مهدی شیری یکی از بازیکنان موردعلاقه علیرضا منصوریان محسوب می‌شود که اکنون بار دیگر زیر نظر او کار را دنبال خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس مقاله جدیدی که با دانش بومی نیز مطابقت دارد، مورچه‌های عسل استرالیایی، یک ماده قندی ایجاد و ذخیره می‌کنند که توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارد.
مورچه های سرباز اصطلاحی است که برای گروهی از مورچه ها که وظیفه محافظت از کلونی خود را دارند بکار می رود.مورچه های سرباز به ویژه در گروه مورچه های قرمز یکی از بی رحم ترین و بی پرواترین مورچه های جهان محسوب می شوند. این مورچه ها تقریبا به هیچ چیزی که در مسیرشان باشد رحم نمی کنند و با استفاده از تعدد بی شمار خود فرصتی برای دفاع به قربانی خود نمی دهند.
مورچه دراکولا که در افریقا، استرالیا و جنوب شرق آسیا یافت می‌شود، از فک‌های خود به‌عنوان سیلندر استفاده می‌کند و قبل از کنده شدن از زمین با فشار روی آن کشش ایجاد می‌کند.
رابینسون گفت: «ما نشان داده‌ایم که این سم مورچه‌ها سلول‌های عصبی ارسال کننده سیگنال‌های درد را هدف قرار می‌دهند. به طور معمول، کانال‌های سدیم در پاسخ به یک محرک فقط برای مدت کوتاهی باز می‌شوند. ما کشف کردیم که سموم مورچه‌ها به کانال‌های سدیم متصل شده و باعث می‌شوند آن‌ها راحت‌تر باز و فعال بمانند، که باعث درد طولانی می‌شود.»
چری Ant در انواع مختلفی شامل مورچه بزرگ (Big Ant) و مورچه کوچک (Little Ant) به بازار خودروی چین عرضه می‌شود. هرکدام از این خودرو‌ها گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار گرفته‌اند. برای مثال، چری مورچه بزرگ یک کراس‌اوور خانوادگی است، درحالی‌که مورچه کوچک خودرویی مناسب بانوان محسوب می‌شود. نسخه‌ای که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت، چری Ant کوچک است.
مورچه گاوکش جدای از نیش دردناک شیوه بی‌رحمانه‌ای برای زاد و ولد دارد. آن‌ها به مانند دیگر وسپ‌های انگل‌وار در بدن دیگر حشرات تخم‌گذاری می‌کنند.
"دایره مرگ" یک پدیده طبیعی عجیب است که در آن کلونی مورچه ها اساساً با دنبال کردن یکدیگر در یک دایره بی پایان خودکشی می‌کنند.
تیم فوتبال سپاهان با یک تغییر غیرمنتظره در ترکیب خود به مصاف مس رفسنجان می رود.
در دنیای دیوانه‌وار مورچه‌ها، حتی قبل از این کشف تازه هم مورچه‌زرد‌های دیوانه به طور عجیبی با بقیه فرق داشتند. این گونه یکی از بدترین حشرات مهاجم است که در اکوسیستم‌های مختلف از جزیره هاوایی تا زنگبار در آفریقا حضور دارند. سوپرکلونی‌های این حشرات دیوانه، برای تحت کنترل درآوردن طعمه اسیدی از خودشان اسپری می‌کنند – مثال بارز آن هم حمله دست جمعی به خرچنگ‌های قرمز در جزیره کریسمس در اقیانوس هند است.
مورچه خوار دندان ندارد اما زبان دراز و پوزه بلند آن کمک خوبی برای شکار حشرات کوچک است.
مورچه غول پیکر بزرگترین گونه مورچه جهان است که طول آن می‌تواند به ۴ سانتی‌متر برسد، تقریبا ۳۰ برابر بزرگتر از متوسط مورچه خانگی. شناخته شده است که این گونه از مورچه در جستجوی غذا تا ۸ کیلومتر سفر می‌کند!
محققان موفق شدند با دوربین‌های فوق حرفه‌ای لحظه گاز گرفته شدن انسان توسط مورچه را ثبت کنند.
مورچه خواران اغلب با دو حیوان خرطومی یعنی موریانه خوار (خوک خاکی) و اکیدنا یا مورچه خوار خارپشتی اشتباه گرفته می‌شوند. موریانه خوار‌ها پستانداران کوچک آفریقایی، بخشی از خانواده Orycteropodidae هستند.
مورچه خوار دندان ندارد اما زبان دراز و پوزه بلند آن کمک خوبی برای شکار حشرات کوچک است.
شگفت اینکه این مورچه‌های غول‌پیکر بزرگترین مورچه‌های نیستند که در تاریخ طبیعی کره زمین وجود داشتند. فسیل‌هایی از یک مورچه غول‌پیکر در آلمان پیدا شده است که ملکه‌اش به بزرگی یک الیکایی (پرنده‌ای کوچک از راسته گنجشک‌سانان) بوده. سربازان چنین ملکه احتمالا هر چیزی سر راهشان بوده شکار می‌کردند از مارمولک گرفته تا پرندگان و پستانداران.
یک مورچه خوار در اوایل روز به طور غیرمعمولی بیرون بود. یک کفتار قهوه‌ای با دیدن او فکر می‌کرد که صید آسانی بدست آورده است، اما اشتباه می‌کرد!
مسعود ریگی با عملکرد قابل قبولش در فولاد آرنا نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت.
تصاویری جالب از مورچه‌ای را در ویدئو می‌بینید که در حال خوردن یک قطره آب است.
هافبک موثر ترکیب فولاد بار دیگر با دوندگی‌های بی‌امانش در میانه میدان قرمزها درخشید.
اختاپوس دامبو نام خود را از یکی از شخصیت‌های انیمیشن شرکت دیزنی گرفته است. پانزده گونه در این سرده شناسایی شده اند. اختاپوس دامبو به طور معمول از سخت پوستان، دو کفه ای‌ها و کرم‌ها تغذیه می‌کند. میانگین طول عمر گونه‌های مختلف اختاپوس دامبو سه تا پنج سال است.
زمین پر از مورچه است، اما آنان تهدیدی برای سیاره زمین نیستند. انسان‌ها می‌توانند نکات زیادی را از مورچه‌ها بیاموزند.
نظریه‌ای که برای ظاهر عجیب مورچه مخملی وجود دارد، به کنار آمدن با گرمای محیط برمی‌گردد. بر اساس این نظریه خار‌های سپید پشت این جانوران به خنک ماندن در محیط خشن بیابان کمک شایانی می‌کند.
کاوالیوسکاس در مصاحبه‌ای توضیح داد که چگونه مورچه را در جنگلی نزدیک خانه خود در شهر تاوراگه در لیتوانی پیدا کرد. کاوالیوسکاس گفت: من همیشه به دنبال جزئیات، سایه‌ها و گوشه‌های ناپیدا هستم. هدف اصلی عکاسی، کاشف بودن است. من مجذوب شاهکار‌های خالق و منتظر فرصتی برای دیدن طرح‌های خدا هستم.
نخست وزیر آلبانی اخیرا اعلام کرده است که این کشور روابط خود را با ایران به دلیل حملات سایبری ایران قطع کرده است؛ موضوعی که آمریکا هم از آن حمایت کرده است. اما وجه مشترک آمریکا و آلبانی درباره این اقدام چیست؟ / خبرگزاری صداوسیما

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ