یک منبع دیپلماتیک سعودی اعلام کرد که مذاکرات نمایندگان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع که از چند روز پیش در جده عربستان آغاز شده، پیشرفت ملموسی نداشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وی نقش بورل و مورا را سازنده خواند و افزود: نماینده جدید اتحادیه اروپا در منطقه که پیش از این وزیر خارجه ایتالیا بود، روابط سازنده ای با ما دارد و امیدواریم به روند تعامل مثبت ایران و اروپا کمک کند.
وزیر اقتصاد درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور، گفت: تدابیر خوب و رو به جلویی توسط بانک مرکزی و وزارت خارجه در این باره اتخاذ شده و مذاکرات به خوبی با طرف‌های خارجی پیش رفته است.
وزیر اقتصاد درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور، گفت: تدابیر خوب و رو به جلویی توسط بانک مرکزی و وزارت خارجه در این باره اتخاذ شده و مذاکرات به خوبی با طرف‌های خارجی پیش رفته است.
فرستاده سازمان ملل به یمن از برگزاری نشست میان نمایندگان انصارالله و دولت خودخوانده یمن برای بررسی روند تبادل اسرا میان دو طرف خبر داد.
یک مقام دولت آمریکا می‌گوید طرف‌های درگیر در سودان از فرصت مذاکرات جده استفاده نکرده‌اند.
باقری در توییتر خود نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو نمودیم.
فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از بیانیه مشترک آمریکا وعربستان سعودی درباره آغاز مذاکرات میان طرف‌های درگیر در این کشور، استقبال کرد.
در آستانه عید سعید فطر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در نطقی تلویزیونی، آمریکا را متهم به کارشکنی در تحقق مذاکرات صلح با طرف‌های درگیر در یمن کرد.
دولت‌های آلمان و انگلیس در بیانیه‌های جداگانه‌ای پایان درگیری در سودان را خواستار شدند.
وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با بایراموف گفت: با حضور طرف‌های خارجی در مذاکرات ایروان و باکو مخالفتی نداریم.
العربی الجدید مدعی شده است که امیرعبداللهیان در سفر به ژنو «با طرف‌های اروپایی در مورد مذاکرات هسته‌ای رایزنی خواهد کرد.» ادعای این رسانه عرب‌زبان درحالی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام یک سال است که متوقف شده و از پاییز سال جاری، طرف‌های غربی به ویژه آلمان و ایالات متحده امریکا بار‌ها اعلام کرده‌اند گفتگو برای احیای برجام در اولویت آن‌ها قرار ندارد. برنامه دیگر امیرعبداللهیان در سفر به ژنو، شرکت در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد خواهد بود.
معاونان وزرای خارجه ایران و چین ضمن گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم، بر لزوم تعهد همه طرف‌های برجام برای اجرای کامل تعهداتشان تأکید کردند.
بن‌بست مذاکرات احیای برجام و ابهام بر سر آینده توافق هسته‌ای در شرایطی که به اذعان خود غربی‌ها جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد، طرف‌های مذاکره‌کننده را مجددا به سمت بازگشت به میز مذاکره ترغیب کرده است. در این چارچوب موضوع «تبادل زندانیان» و «توافق موقت»، دو متغیری است که می‌تواند در شرایط کنونی روزنه‌ای برای گشایش و تسهیل‌گری باشد و هزینه‌های اقدامات پایتخت‌های غربی برای دستیابی به توافق را کاهش دهد.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره از گفتگو‌های منطقه‌ای استقبال کرده است، گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های مقابل مذاکرات برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
آصفری در پایان گفت: بهتر است که طرف‌های اروپایی و غربی برای یکبار هم که شده دبه کردن را کنار بگذارند و از خر شیطان پایین آمده و مذاکرات را در چهارچوب فنی و نه چهارچوب سیاسی دنبال کنند.
ظاهرا طرف‌های غربی با سطحی از اطمینان‌خاطر نسبت به فاصله ایران از نقطه گریز هسته‌ای، به طرح‌های اسراییل در این مورد تمایل پیدا کرده‌اند هر چند که هنوز تسلیم نظرات آن‌ها نشده‌اند. تا نقطه تسلیم شدنِ آنان فرصتی کوتاه در اختیار جمهوری اسلامی است که به ماجرا جهت دیگری دهد.
نقش اسرائیل و لابی‌های ضد برجام در منطقه و در داخل آمریکا در تاثیرگذاری بر طرف‌های مذاکراتی و ترسیم وضعیت کنونی که به توقف مذاکرات و صدور بیانیه سه کشور اروپایی منجر شده است، در شرایط کنونی عیان‌تر از هفته‌ها و ماه‌های گذشته شده است. در تازه‌ترین اظهارنظر، نخست‌‌وزیر اسرائیل با اشاره به تلاش‌های این رژیم برای ممانعت از احیای برجام گفت که تل آویو اطلاعاتی درباره فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران به کشورهای اروپایی داده است.
این منبع مطلع با بیان اینکه برخی طرف‌های خارجی در تلاش هستند تا از فضاسازی رسانه‌ای برای اعمال فشار به ایران بهره گیرند و روزانه ادعاها و داده‌های غلط متعددی در مورد محتوا و روند مذاکرات منتشر می‌نمایند، تأکید کرد که در چنین شرایطی نباید به انتشار مطالبی دست زد که رسانه‌ای را به تریبون و پایگاه دشمن بدل می‌کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف‌های مذاکره باید از ورود به هر سیاه‌چاله‌ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه کند پرهیز کند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: همیشه رفتار ایران در روند مذاکرات مسئولانه بوده، روند فعلی مذاکرات هم نتیجه رفتار طرف‌های مقابل است.
امیرعبداللهیان به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.
اتحادیه اروپایی به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات نمی‌تواند پیشنهادات خود را به عنوان «متن نهایی» معرفی کند، چرا که اتخاذ تصمیم‌ در این خصوص تنها در اختیار طرف‌های مذاکره‌کننده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روسیه مانع رسیدن به یک توافق نیست گفت: در مذاکرات وین طرف‌های اروپایی به صورت واسطه با طرف آمریکایی گفتگو می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ