وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه، توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل را موضوعی بسیار مهم و راهبردی برشمرد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و آندری لیپوف رئیس رگولاتوری فدراسیون روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست مشترکی در تهران برگزار کردند.
ودانت پاتل: ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است که بیشتر از نوع شاهد هستند و روسیه از بیشتر این پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم در اوکراین استفاده کرده است.
کربی در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «ایران به فروش پهپادهای پیشرفته به روسیه ادامه داده و از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکا در خاورمیانه نیز استفاده کرده است».
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
معاون اول قوه قضائیه در حاشیه نشست قضائی اجلاس رؤسای قوه قضائیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با رئیس نظام قضائی کشور روسیه دیدار و گفتگو کرد.
وزیر اطلاعات با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین گفت: نگاه به شرق و حضور فعال و راهبردی ایران با کشورهای همسایه، چین و روسیه، دشمن را به هراس انداخته است.
فرجی راد گفت: اروپا و آمریکا نسبت به این مساله حساس هستند به ویژه آمریکایی‌ها که نگران همکاری گسترده‌تر ایران و روسیه می‌باشند قبلا که همکاری جدی نداشتند غرب هم خیالش راحت بود، اما اکنون نگرانی‌ها افزایش یافته، زیرا نگران این هستند که همکاری‌ها منجر به تقویت نیروی نظامی ایران شده و دست بالاتر را در حوزه خلیج فارس پیدا می‌کند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
روزنامه کیهان نوشت: شاید این مکر خدا باشد که نظم غیرآمریکایی جهان آینده را آمریکا به دست خودش و با تلاش‌های امروزش شکل دهد؛ مانند آن گورکنی که برای کندن زمین با تمام توان تلاش می‌کرد، اما نمی‌دانست سرانجام خودش داخل این گور خواهد خوابید.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
ایران و روسیه در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، سند همکاری امضا کردند.
رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات با تشریح همکاریهای ارتباطی با دو کشور کره جنوبی و روسیه، چشم انداز روابط آتی را مثبت ارزیابی کرد.
همچنین محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از ایران و میخائیل سیلانتیف، مدیرعامل شرکت دولتی پرومسی ریوایمپورت روسیه نیز تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای پروژه‌های EPC خطوط لوله انتقال فرآورده منعقد کردند.
معاون نخست وزیر روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: همکاری تجاری و اقتصادی میان روسیه و ایران علیرغم وضع تحریم‌ ها علیه تهران و مسکو در حال افزایش است.
ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین بر هراس دوباره تل آویو از همکاری های فزاینده ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان، گفت: کار بر روی توافقنامه همکاری جدید بین روسیه و ایران در مراحل پایانی خود قرار دارد.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و پروتکل یا صورتجلسه این کمیته امضا شد.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی و به خصوص آمریکا از دلار استفاده منفی کردند و قوانین سازمان تجارت جهانی را برای خودشان تفسیر و تحلیل کردند.
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: زمینه همکاری در بسیاری از رشته‌های ورزشی بین ایران و روسیه فراهم است.
یک مقام ارشد آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام مدعی شده تعمیق روابط روسیه و تهران، تهدیدی علیه جامعه بین‌الملل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ