منابع عبری اعلام کردند آمار کشته شدگان اسرائیلی در اثر عملیات های مقاومتی فلسطینی ها در سال جاری میلادی بی سابقه بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشریه اکونومیست در گزارشی به نقل از رئیس یک اندیشکده بین‌المللی، از خونین‌ترین جنگ سال ۲۰۲۲ پرده برداشت.
در سال میلادی گذشته ۳۵ کشور قطع دسترسی به اینترنت را تجربه کرده‌اند.
اتحادیه اروپا در گزارشی از تشدید خشونت ها از سوی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها انتقاد کرد.
لیست بدترین بازیکنان سال ۲۰۲۲ توسط مارکا اعلام شد.
مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال جهان در پاریس برگزار شد. آرژانتینی‌ها بیشترین برندگان جوایز فیفا در این مراسم بودند.
در این‌جا چهار مورد از کشفیات باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۲ را مرور خواهیم کرد که به واسطۀ جنبه‌های تاریک و حتی ترسناکشان از سایر یافته‌ها متمایز بودند.
کورکجیان می‌گوید در خانواده‌اش از نظر تاریخی هیچ اثری از صنعت عطرسازی وجود نداشت. با این وجود، پدربزرگ‌اش هر روز صبح چندین اسانس را کنار یکدیگر می‌گذاشت و عطر خود را می‌ساخت. او می‌گوید: "من با شیفتگی و غرور به او نگاه می‌کردم، اما هرگز نتوانستم فرمول کارش را متوجه شوم".
فیفا لیست برترین‌های سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد
وزارت کشور کویت از اخراج ۳۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۲ خبر داد که غالبا اتباع هندی بودند.
یک کره فلزی که در مسیر پرواز یک جت نظامی دیده شده؛ یک سیگنال مرموز که در بزرگترین تلسکوپ جهان، زنگ‌های خطر را به صدا درآورده؛ کشف دانشمندان از احتمال وجود حیات در مریخ که سال‌ها قبل از بین رفته؛ سال ۲۰۲۲ سال پرسروصدایی از هر حیث، در دنیای موجودات فضایی بوده است.
آمار رسمی اعلام شده از مراجع صهیونیستی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان تلفات را داشته است.
سال ۲۰۲۳ با شکل گیری کابینه جدید راست گرای نتانیاهو با واگذاری برخی سمت های ویژه مثل وزارت امنیت به احزاب تندروی حریدی و مذهبی آغاز خواهد شد.
رکود اقتصادی، کمبود تراشه و عوامل دیگر در ۲۰۲۲ میلادی به درآمد شرکت های فناوری خسارت زده و به اخراج نیروهای انسانی در بسیاری از شرکت ها منجر شده است.
۲ اتفاق جنگ ۳ روزه نوار غزه و خیزش جوانان کرانه باختری که مصداق آن در رویش عرین الاسود نمایان شد را می توان مهم ترین اتفاقات تاثیرگذار در روند نظامی و مقاومت فلسطین در سال ۲۰۲۳ دانست.
غرب پس از فروپاشی کمونیسم شوروی مغرور شده بود و بهای آن را در عراق، افغانستان و بحران مالی جهانی (۲۰۰۷-۲۰۰۹) پرداخت کرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی غرب که تحت تاثیر پوپولیسم در داخل و رشد خارق العاده چین قرار گرفته بود به چالش کشیده شد و جایگاه خود را پیدا کرد.
پس از فروکش کردن آتش جنگ درگیری‌ها در سوریه و کنترل دمشق بر بیشتر مناطق این کشور، شمال، شمال غرب و جنوب سوریه دستخوش دست اندازی و رقابت کشورهای ترکیه و آمریکا بر مناطق نفت خیز این کشور شد.
کشور‌های دیگر نیز بنابر منافع شان انتخاب‌هایی داشته اند. آنان لزوما مجبور نیستند تنها در صف واشنگتن قرار گیرند و این وضعیتی است که ما باید به آن عادت کنیم و ۲۰۲۲ آغازی برای فاش شدن این موضوع بود.
عراق در سال ۲۰۲۲ شاهد تحولات پرشتابی در عرصه سیاسی بود که در نهایت به تشکیل دولت محمد شیاع السودانی منجر شد تا آرامش پس از طوفان ایجاد شود.
منابع عراقی به تعداد آتش سوزی های رخ داده در این کشور در سال جاری میلادی اشاره کردند.
امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن «ماه خونین» هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال ۲۰۲۵ تکرار نخواهد شد. «خسوف کامل»زمانی اتفاق می‌افتد که زمین مستقیماً از بین ماه و خورشید عبور می‌کند و سایه‌ای بر همراه همیشگی و کیهانی ما می‌اندازد.
امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن «ماه خونین» هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال ۲۰۲۵ تکرار نخواهد شد. «خسوف کامل»زمانی اتفاق می‌افتد که زمین مستقیماً از بین ماه و خورشید عبور می‌کند و سایه‌ای بر همراه همیشگی و کیهانی ما می‌اندازد.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که سال جاری میلادی مرگبارترین سال کرانه باختری و قدس اشغالی از سال ۲۰۰۶ تا کنون بوده است.
بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرد که پیش بینی می شود، عراق در سال ۲۰۲۲ بالاترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای عربی داشته باشد.
روزنامه نیویورک‌تایمز معتقد است که جنگ اوکراین منجر به کاهش نفوذ روسیه در اقمار شوروی سابق شده است. پیامدهای این جنگ همچنین کارکرد سازمان امنیت دسته‌جمعی را که متشکل از ۶کشور آسیای مرکزی و قفقاز است، به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. پوتین درصدد بود که این پیمان را به نوعی در مقابل ناتو و نفوذ این سازمان امنیتی در حیاط خلوت مسکو قرار دهد. اما در واقعیت این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ نداد؛ درحالی‌که ۵کشور از شش کشور عضو این پیمان درگیر جنگ‌های خونین بوده‌اند، روسیه واکنش مناسب را از خود نشان نداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ