برای دریافت گذرنامه ویژه اربعین احتیاجی به «اجازه محضری» همسران نیست و زنان می‌توانند به همراه شوهران خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند و همان جا زوجیت آن‌ها توسط مامور مورد نظر تایید و اجازه همسر اخذ شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور برای زنان فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.
سخنگوی پلیس گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و درکمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:در تصادفات جرحی در سه ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۸ درصد آقایان و تنها ۱۲ درصد خانم ها مقصر بوده اند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:در تصادفات جرحی در سه ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۸ درصد آقایان و تنها ۱۲ درصد از خانم ها مقصر بوده اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت مرد شیطان صفتی که در محله‌های خلوت اقدام به سرقت مقرون به آزار زنان می کرد، خبر داد.
ساعت ۱۵روز دوشنبه فردی با پلیس تماس گرفت و برای نجات دوستش درخواست کمک کرد. وی می‌گفت که دوستش که از قهرمانان معروف شطرنج است، با وی تماس گرفته و گفته که قصد دارد به زندگی‌اش پایان دهد و بعد تلفن را قطع کرده و دیگر به تماس‌هایش پاسخ نداده است.
پلیس سمنان جزئیات تازه‌ای از مرگ زهرا برناکی را تشریج کرد.
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به تصویر برداری از آن‌ها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به رویکرد پلیس نسبت به اشخاص بدححاب گفت: قلیل افراد بدپوشش زنان و دختران میهن ما هستند که ممکن است غفلت کرده باشند.
آذری جهرمی نوشت: از فردا احتمالا تبلیغ «آرایش (گریم) ضد تشخیص چهره پلیس» یا چیزی شبیه این رونق خواهد یافت.
ماموران زنی که در یگان ویژه مشغول به کار هستند در کنار تمرینات عمومی و روزمره، تمرینات ویژه‌ و سختی را هم انجام می‌دهند تا در صورت نیاز آمادگی‌های لازم را داشته باشند.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: واقعا نمی‌توان گفت که کدامیک رانندگی بهتری دارد. همانطور که ممکن است در بین مردان تخلفاتی رخ دهد در بین زنان هم چنین چیزی وجود دارد، اما بطورکلی می‌توان گفت که زن‌ها در رانندگی؛ محتاط‌تر و منضبط‌تر هستند و به سبب همین منضبط‌تر بودن نیز بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به نقش زنان در ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: به‌زودی اپلیکیشنی جهت عضویت راحت‌تر زنان در طرح فرهنگی ایران ترافیک راه اندازی می‌شود.
جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه زنان در رانندگی منضبط‌ترند، گفت: ۲۰۰ هزار زن سفیر پلیس راهور شدند.
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تعقیب زن سابقه‌داری هستند که به بهانه پرستاری از زنان سالخورده قدم در خانه‌هایشان گذاشته و پس از بیهوش کردن آن‌ها با غذای مسموم دست به سرقت طلاهایشان زده است.
فرمانده پیشین پلیس راه کشور با انتقاد نسبت به تناقض موجود در موضوع موتورسواری زنان گفت: این مورد متناقضی است که در کشور ما زنان می‌توانند ترک موتورسیکلت بنشنینند، اما نمی‌توانند راننده آن باشند. این یک کج‌سلیقگی بوده که باید اصلاح شود. این موضوع از جهات مختلف به ترافیک شهری و همچنین وضعیت اقتصادی مردم کمک خواهد کرد. استفاده از موتورسیکلت باعث کاهش تعداد خودرو‌های شخصی و به‌تبع تعدیل شرایط ترافیکی شهر خواهد شد. فراتر از همه این موارد، موتورسواری حقی است که بسیاری از زنان که به آن علاقمند بوده‌اند از آن محروم شده‌اند.
سرهنگ شریفی درباره موتورسواری خانم‌ها اعلام کرد: قانون در این باره سکوت کرده و ما هم سکوت می‌کنیم؛ قانون گفته هر کسی که گواهینامه موتورسیکلت دارد می‌تواند رانندگی کند، اما هیچ خانمی گواهینامه موتورسیکلت ندارد؛ تبصره ماده ۲۰ صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در حوادث مختلف نشان داده اند که برای رسیدن به مطامع شومشان پایبند هیچ مرام و مسلک و آئینی نیستند و ترور، نسل کشی و کشتار زنان و کودکان فصلی جداناپذیر آنها است.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد: ۶ سارق زن و مرد که عضو یک خانواده هستند با ۳ خودروی پراید، تیبا و پژو ۴۰۵ تحت عنوان مسافرکش بانوان را سوار بر خودرو خود کرده و با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت طلای آن‌ها کرده‌اند.
توهین به نیروهای حافظ امنیت از جمله اقداماتی است که جریان آشوب برای عصبانی کردن نیروهای مدافع امنیت به آن متوسل شده است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از بررسی افزایش مدت اعتبار گذرنامه خبر داد و گفت: ۵ تا ۶ روز زمان نیاز است تا گذرنامه جدید به دست فرد متقاضی برسد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری شخصی که از زنان با وعده ازدواج و مهاجرت به کشورهای اروپایی کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: مال باختگان متهم را شناسایی کنند.
پلیس: زنان متأهلی که یکبار همسرشان به صورت محضری برای اخذ گذرنامه رضایت داده باشد دیگر برای تمدید نیاز به اذن همسر ندارند / برای ما همان یک بار رضایت قابل استناد است
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا درخصوص اینکه آیا زنان برای تمدید اعتبار گذرنامه و یا دریافت برگ گذر ویژه اربعین نیازی به اذن همسر دارند یا خیر، توضیحاتی ارائه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ