ند پرایس با تکرار ادعای واشنگتن درباره عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، در پاسخ به سوال خبرنگاری، عضویت ایران در این کمیسیون را تحقیر آمیز خواند و مدعی شد نباید در این کمیسیون حضور داشته باشد. وی ادعا کرد که برخی از بدترین ناقضان حقوق بشر در برخی کمیسیون‌های سازمان ملل حضور دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وال استریت ژورنال با بیان به اینکه «ایران، این پول نقد را به همان شیوه‌ای که از توافق هسته‌ای باراک اوباما و جان کری در سال ۲۰۱۵ نیز دریافت نمود، صرف خواهد کرد» به طرح ادعا‌هایی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و افزود: با این حال، این مبادله ممکن است اولین گام به سوی توافقی بزرگ‌تر برای احیای حداقل بخشی از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد.
مقامات تل آویو در واکنش به توافق آمریکا و ایران گفته‌اند که این توافق برنامه هسته‌ای تهران را متوقف نمی‌کند.
روزنامه نیویورک‌تایمز پنج‌شنبه‌شب با انتشار یک خبر طلایی همه را شوکه کرد؛ خبر مربوط به توافق ایران و آمریکا درباره تبادل زندانیان بود و آزادسازی ۶میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی. این خبر تاکید می‌کرد که بر اساس این توافق ۵زندانی آمریکایی از زندان اوین به هتلی در تهران منتقل شده‌اند. این خبر تقریبا در زمانی منتشر شد که امیدها نسبت به تفاهم تهران و واشنگتن بسیار کمرنگ شده بود و برخی در تهران و پایتخت‌های غربی بر این مساله تاکید می‌کردند که شکایت حقوقی ایران از کره‌جنوبی، زندانی شدن ۲آمریکایی دیگر دریک ماه اخیر و افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، همه نشانه‌هایی از به بن‌بست خوردن مذاکرات است.
۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به‌همراه مقدار قابل توجهی از وجوه ایران در بانک TBI عراق آزاد خواهد شد.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته است که به اعتقاد تل آویو، توافق احتمالی بین ایران و آمریکا خیلی نگران کننده نیست.
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به گزارش‌های رسانه‌ای درباره توافق ایران و آمریکا واکنش نشان داده و نسبت به چنین توافقی ابراز نگرانی کرده است.
وزیر خارجه عمان تاکید کرد که روند توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، در مراحل پایانی خود قرار دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که شایعات اخیر درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده بوده و موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، برای واشنگتن در اولویت قرار دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
آکسیوس به نقل از چهار تن از مقامات اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی نوشت که پیشنهاد موردنظر شامل رفع برخی از تحریم‌ها در مقابل توقف بخشی از فعالیت هسته ای ایران عمدتاً غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد می شود.
دینا اسفندیاری، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: توافق تهران و ریاض به ایران این امکان را می‌دهد که به سمت غرب، به سمت ایالات متحده و متحدانش برگردد و بگوید: ببینید، در نهایت شما هرگز نمی‌توانید من را به روشی که قبل از توافق هسته‌ای انجام دادید منزوی کنید.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ایران برای ورود به مذاکرات توافق هسته ای جدی نیست و توافق با ایران اولویت فعلی آمریکا نیست.
کیهان نوشت: آیا غرب به ویژه آمریکا واقعا از این توافق خوشحال است؟ به قطع و یقین می‌توان گفت «خیر»، غربی‌ها دروغ می‌گویند و از این توافق خوشحال نیستند، چون اصولا، «ایران هراسی»، مهم‌ترین سیاست و دستاویزی بوده که غرب با تکیه بر آن، تا توانسته است دلار از کشور‌های عربی دریافت کرده است.
مشاور امنیت ملی آمریکا توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط پس از ۷ سال را «مثبت» ارزیابی کرد و مدعی شد که این توافق در راستای سیاست کاهش تنشِ آمریکا در منطقه است.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان تبادل پیام با طرف آمریکایی جریان دارد.
ساعتی پیش وبگاه شبکه «العربیه» در توییتی مدعی شد که قرار است در ازای آزادی سه شهروند آمریکایی توسط ایران، سه کشور عراق ، ژاپن و کره جنوبی دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند.
تضمینی برای دست یافتن طرفین به توافق وجود ندارد. مقامات آمریکا مجددا بر کلیدواژه عدم‌تمرکز بر برجام تاکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک‌نماینده مجلس در خصوص سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام‌های ایرانی را رد کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در اولویت واشنگتن قرار ندارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اظهاراتی مداخله‌جوایانه، افزود: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»
پس از سخنگوی کاخ سفید که اذعان کرد هم‌اکنون تمرکز دولت آمریکا بر اغتشاسات در ایران است، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد احیای برجام در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد.
پرایس ادعا کرد: «پاسخی که ایران اخیرا ارسال کرد سازنده نبود و به ما اجازه کامل کردن توافق را نداد. ولی ما همچنان معتقدیم که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است».
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند.
«تجربه نشان می دهد که تا زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به نحوی موثر وارد میدان نشود و اعتبار خود را در پسِ یک توافق بسیج نکند و قرار ندهد، دستیابی به یک توافق تا حد زیادی بعید به نظر می رسد. چالش اصلی در مورد توافق احتمالی جدید میان ایران و غرب، میزان موثر بودن و دوام آن در عرصه میدانی است. در واقع شرکت های غربی به طور خاص نگرانی های زیادی در مورد کار با ایران دارند و می ترسند که در صورت همکاری با این کشور، از سوی واشینگتن مواخذه و مجازات شوند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ