سخنگوی وزارت امور خارجه انجام اقدام متناسب از سوی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تأثیر پذیری از طرف‌های ثالث اجتناب کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو مدافع پرسپولیس و تراکتور بعد از چند فصل در کنار یکدیگر بودن، اینبار شرایط را به شکلی دنبال خواهند کرد که باید علیه هم کار را دنبال کنند.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.
دو بازیکن خوزستانی پیش از شروع دیدار حساس هفته یاد جوان فقید آبادانی را زنده نگه‌داشتند .
سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک، امروز (دوشنبه) سفیر دانمارک در تهران توسط مدیر کل اروپای غربی وزارت امور خارجه بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد.
کنعانی گفت: گفتگو‌های ایران با کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی ادامه دارد و اخیرا هم مقامات سئول وعده‌های مثبتی را به ما دادند و امید است شاهد عملیاتی کردن آن‌ها باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران با بالا بردن قرآن، بار دیگر اهانت‌های اخیر صورت گرفته به قرآن کریم را محکوم کرد.
ناصر کنعانی در توییتی نوشت: در خبر‌ها آمده که پزشکان برای قلب نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی باطری کار گذاشته‌اند، اما واضح است که بحران در قلب رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از بحران در قلب نخست‌وزیر آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک را شدیداً محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه هرگونه تلاش برای مرتبط کردن جنگ اوکراین به همکاری‌های ایران با روسیه را اقدامی با اهداف سیاسی خواند و گفت: حق خود را برای اقدام متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا محفوظ می‌دانیم.
ناصر کنعانی در توییتی نوشت: تصمیم آمریکا به ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، گویای عزم واشنگتن در استمرار و پیچیده‌تر کردن جنگ اوکراین است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی تخریب سد «کاخوفکا» در جنوب اوکراین، ضمن مخالفت با جنگ، تهدید جان انسان‌ها و تخریب تأسیسات غیرنظامی، پایبندی همه طرف‌های درگیر به اصول بین‌المللی را خواستار شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با تکیه بر ادعا‌های تکراری از ایران خواست به روسیه پهپاد ارسال نکند.
کنعانی سخنگوی وزرات امور خارجه گفت: رای صادره دادگاه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر کنوانسیون‌ شیکاگو است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشور‌هایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبر‌های کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.
کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دادگاه ذی صلاح در حال رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی است؛ از نماینده سفارت اوکراین برای حضور در جلسات دادگاه دعوت شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات برخی از مقامات اوکراینی مبنی بر لزوم انجام حملاتی هدفمند به کارخانجات ایرانی تولید پهپاد گفت: ادبیات تهدید آمیز مقامات اوکراین را غیر مسئولانه می‌دانیم و پیامد‌های سیاسی و حقوقی این گونه اظهارات تهدیدآمیز را متوجه اوکراین می‌دانیم.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات وی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران توصیف کرد.
کنعانی تاکید کرد: در این بیانیه همچنین ادعاهایی در مورد تحویل پهپاد و موشک به روسیه علیه اوکراین مطرح شده که سراسر بی اساس است، وزیر امور خارجه قبلا پاسخ این اتهامات را داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر بی‌طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: اظهارات احساسی و اتهام زنی های غیرمستند، کمکی به حل بحران اوکراین نمی کند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طنز تلخی است، کشورهای صادرکننده میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای دیگر هستند یک جنگ تبلیغاتی علیه ما راه انداخته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تایید نمی کند.
کنعانی انجام اقدام متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تأکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیرپذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند.
کنعانی،سخنگوی وزارت خارجه گفت: با توجه به روابط خوبی که با دو طرف بحران داریم تلاش کردیم امکان شکل‌گیری روند سیاسی را برای پایان این بحران فراهم و برای پیشگیری از ادامه جنگ کمک کنیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ