مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی یک تهدید قریب الوقوع از سوی ایران را رصد، با آن مقابله و از انجام آن ممانعت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره تماس‌های اخیر میان ایران و آمریکا را رد نکرد، اما گفت که اظهارات درباره این که این مذاکرات بر سر توافقی موقت بوده‌اند، نادرستند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با حضور در مقبره رهبر انقلاب‌های آزادیبخش آمریکای لاتین، با اهدای تاج گل به مقام این سیاستمدار فقید ونزوئلایی ادای احترام کرد.
یک مقام نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که در یک شبیه‌سازی، پهپاد مجهز به هوش مصنوعی به هر چیزی که مانع دسترسی‌اش به هدف خود بود، حمله کرد؛ از جمله اپراتور خود و برج مخابراتی؛ اما نیروی هوایی این ماجرا را تکذیب کرده است.
مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از ورود واکسن HPV به کشور انتقاد کرد!
این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ونیز نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه‌های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می‌کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد.
این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ارتش روسیه با هدف تقویت مواضع خود در منطقه دونباس در اوکراین، ده‌ها هزار نیروی جایگزین به خطوط مقدم نبرد اعزام می‌کند اما به ادعای وی این نیروها آموزش ندیده‌اند!
رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که ارتش این رژیم در سال گذشته ۳ نقشه برای حمله به ایران طراحی کرده است.
یک روزنامه نگار اصولگرا مدعی شد که یکی از مقامات سابق کشور به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.
بلومبرگ مدعی شد چین مقام برکنار شده را برای دیدار با رییسی به ایران فرستاد.
آژانس اطلاعات مستقل اوکراین (UNIAN) گزارش داد پهپاد‌هایی که روسیه قصد داشت برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین استفاده کند، از قطعات پلاستیکی غیرمقاوم در برابر یخ زدگی مونتاژ شده بودند و به نظر می‌رسید در زمستان بی‌استفاده باشند.
مقام دولت چین در واشنگتن ادعای اخیر دولت آمریکا را رد کرد و گفت پکن هیچ برنامه زمانی مشخصی برای الحاق شبه‌جزیره تایوان ندارد.
یک مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کره شمالی به زودی آزمایش هسته ای انجام خواهد داد، گفت که واشنگتن همچنان برای مذاکره بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» آمادگی دارد.
یک مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کره شمالی به زودی آزمایش هسته ای انجام خواهد داد، گفت که واشنگتن همچنان به مذاکره بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» آمادگی دارد.
ند پرایس با تکرار ادعای واشنگتن درباره عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، در پاسخ به سوال خبرنگاری، عضویت ایران در این کمیسیون را تحقیر آمیز خواند و مدعی شد نباید در این کمیسیون حضور داشته باشد. وی ادعا کرد که برخی از بدترین ناقضان حقوق بشر در برخی کمیسیون‌های سازمان ملل حضور دارند.
تصویب این تحریم‌ها در حالی است که چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته بودند به دلیل ادعای «فروش پهپادهای ایرانی به روسیه»، پنج فرد و سه نهاد ایرانی هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر این که روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، گفت: من مایلم از آن‌ها بخواهم که یا مدرکی در این زمینه ارائه کنند یا تصدیق کنند که اطلاعات ناموثق منتشر می‌کنند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام ارشد کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: عبور کشتی‌های آمریکا از تنگه تایوان مطابق با سیاست چین واحد است!
لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی نوشت: یک مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت، در صورت احیای توافق برجام هزاران سانتریفیوژ ایران که در حال کار است متوقف و حذف می‌شوند.
احسان قائم مقامی ادعا کرد که ۱۰ سال است گرین کارت آمریکا دارد و این موضوع را سجادی به عنوان وزیر ورزش و تامینی به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج، می‌دانستند، اما پریدر با حراست وزارت ورزش صحبت کرده تا قائم مقامی نایب رئیس فدراسیون شطرنج نشود.
باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات جاری در وین با ادعای اینکه ما همچنان در نقطه مشابه چند ماه گذشته خود هستیم، گفت: ظرف یکی دو روز آینده درک بهتری از مذاکرات بدست خواهیم آورد.
بر خلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی جهت نهایی کردن توافق نشان نداده است، اما در ماه‌های گذشته، چه در مکاتبات و تماس‌های غیرحضوری با هماهنگ‌کننده و چه در سفر‌های وی به تهران و چه در جریان نشست دوحه، هیأت ایرانی در مورد موضوعات باقی‌مانده با رویکردی سازنده و رو به جلو حاضر بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ