دولت ترکیه ، عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه هایی جداگانه از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن استقبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع آگاه در دولت وحدت ملی لیبی از دستیابی به توافقی مبنی بر انتقال فرمانده تیپ ۴۴۴ لیبی و نگهداری از وی در یکی از مقرهای «یگان پیشگیری» این کشور خبر داد.
یعنی روس‌ها به‌خاطر رابطه با ایران به‌هیچ‌وجه روابط با رقبا و حتی دشمنان منطقه‌ای ایران را تعطیل نخواهند کرد کما اینکه به‌خاطر رابطه با اسرائیل و عربستان رابطه با ایران را تعطیل نکردند. بنابراین، این یک اصل است که خودشان را درگیر تعارضات موجود بین کشور‌های دیگر نکنند و سعی کنند با همه طرف‌ها روابط نزدیکی برقرار کنند.
رئیس پارلمان مصر شدیداً تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حمله به جنین را محکوم کرد.
فرستاده سازمان ملل به یمن از برگزاری نشست میان نمایندگان انصارالله و دولت خودخوانده یمن برای بررسی روند تبادل اسرا میان دو طرف خبر داد.
باقری در توییتر خود نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو نمودیم.
منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است.
یک منبع دیپلماتیک سعودی اعلام کرد که مذاکرات نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع که از چند روز پیش در جده عربستان آغاز شده، پیشرفت ملموسی نداشته است.
گزارش‌های رسانه‌ای از توافق میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی بر سر آغاز یک آتش بس حکایت دارد.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سودان امروز اعلام کرد: طرف‌های درگیر در سودان با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.
هماهنگ‌کننده شورای امنیت آمریکا اعلام کرد که این کشور به تماس با طرف‌های درگیر در سودان ادامه می‌دهد.
دولت‌های آلمان و انگلیس در بیانیه‌های جداگانه‌ای پایان درگیری در سودان را خواستار شدند.
سازمان ملل از موافقت طرف‌های درگیر در سودان با توقف ۳ ساعته نبرد با اهداف بشردوستانه خبر داد.
سفیر روسیه در خارطوم اعلام کرد که به رغم تنش‌ها در سودان، امید به مذاکره میان طرف‌های درگیر دارد.
وزیر خارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود تصریح کرد: چین به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین سلاح نمی‌فروشد.
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با بایراموف گفت: با حضور طرف‌های خارجی در مذاکرات ایروان و باکو مخالفتی نداریم.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره از گفتگو‌های منطقه‌ای استقبال کرده است، گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های مقابل مذاکرات برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.
اتحاد پنهانی و اشتراک منافع گسترده عربستان سعودی و اسرائیل، کنشگری‌های مرموز جمهوری آذربایجان و دیگر کنشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مرز‌های شمال غرب ایران و در نهایت،طرحواره سیاستیِ چینی‌ها مبنی بر "کار با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و نَه صرفا محدود شدن به یک کشور"، ۳ اتحاد جدید منطقه‌ای در محیط پیرامونی ایران هستند که رصد و کنشگری دقیق دستگاه سیاست خارجی را طلب می‌کنند.»
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
«فلسطینی‌ها در صورتی می‌توانند دولت نتانیاهو را تحت فشار قرار دهند که معطوف به اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز باشند و در عین حال، ایران نیز باید وارد گفتگو‌های منطقه‌ای با کشور‌های عربی و دیگر طرف‌ها نظیر کشور‌های اروپایی شود. در واقع، ایران باید دیپلماسی خود را به سمت و سویی ببرد که به مثابه یک تهدید از جانب اسرائیلی‌ها و لابی‌های متحدِ آن معرفی نشود. اگر این اتفاقات بیفتند، نتانیاهو تا حد زیادی یک بازنده خواهد بود با این حال اگر عکس آن اتفاق بیفتد، وی قطعا یک برنده خواهد بود.»
سخنگوی وزارت امور خارجه انجام اقدام متناسب از سوی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تأثیر پذیری از طرف‌های ثالث اجتناب کند.
حسین اسماعیل الصدر، از علمای شیعه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تمام طرف‌های سیاسی و بقیه طرف‌ها می‌خواهیم سلاح و تمام تنش‌ها را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عراق منجر شده است کنار بگذارند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند، گفت: ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد.
خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: ان شاءالله تیم مذاکره‌کننده که برای رفع تحریم‌ها عازم شده‌اند با مواجهه عاشورایی قاطعانه از منافع کشور و مردم پاسداری خواهند کرد و ما نیز به طرف‌های برجامی می‌گوییم که بهتر است با شرایط ملت ایران کنار بیایید.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: به آمریکا و به طرف‌های مذاکره عرض می‌کنیم که ایران را امتحان نکنید؛ اگر نیاز به مذاکره دارید که دارید، با شرایط ملت ما کنار بیایید

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ