معترضان پس از آتش‌سوزی مرگبار آپارتمانی در استان سین‌کیانگ در چندین شهر چین به خیابان‌ها ریختند و بسیاری گفتند محدودیت‌های کرونایی در این فاجعه نقش داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده پیشین مجلس درباره اعتراضات فرانسه نوشت: در ایران هیچ خبرنگاری اجازه پوشش اعتراضات را نداشت و تصاویر پخش‌شده اغلب موبایلی و مخفیانه بود.
پاریس و چند شهر دیگر فرانسه برای چهارمین شب متوالی در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، صحنه خشونت و ناآرامی بود.
شعارها، تصاویر و گستردگی اعتراضات نشان می دهد که مسئله فراتر از شخص نتانیاهوست و آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد، مصداقی از عدم نگرش مشترک به چیستی هویت صهیونیستی است.
در فاصله نه چندان دور از آتش روشن شده توسط معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی در شهر بوردو فرانسه، یک زوج که بر روی میز و صندلی‌های بیرون یک کافه نشسته و ضمن گفتگو با یکدیگر نوشیدنی می‌نوشند. انتشار این تصاویر خبرساز شده است. در حالی که اعتراض به افزایش دو سال سن بازنشستگی در فرانسه از ۶۲ به ۶۴ سال حتی با تصویب اصلاحات مدنظر دولت پایان نیافته، دولت خود را طرفدار مماشات نشان می‌دهد، اما در باطن قصدی برای انعطاف در برابر اعتراضات ندارد. فراخون دهمین روز بسیج عمومی علیه اصلاحات بازنشستگی در حالی برای امروز سه شنبه در فرانسه منتشر شده است که فضایی ملتهب بر این کشور حاکم بوده و به گفته رسانه‌ها نظارت شدید پلیس نیز وجود خواهد داشت.
تصاویر تکان دهنده از اعتراضات فرانسه را مشاهده نمائید. چند روزی است که پایتخت فرانسه به دلیل اعتراض به قانون بازنشستگی با تظاهرات مردم این کشور روبرو شده است.
این تصاویر به لطف آخرین نسخه برنامه «Midjourney»، یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد شده است. این برنامه توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل در سانفرانسیکو به دست آمده که اولین بار در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شده است.
شامگاه گذشته صدها هزار معترض برای هشتمین هفته پیاپی علیه نتانیاهو و کابینه افراطی وی در اراضی اشغالی دست به اعتراضات گسترده زدند.
تصاویر مخابره شده از سوی رسانه ها نشان دهنده حضور تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه برای سرکوب اعتراضات مردم پاریس است که برای چهارمین بار به طرح جدید «ماکرون» اعتراض کرده اند.
فلسطینی ها در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
انتشار فیلم شکنجه و قتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی، بار دیگر موجب افزایش خشم و انزجار افکار عمومی در آمریکا شده و تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف این کشور برگزار شده است.
دولت جدید پرو روز چهارشنبه در تلاش برای آرام کردن اعتراضات خشونت آمیز به برکنار پدرو کاستیلو وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.
خبرگزاری فارس با انتشار تصاویری از بوکان نوشت: اغتشاشگران شامگاه سه شنبه ۲۴ ابان ۱۴۰۱ در بوکان فروشگاه‌های مردم را غارت کردند و گرمخانه شهرداری را که محل نگهداری کارتن‌خواب هاست را به آتش کشیدند. اغتشاشگران که مسلح نیز بودند یک نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساندند.
نشست بصیرتی پیرامون اعتراضات اخیر عصر سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز جمعی از مردم کرج برگزار شد.
محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته با حضور در بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا در تهران از تعدادی از مجروحان نیروی انتظامی عیادت و دلجویی کرد. قالیباف در جریان این عیادت با اشاره به نقش مهم فراجا در تامین امنیت کشور و مقابله با ناامنی گفت: در این مدت شاهد بودیم که برخی با سوء استفاده از اعتراضات، با به خشونت کشاندن این اعتراضات به اموال عمومی و نیز اموال مردم آسیب زده و دست به قتل و غارت زدند.
رسانه‌ها از گسترش اعتصابات و اعتراضات در روزهای اخیر در فرانسه خبر داده‌اند و می‌گویند ادامه این روند رئیس‌جمهور این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
اعتراضات در تونس پس از مرگ مالک السلیمی جوان ۱۷ ساله شعله ور شد، فردی که به گفته مردم، در پی مجروح شدن به دست نیرو‌های امنیتی فوت کرد. مالک حدود یک ماه در یکی از بیمارستان‌های پایتخت در کما بود.
مردم بندر بوشهر با تجمع در خیابان‌ها از اعتراضات اخیر اعلام برائت کردند و خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت معترضان شدند.
در ادامه بررسی وضعیت بازداشت شدگان، حجت السلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور به همراه القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، صالحی دادستان تهران و سید حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران پیش از ظهر امروز به مدت دو ساعت از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان اعتراضات اخیر قرار گرفت.
همزمان با سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) مردم ایران در سراسر کشور با حضور در میادین اصلی شهرها ضمن برپایی عزاداری، اعتراضات اخیر که همراه با توهین به مقدسات بود را محکوم کردند.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجروحان اعتراضات اخیر تهران عیادت کرد.
در پی وقوع ناآرامی‌ها مردم انقلابی قم امروز جمعه اول پاییز ۱۴۰۱ پس از اقامه نماز جمعه، از میدان جانبازان به سمت میدان روح الله بیت امام راحل (ره) راهپیمایی کردند و علیه آشوبگران شعار سر دادند.
خبرنگاران آسوشیتدپرس در مسکو شاهد دستگیری ده‌ها نفر در ۱۵ دقیقه اولیه اعتراضات شبانه بودند. نیرو‌های پلیس با ادوات سنگین نظامی در خیابان‌ها حصور داشتند و با معترضانی که فریاد می‌زدند «نه به جنگ» برخورد می‌کردند.
رئیس کمیسیون انتخابات کنیا رسما اعلام کرد که ویلیام روتو پیروز انتخابات شد و به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد. با این حال برخی از مقامات ارشد با رد نتیجه انتخابات منجر به دامن زدن خشونت و اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف کنیا شدند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از تشدید اعتراضات در کرانه باختری در پی حملات علیه غزه، در وضعیت آماه باش قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ