سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از دستیگری سارق سابقه دار در دامغان خبر داد و گفت: این سارق به ۵۸ فقره سرقت از منازل و اموال مردم، اعتراف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق کابل‌های برق در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: این فرد به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.
سمنان- جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق سابقه دار ساختمان‌های نیمه‌کاره و اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در شهرستان سمنان خبر داد.
دزفول- فرمانده انتظامی دزفول گفت: سارق مامورنما با کشف ۱۰ فقره سرقت در شهرستان دزفول دستگیر شد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار لوازم محتویات خودروها خبر داد و گفت: متهم به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سارق مسلحی که دارای سوابق متعدد کیفری بود و از بانوان شهرستان دزفول با سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرق می‌نمود به اتهام محاربه و افساد فی الارض صبح امروز اعدام شد.
آرادان- فرمانده انتظامی آرادان از دستگیری سه سارق سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد هفت فقره سرقت از اماکن خصوصی را اعتراف کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران، از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی مسروقه خبر داد.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق حرفه ای در دیباج دامغان خبر داد و گفت: این فرد به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سارق زن نما با اعتراف به ۸۰ فقره انواع سرقت در دامغان خبر داد و گفت: این سارق بسیار حرفه‌ای بوده و بدون تخریب درب منازل را باز می‌کرد.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در خیابان فداییان اسلام تهران خبر داد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از دستگیری سارق حرفه‌ای خبر داد که با موتورسیکلت مسروقه از پارگینگ و انباری برج‌های مسکونی سرقت می‌کرد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق باغات و مزارع در محدوده خاورشهر ، خبر داد و گفت: تا کنون ۴ شاکی متهمان را مورد شناسایی قرار داده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور، از شناسایی و دستگیری متهم به ۴۱ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در این شهرستان خبر داد.
اهواز- فرمانده انتظامی اهواز از دستگیری سارق دریچه‌های فاضلاب با ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
شفت- فرمانده انتظامی شفت از دستگیری یک سارق سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد در تحقیقات پلیس به ۴ فقره سرقت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله از طرح کاشف که در امتداد همان طرح تشدید مبارزه با سارقان است، ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شد، گفت: در مجموع ۲۴۰ نفر از سارقان پایتخت در این مرحله از طرح دستگیر شدند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد یعنی ۱۸۴ نفر سابقه‌دار هستند.
بعد از انتشار گزارشی جنجالی درباره پرداخت مبالغی قابل توجه از طرف باشگاه بارسلونا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا این سوال مطرح شده است که این چهره جنجالی کیست و چه سابقه‌ای دارد؟
به گفته پلیس، ماموران در میان مجموعه‌ای از سرقت‌های اخیر، گرینچ یک سارق سابقه‌دار را دنبال می‌کردند و در تعقیب، او را در حوالی ساعت ۲:۴۵ بامداد دوشنبه در خانه شهری ستاره فیلم‌های «پدرخوانده» و «رفقای خوب» دیدند. پلیس گفت که آن‌ها همچنین یک زن ۳۰ ساله را در اتاق نشیمن در تلاش برای سرقت اموال پیدا کردند و او را دستگیر کردند. پلیس نام او را رسما اعلام نکرده است.
سارق سابقه‌دار پس از آزادی از زندان با ترفند ازدواج و سرمایه‌گذاری به سراغ دختران و زنان جوان رفت و از آن‌ها سرقت کرد.
«در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است صادق کبدانی در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.»
«در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است صادق کبدانی در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.»
سارق خودرو‌ها در شهرری به دام ماموران پلیس افتاد. او در مصاحبه خود گفت: چون کار نیست: آزاد شوم باز هم دزدی می‌کنم!
در برخی کشور‌ها اگر سارق برای ۳۰سرقت دستگیر شود، مجازاتی متناسب با همان میزان سرقت خواهد داشت، اما در ایران ۱۰سرقت یا ۵۰سرقت فقط یک مجازات برای سارق دارد: «اگر سرقت اولی باشد، ۳ماه و یک روز و اگر سابقه‌دار باشد، نهایت ۷سال. در مواردی هم که شاکی خصوصی ندارد، شامل عفو می‌شود. زندانی هم شوند به‌راحتی مرخصی می‌گیرند و در برخی موارد، حین مرخصی سرقت هم می‌کنند. به لحاظ اطلاع از قانون هم حرفه‌ای‌تر شده‌اند.»
برای دو متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی، پیش‌تر به اتهام سرقت، در یکی از استان‌ها پرونده تشکیل شده بود و آنها سابقه‌دار بودند؛ لذا دادستان انتظامی قضات باید این موضوع را بررسی دقیق کند که آیا در رسیدگی به آن پرونده، کوتاهی‌ و قصوری از ناحیه مرجع رسیدگی کننده صورت گرفته است؟ و اینکه آیا این دو متهم پرونده فعلی در پرونده سابق از ارفاقات قانونی بهره‌مند شده‌اند یا خیر؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ