معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و آندری لیپوف رئیس رگولاتوری فدراسیون روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست مشترکی در تهران برگزار کردند.
سفیر ایران گفت که تهران و مسکو می‌توانند همکاری خوبی در زمینه هواپیمایی با هم داشته باشند و ما با جدیت در این خصوص در حال فعالیت هستیم.
فرمانده کل انتظامی کشور از همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در زمینه جرائم سازمان یافته، حفاظت از تأسیسات مهم دولتی و مبارزه با تروریسم خبر داد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پیشرفت صورت گرفته در زمینه حل‌وفصل مسائل پادمانی میان ایران و آژانس اتمی را ملموس توصیف کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به تهران، و توافقات حاصل‌شده در زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، امضای توافقنامه اجرای قطعه خط ریلی رشت - آستارا و نیز مشارکت بسیار خوب شرکت‌ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران را نشانه عزم جدی مسکو در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
ایران باید تلاش کند از طریق روسیه روابط‌اش با آذربایجان را بهبود بخشد. ایران باید از نفوذش در آذربایجان استفاده کرده و این تنش را بهبود ببخشد. در این زمینه ضروری است که نیم‌نگاهی به نقش میانجی‌گرانه ترکیه و روسیه نیز داشته باشیم
در ادامه روند آماده‌کردن زمینه عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد نشست چهارجانبه در سطح دفاعی و امنیتی در مسکو برگزار می‌شود.
نماینده ازبکستان در فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی به دنبال دعوت روسیه به تورنمنت «کافا» دلایل تشکیل این اتحادیه را تشریح و به نقش ایران در این زمینه اشاره کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به رغم تحریم ها، مناسبات مسکو و تهران از جمله در زمینه تجاری رو به افزایش است.
دو موضوع اساسی موجبات تنش میان ایران و اتحادیه اروپا را فراهم آورده است. نخست اعتراضات داخلی ایران و دوم همکاری‌های تسلیحاتی میان ایران و روسیه. از سوی دیگر عامل سومی نیز در این میان وجود دارد که زمینه را برای تشدید تنش فراهم کرده است و آن به نتیجه نرسیدن احیای توافق برجام است.
به‌نظر می‌رسد با تجارب خوبی که در حوزه به‌کارگیری بالگرد‌های روسی در نیر‌وهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد، زمینه برای ورود سایر بالگرد‌های روسی مخصوصاً بالگرد‌های رزمی نیز به‌وجود آمده است
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از قدیم وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر لزوم تقویت همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریستی تاکید کرد.
برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه‌جویی خواهد شد و ایران می‌تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، آن صادر کند، بنابراین هر نوع همکاری ایران و روسیه در زمینه گاز به نفع ایران خواهد بود.
در همین زمینه، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: زمینه همکاری در بسیاری از رشته‌های ورزشی بین ایران و روسیه فراهم است.
گمرکات جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم سه جانبه در زمینه تسهیل ترانزیت در تهران امضا کردند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: راه اندازی کریدور شمال به جنوب زمینه ساز تقویت مناسبات ایران و روسیه است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: راه اندازی کریدور شمال به جنوب زمینه ساز تقویت مناسبات ایران و روسیه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ