مسکو اعلام کرد که بر خلاف روش و عملکرد غربی ها، اوکراین را دولت تروریستی اعلام نمی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سناتورهای آمریکایی می گویند قطعنامه ای برای در نظر گرفتن استفاده روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین به عنوان حمله به ناتو ارائه می شود.
رئیس جمهور برزیل می‌گوید که قصد دارد در حاشیه اجلاس گروه هفت، برزیل را به عنوان میانجی برای حل و فصل جنگ اوکراین معرفی کند.
نائب‌ رئیس شورای امنیت ملی روسیه با طرح استدلال‌هایی عنوان کرد که موجودیت کشور اوکراین برای جهان مهم نیست.
رئیس جمهور اوکراین با انتشار پیام ویدئویی، ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد را بی معنا عنوان کرد.
یک زن کهنه سرباز روسی مدعی است که نیرو‌های ارتش روسیه در جنگ اوکراین از پزشکان به عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
«استفاده احتمالی ارتش اوکراین از تسلیحات شیمیایی در قالب جنگ با روسیه، انحلال پرابهام گروه نظامی خصوصی "موزارت" به عنوان یک شرکت آمریکایی فعال در جنگ اوکراین، و البته بازی دو جانبه دولت بایدن با مساله اعطای جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، سه اتفاق مشکوک و قابل تاملی هستند که جنگ اوکراین در روز‌های اخیر شاهد وقوع آن‌ها بوده و تحلیل آن‌ها جهت خوانشِ دقیق‌تر روند‌های جاری و آتی در قالب جنگ مذکور، کاملا ضروری است.»
معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه بر این باور است که کی‌یف به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، چاره‌ای ندارد جز اینکه مردم اوکراین را به قتلگاه بفرستد.
بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است. در میان این پهپاد‌ها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است.
فرمانده ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که اوکراین نقشی که غرب برایش تعیین کرده را به عنوان پایگاه آماد و تخلیه ضدروسی ایفا کرده و به «دژکوب» آمریکا علیه مسکو بدل شده است.
اسناد تازه منتشر شده حکایت از آن دارد که دیپلمات ارشد دولت بوش پدر نسبت به جنگ روسیه با اوکراین به عنوان یک احتمال خطرناک هشدار داده بود.
والری گراسیموف که در اوایل ماه میلادی جاری به عنوان فرمانده نیرو‌های روسیه در اوکراین منصوب شد، سعی دارد انضباط بیشتری در ارتش روسیه ایجاد کند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز «والری گریساموف» را به عنوان فرمانده جدید عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین منصوب کرد.
آمریکا سلطه روسیه در چهار استان شرقی اوکراین را به عنوان مبنایی برای گفت و گوهای صلح به شدت رد کرد.
دولت اوکراین با رد پیشنهاد هنری کیسینجر برای مذاکرات صلح با روسیه، از آن به عنوان مماشات با مسکو یاد کرد.
استونی می گوید روسیه از زمستان به عنوان سلاحی در جنگ اوکراین استفاده می کند.
صدراعظم پیشین آلمان می‌گوید که از آغاز جنگ بین اوکراین و روسیه، به هیچ عنوان غافلگیر نشده است!
صدراعظم آلمان ضمن تکرار ادعاها درباره استفاده رئیس جمهور روسیه از انرژی به عنوان سلاح، از برنامه ریزی کشورش و شرکای اروپایی آن برای حمایت بیشتر از اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مطابق با دستور صادره از سوی سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور، «سرگئی سوروویکین» به عنوان فرمانده «گروه مشترک نیرو‌ها در منطقه عملیات نظامی ویژه» منصوب شد.
فرماندار «ساخالین» (دولت محلی روسیه) پیرامون به رسمیت شناختن جزایر کوریل به عنوان جزایر ژاپنی از سوی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت: مصوبه کی یف درباره جزایر کوریل مضحک است.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز با صدور دستوری «سرگئی سوروویکین» را به عنوان فرمانده «گروه مشترک نیروها در منطقه عملیات نظامی ویژه» منصوب کرد.
رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه باید استفاده از انرژی به عنوان یک اهرم باجگیری را متوقف نماید و تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه ضرورت دارد.
آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ