معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تبادلات علمی بین گرجستان و ایران گفت: زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش بسیار مؤثری داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور برای زنان فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.
برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین احتیاجی به «اجازه محضری» همسران نیست و زنان می‌توانند به همراه شوهران خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند و همان جا زوجیت آن‌ها توسط مامور مورد نظر تایید و اجازه همسر اخذ شود.
برای اولین بار است که زنان در تهران نمی‌توانند به ورزشگاه بروند، ولی در چهار ورزشگاه و سه شهر دیگر، می‌توانند به حمایت از تیم‌های خودی بپردازند.
دکتر آمنه لاهوتی، متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی با تاکید بر اینکه با تکنیک‌های جدید آی وی بسیاری از زوج‌های نابارور که سالهاست که دچار ناباروری هستند با استفاده از آی وی اف می‌توانند صاحب فرزند شوند، می‌گوید: اگر این زوج‌ها به مراکز خوب ناباروری مراجعه کنند می‌توانند در بسیاری موارد، صاحب فرزند شوند. حتی زوج‌هایی که قبلا آی وی ناموفق داشته اند با روش‌ها و تکنیک جدید و دارو‌های موثر جدید می‌توانند از شانس باروری بهره‌مند شوند.
سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.
متخصص زنان و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی چگونگی روزه داری در مادران باردار را تشریح کرد.
نتایج یک نظرسنجی درباره تاثیر آب‌وهوا بر اعتماد‌به‌نفس و خلق‌وخوی زنان نشان می‌دهد که بیشتز زنان به‌طور میانگین فقط هفت هفته می‌توانند هوای سرد را تحمل کنند و بعد دوست دارند به یک جای گرم بروند.
بلیت فروشی دیدار تیم‌های ملی ایران - روسیه آغاز شد و زنان و مردان می‌توانند از این بازی که فردا شب برگزار خواهد شد، دیدن کنند.
با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، بانوان تماشاگر می‌توانند در دو بازی آینده تیم ملی در ورزشگاه حضور پیدا کنند.
مسافت طولانی زائران در خانه خدا و مسجد الحرام باعث شده که موتور‌های برقی برای تردد زائران در نظر گرفته شود. زنان زائر نیز می‌توانند خودشان این موتور‌ها را برانند. در فیلم زیر زنان عرب را می‌بینید که با چادر و پوشیه و به تنهایی در مجموعه مسجدالحرام با موتور‌های برقی در حال رانندگی هستند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم توضیح می‌دهد، زنانی که برای خروج از کشور با دلیل غیرموجه همسر مواجه می‌شوند براساس لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار می‌توانند مدارک و مستندات خود را به دادگاه ارائه کنند: «دادگاه موظف است خارج از نوبت به این موضوع و پرونده این زنان رسیدگی کند و براساس تشخیص قاضی مجوز خروج زن به خارج از کشور صادر می‌شود.
متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: زنان ثابت کرده‌اند کارهایی را که به آنان واگذار می‌شود، می‌توانند به بهترین وجه و با دقت بالایی انجام دهند و مسئولانه‌تر عمل می‌کنند.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.
روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: همزمان با ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها، روز زن و مادر تمامی بانوان شهر تهران می‌توانند بصورت رایگان از برج میلاد بازدید کنند.
مرحله شکل‌گیری ارگان‌های جنین بعد از پایان هفته سوم و با شروع هفته چهارم آغاز خواهد شد و تا هفته چهاردهم، ادامه می‌یابد. این دوران برای خانم‌های باردار، بسیار حساس محسوب می‌شود و بیشترین خطر برای جنین در این دوران وجود دارد؛ اما بعد از هفته چهاردهم، این خطرات به حداقل خواهد رسید و انجام تصویربرداری با رعایت اصول ایمنی، امکان‌پذیر است. البته برای انجام این کار باید حتما در ناحیه رحم و لگن، برای محافظت از پوشش سربی استفاده شود.
تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ سال در سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند.
فرمانده پیشین پلیس راه کشور با انتقاد نسبت به تناقض موجود در موضوع موتورسواری زنان گفت: این مورد متناقضی است که در کشور ما زنان می‌توانند ترک موتورسیکلت بنشنینند، اما نمی‌توانند راننده آن باشند. این یک کج‌سلیقگی بوده که باید اصلاح شود. این موضوع از جهات مختلف به ترافیک شهری و همچنین وضعیت اقتصادی مردم کمک خواهد کرد. استفاده از موتورسیکلت باعث کاهش تعداد خودرو‌های شخصی و به‌تبع تعدیل شرایط ترافیکی شهر خواهد شد. فراتر از همه این موارد، موتورسواری حقی است که بسیاری از زنان که به آن علاقمند بوده‌اند از آن محروم شده‌اند.
نعیم رضا‌نظامی چهارمحالی، وکیل پایه یک دادگستری گفت: اگر قرار بود رانندگی ممنوع باشد، می‌توانستند پیش‌بینی کنند، اگر قرار بود رانندگی زنان جرم تلقی شود باید مطابق ماده دو مجازات اسلامی برایش مجازات تعیین می‌کردند، آن زمان با یک جرم مواجه بودیم. هدف از ممنوعیت چه چیزی است؟ حقی را که می‌تواند وجود داشته باشد، کنار بگذاریم. باید یک دلیل قانع‌کننده وجود داشته باشد، آن ممنوعیت در قالب قانون در مجلس شورای اسلامی برود، شورای نگهبان آن را تأیید کند، در روزنامه رسمی منتشر شود و بعد به مرحله اجرا برسد. اما اگر در برابر آن سکوت کرده، دال بر این است که موضوع مجاز است و به اصل برائت نظر کنیم و ممنوعیتی وجود نداشته باشد. اگر هم مسائل دیگری وجود دارد، می‌توانند قانون‌گذاری کنند که آن‌هم تشریفات خاص خودش را دارد.
با اعلام سهیل مهدی 8 ورزشگاه در لیگ برتر می‌توانند پذیرای زنان درمسابقات فوتبال باشند.
زنان فوتبالدوست می‌توانند از بازی استقلال و مس کرمان در هفته سوم لیگ برتر دیدن کنند.
زنان باردار به چه صورتی می‌توانند از لوازم‌آرایشی استفاده کنند؟ محققان توصیه می‌کنند محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی در دوران بارداری باید با دقت انتخاب و استفاده شوند چراکه مواد شیمیایی موجود در این محصولات می‌توانند از طریق جذب از پوست (مانند کرم‌ها و لوسیون‌ها)، دهان (مانند رژ لب) و استنشاق (مانند عطرها) وارد بدن انسان شوند.
زنان توانمند ورزشکار مسلمان ایرانی نشان دادند که علاوه بر وجود محدودیت‌ها، می‌توانند خود را به کل جهان بر قله‌ دنیا و خارج از نقش‌های دیگر از جمله مادری نشان دهند.
زنان توانمند ورزشکار مسلمان ایرانی نشان دادند که علاوه بر وجود محدودیت‌ها، می‌توانند خود را به کل جهان بر قله‌ی یک دنیا و خارج از نقش‌های دیگر از جمله مادری نشان دهند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ