رژیمی که از کودتای ۲۰۱۳ تکامل یافته یک دیکتاتوری نظامی است. موقعیت ریاست جمهوری مصر به حدی تضعیف شده که نمی‌توان تصور کرد رئیس جمهور بتواند بر خلاف منافع دستگاه نظامی عمل کند بدون این که متحمل عواقب شدید شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجسمه‌ای با طول ۷۳ متر و ارتفاع ۲۰ متر که ۴۵۰۰ سال است با سر انسان و بدن شیر در بیابان‌های مصر آرام گرفته، می‌تواند موضوع حدس و گمان‌های علمی و غیرعلمی زیادی باشد. در اینجا با دو مورد از مهم‌ترین نظریات غیرعلمی دربارۀ این مجسمۀ رازآلود آشنا می‌شوید.
منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که آنچه در سودان رخ می دهد، فاجعه انسانی و باید هر چه سریعتر متوقف شود.
جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر گفت: فیفا فاسد است و میزبانی های جام جهانی به شکل درستی انتخاب نمی‌شود، مگر ما چه چیزی کمتر از یونان و یا مصر داریم.
منابع عبری اذعان کردند که در درگیری مسلحانه امروز در گذرگاه مرزی نیتسانا (هم مرز با مصر) تاکنون سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.
این رازی جذاب است که ما امروز شروع به کشف آن کرده‌ایم. ما مطمئن نیستیم که این مردمان وقتی استخوان‌های غول‌پیکرِ ماقبل‌تاریخ را پیدا کردند، درباره آن‌ها چه فکری می‌کردند..، اما باستان‌شناسان آهسته ودرعینِ‌حال با اطمینان، در حالِ کشفِ این سرنخ‌ها هستند.
توافق تهران و ریاض جنب و جوش تازه‌ای در منطقه ایجاد کرده است. بدیهی است که ایران نیز امیدوار است بتواند از این دستاورد دیپلماتیک، منافع امنیتی و اقتصادی مدنظرش را به‌دست آورد. این توافق می‌تواند موجب شود که روابط میان ایران و کشور‌های عربی نظیر مصر، بحرین و امارت متحده عربی بهبود یابد.
رژیم مصری‌های باستان به موقعیت اجتماعی و ثروت آن‌ها بستگی داشت. نقاشی‌های موجود در مقبره‌ها، رساله‌های پزشکی و باستان شناسی انواع غذا‌ها را برای نجیب‌زادگان و اشراف و فراعنه مصر نشان می‌دهد.
مهدی شیری یکی از بازیکنان موردعلاقه علیرضا منصوریان محسوب می‌شود که اکنون بار دیگر زیر نظر او کار را دنبال خواهد کرد.
محمدرضا گرایی که دچار مصدومیت جزیی بود، نتوانست نمایش دلپذیری در مسابقات بین المللی مصر داشته باشد.
فیلیپ استاک‌همر، باستان‌شناس در دانشگاه لودویگ ماکسی‌میلیان در دانشگاه مونیخ، می‌گوید: «متخصصان مومیایی مصر باستان دانش وسیعی در زمینه شیمی داشتند و با‌اینکه چیزی از باکتری و میکروارگانیسم‌ها نداشتند، می‌دانستند که چه موادی را باید روی پوست بگذارند تا از آن محافظت کند.» راهنماتو-
یکی از بزرگ‌ترین فراعنه مصر، رامسس دوم در طول سلسله نوزدهم مصر، از ۱۲۷۹ تا ۱۲۱۳ قبل از میلاد سلطنت کرد. مومیایی او در سال ۱۸۸۱ کشف شد، با این حال، مورخین هرگز نتوانسته‌اند دقیقاً مشخص کنند که او چه شکلی است.
با وجود تحقیقات و کاوش‌های بسیار، هنوز معما‌های زیادی پیرامون هرم بزرگ حل نشده باقی مانده است. یکی از بزرگترین این معماها، اتاق‌های مخفی درون دیوار‌های این بنا است که هنوز کشف نشده‌اند. معلوم نیست که در دل این اتاقک‌های پنهان، چه چیز‌هایی وجود دارد، اما به طور بالقوه این احتمال مطرح است که گنجینه‌ها و مصنوعات مصر باستان در این اتاق‌ها مخفی شده‌اند.
هافبک موثر ترکیب فولاد بار دیگر با دوندگی‌های بی‌امانش در میانه میدان قرمزها درخشید.
نزدیک به شش دهه قبل جمال عبدالناصر رئیس جمهوری فقید مصر در سخنانی با بیان رد خواست مرشد وقت اخوان المسلمین برای اجبار حجاب در خیابان های مصر، می گوید: به او گفتم وقتی شما نمی توانی برای دختر خودت که دانشجوی پزشکی و بی حجاب است، تعیین تکلیف کنی و نسخه اجبار حجاب را بپیچی، من چطور می توانم برای ۱۰ میلیون زن مصری این اجبار را جاری کنم؟
امروز در مصر دادگاهی برای رسیدگی به شکایت الاهلی علیه الزمالک به دلیل نصب یک بنر برگزار شد!
ایلان ماسک ادعا می‌کند که می‌خواهد آزادی بیان را در توئیتر ترویج کند، اما زمانی که مصر یا هند خواستار حذف برخی از محتوا‌های انتقادی از دولت خود از توئیتر شوند چه رخ خواهد داد؟
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما حساسیت ها را برای برگزاری انتخابات فدراسیون به وزارت ورزش انتقال داده ایم و وزارت ورزش هم مصر است انتخابات هر چه زودتر برگزار شود.
«قرآن می‌فرماید: یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ... ِ. جبت اینجا Egypt همان فرهنگ مصر است.» اگر کسی آیات قرآن را برایتان اینگونه تفسیر کند؛ حتما به عقل خودتان یا گوینده شک می‌کنید. اما این تفسیر شامگاه ۱۷ مهرماه خیلی جدی از تریبون رسانه ملی اعلام شده است.
در غیاب محمد صلاح در اردوی تیم ملی مصر مشخص نیست چه کسی کاپیتان فراعنه است.
مربی جدید تیم ملی فوتبال می‌گوید تماس‌ها و مذاکرات با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به ایران حدود یک هفته بعد از جدایی او از تیم مصر آغاز شد.
مربی جدید تیم ملی فوتبال می‌گوید تماس‌ها و مذاکرات با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به ایران حدود یک هفته بعد از جدایی او از تیم مصر آغاز شد.
مربی جدید تیم ملی فوتبال می‌گوید تماس‌ها و مذاکرات با کارلوس کی‌روش برای بازگشت به ایران حدود یک هفته بعد از جدایی او از تیم مصر آغاز شد؛ یعنی زمانی که قرعه کشی جام جهانی انجام شده بود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ