بازگشت تماشاگران فوتبال به ورزشگاه‌های ایران در شرایطی در حال رقم‌خوردن است که در سه سال اخیر، آن‌ها دل چندان خوشی نداشته‌اند؛ در این بازه زمانی، بازی‌های بسیاری بدون حضور آن‌ها برگزار شده که سه دلیل عمده برایش لحاظ شده است: اول کرونا، بعد اعتراضات و این اواخر هم آلودگی.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک معلم گفت:دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال واقعاً مظلوم واقع شدند، کلاس دهم و یازدهم آن‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تقریباً به‌صورت مجازی برگزار شد، امسال که به‌صورت حضوری در مدارس بودند من خودم به عمق ضعف آموزش مجازی خصوصاً در مدارس دولتی پی بردم، از طرفی بخشی از آموزش آن‌ها در پایه دوازدهم همزمان شد با اعتراضات سال گذشته در کشور که تقریباً برای اولین بار بود که دانش‌آموزان هم در اعتراضات نقش داشتند، برای همین واقعاً حال‌شان خوب نبود، سرکلاس درس حوصله کافی نداشتند و شدیداً بی‌انگیزه بودند.
مهدی تاج می گوید، بخشنامه سقف قرارداد که به باشگاه ها ابلاغ شده تنها برای کاهش هزینه ها نیست و موردهای زیادی در لایه های پنهان آن وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری کووید ۱۹ قطع شده است اما این اعلامیه به معنای ریشه کن شدن این بیماری نیست.
همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیر قابل‌توجهی بر فعالیت بدنی کودکان داشته است؛ فعالیت بدنی برای سلامت و تندرستی کودکان ضروری محسوب می‌شود، اما کرونا باعث کاهش این نوع فعالیت‌ها شده است.
سوغات کرونا برای کودکان ماندنی است؟
اردبیل- رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: کرونا در سال‌های گذشته بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان به صنعت هتل‌داری و اقامتگاه‌های کشور آسیب زده است.
رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تقدیر از خادمان سلامت در کنترل بیماری کرونا، گفت: پاندمی کرونا به اعتبار جامعه پزشکی کشور افزود.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۳۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۷۰ بیمار نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند.
یک متخصص گوش، حلق و بینی در استان بوشهر گفت: تعدادی از ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا باعث درگیری عصب گوش و کاهش شنوایی حس عصبی در کودکان می‌شود.
دانشمندان طی تحقیقات خود تعدادی نمونه سلول تی را از افراد متعلق به گروه‌های مذکور گرفته و آنها را برای شناسایی و هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی مجددا مهندسی ژنتیکی کردند.
کرونا حافظه همسرم را گرفت!
سازمان جهانی بهداشت هنوز پایان پاندمی را اعلام نکرده است، هرچند که این سازمان امیدوار است با همکاری گسترده مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی، هر چه زودتر پایان رسمی پاندمی کووید-۱۹ را اعلام کند و شیوع ویروس را در سطح اندمی (بومی) نگاه دارد.
به نظر می رسد که باز هم چند هفته لیگ برتر والیبال بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.
در زیرسویه BQ۱ نوع جهش آمینواسید‌ها را تغییر داده است به همین سبب این زیرسویه نسبت به BF۷ که هر دو از BA۵ نشات گرفتند، خطرناک‌تر است. سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر و واکسن‌گریزی آن بیشتر است.
مرگ و ویرانی حاصل از بیماری کرونا هم‌چنان ادامه دارد. روشن‌ترین و واضح‌ترین نمونه در این میان کشور چین است؛ یکی از آخرین کشور‌هایی که اقدامات کنترل و محدودسازی همه‌گیری را کاهش داد- و این در حالی است که کرونای نوع اومیکرون در چین به سرعت در حال گسترش است و صحنه‌هایی که در بیمارستان‌های این کشور دیده می‌شوند، یادآور ویرانی‌هایی است که اومیکرون حوالی یک سال پیش در هنگ‌کنگ ایجاد کرده بود.
قیمت نفت روز جمعه پس از این که مقامات بهداشتی چین محدودیت‌های کرونایی را تسهیل کردند، با افزایش بسته شد اما با کاهش هفتگی روبرو شد.
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور گفت: راهنمایان گردشگری کشور ارتباط مستقیمی با گردشگران خارجی دارند. اگر توجه ویژه ای به آنها نشود مهاجرت خواهند کرد. بعد از شیوع کرونا، گردشگری به صفر نزدیک شد.
محقق حوزه رفاه و سلامت اجتماعی، با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی بحران کووید ۱۹، گفت: باید پیگیر پیاده سازی سیستم تأمین اجتماعی چند لایه در کشور باشیم.
تمرین امروز پرسپولیس تعطیل اعلام شد.
احمد گوهری بازیکنی است که گزارش ابتلای او به کرونا، روز گذشته مخابره شد، اما او تنها کسی نیست که با علائم کووید خانه‌نشین شده است. شایعات حاکی از آن است که سیامک نعمتی نیز به کرونا مبتلا شده ...
احمد گوهری به دلیل تست مثبت کرونا در ترکیب پرسپولیس حاضر نشد.
کیانوش جهانپور گفت: صبح روز ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ خانم دکتر طلعت مختاری آزاد که مسئول یکی از دو آزمایشگاهی بود که اوایل کرونا تست آن را انجام می‌دادند، با دکتر نمکی_وزیر وقت بهداشت تماس گرفتند و اعلام کردند که تست اولیه دو نفر مثبت شده است.
دکتر حمید سوری: در حال حاضر با توجه به ایجاد ساب واریانت‌های جدید، موج هفتم بیماری در کشور شکل گرفت و از آنجایی که قابلیت انتشار این ساب‌واریانت‌ها بسیار زیاد است، موارد ابتلایمان بسیار زیاد شد و به تبع بالا رفتن موارد ابتلا، بستری و مرگ هم بیشتر شد. البته نه مانند سویه دلتا که در آن نسبت افزایش مرگ بالا بود، در این واریانت میزان کشندگی کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ