عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و آندری لیپوف رئیس رگولاتوری فدراسیون روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست مشترکی در تهران برگزار کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه، توسعه فناوری در صنعت حمل و نقل را موضوعی بسیار مهم و راهبردی برشمرد.
سفیر ایران گفت که تهران و مسکو می‌توانند همکاری خوبی در زمینه هواپیمایی با هم داشته باشند و ما با جدیت در این خصوص در حال فعالیت هستیم.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه نفت ایران، امکان شناخت بیشتر فعالان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن زمینه همکاری‌های مشترک در بازارهای منطقه و کشورهای خاورمیانه را ایجاد می‌کند.
ودانت پاتل: ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است که بیشتر از نوع شاهد هستند و روسیه از بیشتر این پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم در اوکراین استفاده کرده است.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
روزنامه کیهان نوشت: شاید این مکر خدا باشد که نظم غیرآمریکایی جهان آینده را آمریکا به دست خودش و با تلاش‌های امروزش شکل دهد؛ مانند آن گورکنی که برای کندن زمین با تمام توان تلاش می‌کرد، اما نمی‌دانست سرانجام خودش داخل این گور خواهد خوابید.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
ایران و روسیه در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، سند همکاری امضا کردند.
همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از قدیم وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر لزوم تقویت همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریستی تاکید کرد.
وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه‌جویی خواهد شد و ایران می‌تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، آن صادر کند، بنابراین هر نوع همکاری ایران و روسیه در زمینه گاز به نفع ایران خواهد بود.
همچنین محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از ایران و میخائیل سیلانتیف، مدیرعامل شرکت دولتی پرومسی ریوایمپورت روسیه نیز تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای پروژه‌های EPC خطوط لوله انتقال فرآورده منعقد کردند.
ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه با موضوع لغو روادید برای سفر گردشگران گروهی دو کشور برگزار و پروتکل یا صورتجلسه این کمیته امضا شد.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی و به خصوص آمریکا از دلار استفاده منفی کردند و قوانین سازمان تجارت جهانی را برای خودشان تفسیر و تحلیل کردند.
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: زمینه همکاری در بسیاری از رشته‌های ورزشی بین ایران و روسیه فراهم است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرایط برای گسترش همکاری میان ایران و روسیه چه در زمینه تولید خودرو و چه در تامین قطعات فراهم شده است.
رییس سازمان فضایی ایران گفت: برنامه ما برای ارسال انسان به فضا طی یک برنامه ۱۰ ساله در حوزه زیست فضا در دستور کار قرار دارد.
یک مقام ارشد آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام مدعی شده تعمیق روابط روسیه و تهران، تهدیدی علیه جامعه بین‌الملل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ