات و تاثرات که در جامعه شاهد آن بودیم به خاطر این مساله بود.
در چهارمین ماه متوالی سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی واریز نشده است رانندگان بسیاری در اعتراض به عدم واریز بنزین پیگیر سهیمه سوخت خود هستند. علت این تاخیر را از احسان نصر معاون عملیات تپسی پرسیدیم.
بازگشت تماشاگران فوتبال به ورزشگاه‌های ایران در شرایطی در حال رقم‌خوردن است که در سه سال اخیر، آن‌ها دل چندان خوشی نداشته‌اند؛ در این بازه زمانی، بازی‌های بسیاری بدون حضور آن‌ها برگزار شده که سه دلیل عمده برایش لحاظ شده است: اول کرونا، بعد اعتراضات و این اواخر هم آلودگی.
تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای فرانسه به نشانه اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی آغاز شده ، که تظاهرات کنندگان با خشونت شدید پلیس فرانسه رو به رو شدند.
با توجه به اینکه بسیاری از کشور‌ها از ایران قوی در هراسند، اعمال تحریم‌های جدید و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی قطعاتی از پازل تضعیف ایران و استمرار نقشه‌ای است که تمامیت و اقتدار ایران را هدف گرفته است. در ادامه شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران در جهت تسریع در فروپاشی اقتصادی کشور و گسترش اعتراضات، اگر تحریم‌ها نتیجه مطلوب را حاصل نکرد، ائتلاف جهانی، محاصره و جنگ علیه ایران به عنوان گزینه‌های دیگر پیش رو قابل پیش بینی است.
به نظر می‌رسد که تلویزیون این روز‌ها چهره‌هایی مردمی را زیر ذره‌بین گرفته که در اعتراضات اخیر از معترضان حمایت کرده‌اند. جالب است که با وجود نگاه منفی که نسبت به چنین رویه‌ای در بین کاربران فضای مجازی شکل گرفته، مسئولان تلویزیون ظاهرا قصدی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی ندارند. مواردی که باعث شده دوباره بسیاری به سیاست‌های تلویزیون در قبال چهره‌های سرشناس انتقاد کنند و این روز‌ها آن را دوباره «میلی» و خوشایند جریانی خاص بنامند.
اکثر جوانانی که در سال جاری علیه محدودیت‌های کووید اعتراض کردند از آن اعتراض مرگبار بیش از ۳۰ سال پیش خاطره‌ای در ذهن ندارند و یا اصلا در آن زمان متولد نشده بودند و هیچ تصویری از اعتراض در میدان تیان آنمن که توسط رژیم در اخبار و گزارش‌ها سانسور شده در ذهن نداشته‌اند. به نوعی، خطرناک‌ترین شوک برای شی می‌تواند بیداری سیاسی بسیاری از ذهن‌های جوان و تحصیل کرده باشد که آماده هستند به طور علنی علیه او ظاهر شوند.
موج اعتراضات دست کم در ده‌ها شهر پس از آتش سوزی در منطقه در شین جیانگ در غرب کشور آغاز شد. آتش سوزی‌ای که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد تلفاتی که بسیاری باور دارند مرتبط با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید بوده که مردم را در خانه‌ها محدود کرده و مانع از رفت و آمد عادی در فضای اجتماعی می‌شود.
معترضان پس از آتش‌سوزی مرگبار آپارتمانی در استان سین‌کیانگ در چندین شهر چین به خیابان‌ها ریختند و بسیاری گفتند محدودیت‌های کرونایی در این فاجعه نقش داشته است.
کیان پیرفلک بدون شک خبرسازترین فرد هفته بود. به نام خدای رنگین کمانش دل خیلی از ایرانی ها را فرو ریخت. جان باختن جگرسوز او در جریان اعتراضات در ایذه در روز 25 آبان موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی در پی داشت. علیرضا عصار قطعه ای به نام خدای رنگین کمان برای او خواند. بسیاری استوری های شبکه های اجتماعی شان را به عکس این کودک 10 ساله مزین کردند.
مسعود پزشکیان گفت: راه حل شنیدن اعتراضات و جلوگیری از تبدیل اعتراض به اغتشاش برخورد عادلانه و صادقانه با مردم است. با مردم باید صادق بود و با آن‌ها بر اساس عدالت برخورد شود و از رفتار و برخورد جناحی، گروهی، قومی و قبیله‌ای پرهیز شود. اگر بر اساس عدالت و انصاف با مردم برخورد شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
ابوترابی فرد گفت: شایسته‌سالاری در نظام دینی دارای اصول تقوا، امانتداری، رعایت بیت‌المال، حقوق عامه و مردم و سپس دانش، تخصص و مدیریت است. حضرت یوسف می‌گفت مردم ثروت کشور را به کسی بسپارید که امین باشند و دغدغه مدیریت منابع کشور را داشته باشند، همچنین مدیر باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است، به فاصله ما از شایسته‌سالاری بازمی‌گردد.
مدیر مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین گفت: ظهور اجتماعی صرفاً به معنای تظاهرات و اعتراض در کف خیابان نیست. ظهور اجتماعی می‌تواند در رسانه یا از اقدامات دانشجویی باشد.
«همزمان با وقوع اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشورمان و در عین حال، توقف مذاکرات اتمی وین و وضع تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و البته تقویت پیوند‌های تهران با قدرت‌های شرقی، بسیاری به طرح این سوال می‌پردازند که آینده روابط ایران با مجموعه جهان غرب و به طور خاص آمریکا چگونه خواهد بود؟ در این راستا، ۴ کارشناس حوزه سیاست خارجی در گفتگو با فرارو، به این پرسش پاسخ داده اند.»
در باب علل به خشونت‌ گراییدن اعتراضات در کشور طی روزهای گذشته بسیاری از صاحب‌نظران ابراز عقیده کرده‌اند.عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه شیوه حکمرانی نادرست و عدم آموزش حقوق مدنی را علت اصلی خشونت در اعتراضات می‌داند
کیهان نوشت: سال‌هاست که به‌دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها اداره امورات خود را نیازمند اشتغال همزمان زوجین می‌دانند و در نتیجه ممکن است پدر و مادر ساعت‌های طولانی در محیط خانواده حضور نداشته باشند، همچنین تحمیل فرهنگ غلط و مخرب تک‌فرزندی یا کاهش فرزندآوری هم آثار منفی محسوس و نامحسوس زیادی برای خانواده‌ها داشته است.»
وی افرادی که در اعتراضات شرکت می‌کنند را شجاع خواند که به ادعای وی از بسیاری از جهات خسته‌اند و آماده‌اند خطر تظاهرات کردن را بپذیرند.
با آغاز اعتراضات در کشور محدودیت های اینترنتی برای کنترل شرایط موجود اعمال شد. بسیاری از سهامداران بر این عقیده بودند که باید با این محدودیت ها، معاملات بورس هم متوقف می شد. قانون در این باره چه می گوید؟
بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برگزاری انتخابات زودهنگام را که سید مقتدی الصدر درخواست آن را کرد، تأیید می‌کنیم. انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ