یک مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره تماس‌های اخیر میان ایران و آمریکا را رد نکرد، اما گفت که اظهارات درباره این که این مذاکرات بر سر توافقی موقت بوده‌اند، نادرستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که باتوجه به ناکامی ضدحملات اوکراین علیه روسیه، حالا مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به درخواست‌ها برای مذاکرات صلح توجه بیشتری می‌کردند.
یک مقام نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که در یک شبیه‌سازی، پهپاد مجهز به هوش مصنوعی به هر چیزی که مانع دسترسی‌اش به هدف خود بود، حمله کرد؛ از جمله اپراتور خود و برج مخابراتی؛ اما نیروی هوایی این ماجرا را تکذیب کرده است.
یک مقام پنتاگون در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: یک فروند جنگنده روسی با یک پهپاد آمریکایی MQ ۹ بر فراز دریای سیاه برخورد کرده است.
یک منبع آگاه از سفر قریب الوقوع معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان خبر داد.
یک منبع آمریکایی از بایکوت کامل سفر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به واشنگتن از سوی مقامات دولت آمریکا خبر داد.
یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی و یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه مدعی شده که «چند شناور و پهپاد ایرانی در حمله به کامپو اسکوئر به کار گرفته شده‌اند».
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالن جاسوسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.
یک مقام آمریکایی می گوید به نظر می رسد تل آویو پشت حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کارخانه نظامی در اصفهان ایران بوده، چون هیچ نیروی نظامی آمریکایی در این حادثه دخیل نبوده است.
یک مقام ارشد آمریکایی دیپلماسی را بهترین گزینه برای جلوگیری از پیشروی برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده است.
مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی یک تهدید قریب الوقوع از سوی ایران را رصد، با آن مقابله و از انجام آن ممانعت کردند.
یک مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کره شمالی به زودی آزمایش هسته ای انجام خواهد داد، گفت که واشنگتن همچنان برای مذاکره بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» آمادگی دارد.
یک مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کره شمالی به زودی آزمایش هسته ای انجام خواهد داد، گفت که واشنگتن همچنان به مذاکره بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» آمادگی دارد.
تصویب این تحریم‌ها در حالی است که چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته بودند به دلیل ادعای «فروش پهپادهای ایرانی به روسیه»، پنج فرد و سه نهاد ایرانی هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
کربی گفت: دیپلمات‌های ما همچنان کار‌هایی باقی‌مانده برای تحقق توافق در پیش دارند و تعهد ما به تحقق توافق، کاهش یافته است.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام ارشد کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: عبور کشتی‌های آمریکا از تنگه تایوان مطابق با سیاست چین واحد است!
لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی نوشت: یک مقام ارشد دولت ایالات متحده گفت، در صورت احیای توافق برجام هزاران سانتریفیوژ ایران که در حال کار است متوقف و حذف می‌شوند.
خبرنگار ارشد حوزه «امنیت ملی» شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه [آمریکا]گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم، اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».
یک مقام ارشد آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام گفت: اکنون در مقایسه با دو هفته پیش به حصول توافق در وین نزدیک‌تر شده‌ایم، اما هنوز نتیجه نامشخص است، زیرا برخی شکاف‌ها به قوت خود باقی مانده است.
بر خلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی جهت نهایی کردن توافق نشان نداده است، اما در ماه‌های گذشته، چه در مکاتبات و تماس‌های غیرحضوری با هماهنگ‌کننده و چه در سفر‌های وی به تهران و چه در جریان نشست دوحه، هیأت ایرانی در مورد موضوعات باقی‌مانده با رویکردی سازنده و رو به جلو حاضر بوده است.
یک مقام آمریکایی مدعی شد واشنگتن با انتظارات کم از مذاکرات در آن شرکت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ