مقام دولت چین در واشنگتن ادعای اخیر دولت آمریکا را رد کرد و گفت پکن هیچ برنامه زمانی مشخصی برای الحاق شبه‌جزیره تایوان ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیرجمهوری اسلامی ایران در چین گفت: پکن در چارچوب طرح ابتکاری «کمربند-راه» به تهران پیشنهاد داده تا از اشتراک تاریخی در راستای گسترش همکاری‌های بین منطقه سین‌کیانگ و استان‌های مختلف ایران در جهت تسهیل حمل نقل کالات‌ها و ترانزیت استفاده نماید.
یک روزنامه نزدیک به دولت چین در لحنی بسیار تند در واکنش به راهبرد تازه منتشر شده لیتوانی درباره هند و اقیانوسیه نوشت که مواضع ضدچینی این کشور تقلیدی از آمریکایی‌ها است.
برنامه دیدارهای تیم هندبال جوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد.
تیم ملی والیبال مردان ایران از ۲۸ شهریور ماه راهی هانگژوی چین خواهد شد تا در مدت زمان هشت روز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی تلاش کند.
تیم ملی والیبال ایران از 28 شهریور ماه راهی هانگژوی چین خواهد شد تا در مدت زمان هشت روز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی تلاش کند.
برخی منابع می‌گویند رئیس‌جمهور فرانسه برای آغاز گفت‌وگوهای صلح و پایان جنگ اوکراین، طرحی را به دولت چین ارائه داده و از پکن خواسته بین طرف‌های درگیر میانجی‌گری کند.
برنامه دیدارهای نمایندگان کشورمان در بیست و پنجمین دوره مسابقات باشگاه‌های هندبال آسیا مشخص شد.
علی‌بابا امروز از مدل هوش مصنوعی زایای خود پرده برداشت. این محصول با نام Tongyi Qianwen یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند پیش‌نویس نامه‌ها را بنویسد، برنامه سفر‌ها را تدوین کند، خلاصه گزارش‌ها و ایمیل‌ها را به شما ارائه نماید و کار‌های بسیار بیشتری انجام دهد.
رقابتهای تکواندو گرانداسلم چین فردا دوشنبه با حضور ۶ تکواندوکار کشورمان به پایان می رسد.
یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که چین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس با حضور ایران است.
نگرانی‌های غرب درباره شبکه ماهواره‌ای چینی تنها به ارائه خدمات اینترنتی محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها نگران این موضوع هستند که ماهواره‌های چینی از استارلینک جاسوسی کرده و بسیاری از اسرار نظامی آمریکا و ناتو را به چنگ آورند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت:درحوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تاشرایط مورد درخواست چین در کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات را رعایت کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: سفر رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رییس‌جمهور چین آثار بین‌المللی و ملی به دنبال دارد. جانمایی ایران در معادلات آینده جهانی سهم بسیار مهمی است که با کار جهادی و دقت مسوولان باید به دست آید. هیات دولت در سفر به چین با برنامه حضور یافت و طرف چینی در تکریم و احترام سنگ‌تمام گذاشت تا مسئله عربستان تحت تاثیر قرار گیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به چین نوشت: ایران و چین مصمم به اجرای کامل برنامه مشارکت جامع راهبردی هستند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در برنامه ریزی برای سفر به تایوان ملاحظات چین را در نظر نمی گیرد.
امضای اخیر طرح "برنامه هماهنگ سازی" بین چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی با پروژه ابتکار عمل کمربند و جاده چین نمادی از تغییر بازی است. آن چه تهران را بیش‌تر آزار می‌دهد آن است که عربستان سعودی و ائتلاف عربی حیاتی‌ترین الگوی استراتژی‌های منطقه‌ای چین در منطقه غرب آسیا و آفریقا خواهند بود.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: اجلاس «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» فردا (سه شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون نخست وزیر چین برگزار می‌شود.
چین نخستین برنامه اجرایی مخصوص واقعیت مجازی خود را منتشر کرد. این کشور تصمیم دارد تا ۲۰۲۶ میلادی بیش از ۲۵ میلیون دستگاه با ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد یوان(۴۸.۲۰ میلیارد دلار) را صادر کند.
کاخ سفید می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای دیدار بایدن و شی در نظر گرفته نشده است.
برنامه های تمرینی گوناگون که ارتش چین به انحای گوناگون و در استان‌های مختلف جمهوری خلق چین انجام می دهد، به نحوی به آمادگی آن برای تسلط بر تایوان ارتباط پیدا می کند.
چین در تلاش است تا برنامه تسلیحات مافوق صوت خود را به سطح سلاح‌های کوچک کاهش دهد همان طور که در آزمایش‌های اخیر نمونه اولیه گلوله‌های مافوق صوت روی اهداف زنده مشاهده شده است.
نظر به این که تفاهم صورت گرفته با چین از نظر شکلی یک "برنامه جامع" همکاری بلند مدت بین دو کشور محسوب می‌شود و در حقیقت یک نقشه راه همکاری است، لذا در سایر مراجع قانونی کشور بررسی شده است. بدیهی است در صورت تبدیل این "برنامه جامع" همکاری به "موافقتنامه" رسمی میان دو کشور، مطابق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ