تصویب این تحریم‌ها در حالی است که چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته بودند به دلیل ادعای «فروش پهپادهای ایرانی به روسیه»، پنج فرد و سه نهاد ایرانی هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه اروپا در راستای رویکرد ضد روسی خود، تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کرد.
اتحادیه اروپا شش فرد حقیقی و بخش دیگری از صنایع پهپادی ایران را به اتهام مشارکت در جنگ روسیه علیه ایران و همچنین حمایت نظامی از سوریه تحریم کرد.
شورای اروپا از تمدید تحریم‌های بروکسل علیه مسکو تا سال آینده میلادی خبر داد.
وبگاه شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی با ادعای دست داشتن در «نقض حقوق بشر» خبر داد.
وزیر خارجه آلمان از تصمیم اتحادیه اروپا به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران با محوریت اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.
وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید تحریم جدید اروپا علیه دمشق اعلام کرد: سیاست اتحادیه اروپا تهدیدی جدی برای زندگی و معیشت سوری هاست.
سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس علیه کشورمان را قویاً محکوم کرد.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل در خصوص این تحریم‌ها رأی‌گیری می‌کنند و احتمال می‌رود که این تحریم‌ها تصویب شود.
کمیسیون اروپا با اعلام این که ممنوعیت‌های جدیدی برای صادرات «فناوری‌های حساس، دومنظوره و پیشرفته‌ای» اعمال شده است که به توامندی‌های ارتش روسیه کمک می‌کند، افزود: این اقدام برای اولین بار، شامل هفت نهاد ایرانی می‌شود.
رویترز به نقل از وزیر خارجه لوکزامبورگ گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه مدعی شد: اقدامات ایران صرفاً انگیزه سیاسی دارد و ما به عنوان اتحادیه اروپا آن‌ها را کاملاً رد می‌کنیم. در مقابل، تحریم‌های اتحادیه اروپا که اخیراً به تصویب رسید.
جزئیات تحریم‌ها هنوز توسط اتحادیه اروپا منتشر نشده است. برخی رسانه‌ها از افزودن نام ۳۷ شخص و نهاد به فهرست جدید تحریم‌ها خبر می‌دهند. ساعاتی پیش وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ادعا کرد که ۵۰ نام در فهرست‌جدید قرار دارند.
مقامات اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کردند که به بهانه‌های حقوق‌بشری تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده‌اند.
پایگاه پولیتیکو از تصمیم اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایران که گفته می‌شود در سرکوب ناآرامی‌های اخیر دست داشته‌اند، خبر داد.
سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، مدعی شد که درصورت ادامه حمایت ادعایی تسلیحاتی ایران از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع خواهد شد.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین وضع کرد.
اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.
وزیر خارجه انگلیس بعد از نشست اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و با تکرار اتهامات ضد ایرانی گفت: ما تحریم‌هایی علیه ایران، به دلیل ارائه پهپاد به روسیه و سرکوب اعتراضات اعمال کردیم.
«آالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: «به‌طور فشرده در حال کار روی بسته تحریمی جدید بوده و تصمیم داریم هفته آینده آن را به تصویب برسانیم».
وزارت خارجه اعلام کرد: تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص تحت تحریم به جمهوری اسلامی ایران و توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران است.
این تحریم‌ها در ادامه حمایت غرب از ناآرامی‌های اخیر در ایران از سوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا علیه مقامات و نهادهای ایرانی انجام شده است.
رئیس‌ جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه به تحریم‌های امروز اتحادیه اروپا علیه کشورش واکنش نشان داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به بررسی آنچه که در ایران رخ می‌دهد، ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی‌های‌مان درخصوص حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.
جوزپ بورل، مسئول گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ