سازمان ملل متحد اعلام کرد که سال جاری میلادی مرگبارترین سال کرانه باختری و قدس اشغالی از سال ۲۰۰۶ تا کنون بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه اروپا در گزارشی از تشدید خشونت ها از سوی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها انتقاد کرد.
در گزارش "شورای مردمی امنیت عمومی و حقوق کیفریِ" مکزیک، ۵۰ شهرِ دنیا با بالاترین آمار ارتکاب جرم و جنایت در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ بررسی و مشخص شده است که شهر کولیما در ایالت کولیما واقع در مرکز غرب این کشور به عنوان مرگبارترین شهر جهان در این سال معرفی شده است.
شرکت بایکار ترکیه از صادرات ۱.۱۸ میلیارد دلاری در سال گذشته میلادی خبر داد.
آمار رسمی اعلام شده از مراجع صهیونیستی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ بیشترین میزان تلفات را داشته است.
سال ۲۰۲۳ با شکل گیری کابینه جدید راست گرای نتانیاهو با واگذاری برخی سمت های ویژه مثل وزارت امنیت به احزاب تندروی حریدی و مذهبی آغاز خواهد شد.
پایان لالیگا ۲۰۲۲ با دبل و رکورد کریم بنزما
در سال ۲۰۲۲، جست‌وجوی بی‌پایان برای ساخت ربات‌هایی به شکل انسان به موفقیت‌های چشمگیری منجر شد. ایلان ماسک از نمونه اولیه ربات اپتیموس (optimus) شرکت تسلا پرده‌برداری کرد. این ماشین‌های دوپا رکورد سرعت را شکستند و شرکت گوگل توانست نمونه‌ای از این ربات بسازد که همبرگر‌ها را سرخ می‌کند.
رکود اقتصادی، کمبود تراشه و عوامل دیگر در ۲۰۲۲ میلادی به درآمد شرکت های فناوری خسارت زده و به اخراج نیروهای انسانی در بسیاری از شرکت ها منجر شده است.
۲ اتفاق جنگ ۳ روزه نوار غزه و خیزش جوانان کرانه باختری که مصداق آن در رویش عرین الاسود نمایان شد را می توان مهم ترین اتفاقات تاثیرگذار در روند نظامی و مقاومت فلسطین در سال ۲۰۲۳ دانست.
غرب پس از فروپاشی کمونیسم شوروی مغرور شده بود و بهای آن را در عراق، افغانستان و بحران مالی جهانی (۲۰۰۷-۲۰۰۹) پرداخت کرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی غرب که تحت تاثیر پوپولیسم در داخل و رشد خارق العاده چین قرار گرفته بود به چالش کشیده شد و جایگاه خود را پیدا کرد.
پس از فروکش کردن آتش جنگ درگیری‌ها در سوریه و کنترل دمشق بر بیشتر مناطق این کشور، شمال، شمال غرب و جنوب سوریه دستخوش دست اندازی و رقابت کشورهای ترکیه و آمریکا بر مناطق نفت خیز این کشور شد.
کشور‌های دیگر نیز بنابر منافع شان انتخاب‌هایی داشته اند. آنان لزوما مجبور نیستند تنها در صف واشنگتن قرار گیرند و این وضعیتی است که ما باید به آن عادت کنیم و ۲۰۲۲ آغازی برای فاش شدن این موضوع بود.
جهان در سال 2022 شاهد تحولات مختلفی بود. شاید بتوان مهم ترین تحول یک سال اخیر را جنگ اوکراین دانست، جنگی که تبعات آن همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
۲۰۲۲ قطر پرگل‌ترین جام‌ جهانی تاریخ شد!
برترین‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی شدند
آموزه‌ها و آداب اسلامی در طول جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، برجسته شد؛ رویکردی که می‌تواند به عنوان یک نقشه راه برای رویدادهای آتی مورد استفاده قرار گیرد.
فوق ستاره فوتبال آرژانتین اعلام کرد که جام جهانی ۲۰۲۲، پایان ماجراجویی او در این رقابت‌هاست.
منابع عراقی به تعداد آتش سوزی های رخ داده در این کشور در سال جاری میلادی اشاره کردند.
تیم ملی فوتبال کشورمان امروز جمعه ۴ آذر ماه از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی ولز می‌رود. گزارش لحظه به لحظه این بازی را می‌توانید اینجا دنبال کنید.
علاقه‌مندان به تیم ملی آلمان می‌توانند از ساعت ۱۶:۳۰ امروز اولین بازی آن‌ها در جام جهانی را دنبال کنند.
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پولهای زیادی رد و بدل می‌شود که به یک میلیارد دلار هم می‌رسد.
منابع عبری اعلام کردند آمار کشته شدگان اسرائیلی در اثر عملیات های مقاومتی فلسطینی ها در سال جاری میلادی بی سابقه بوده است.
از دوشنبه (سوم اکتبر) تا ۷ اکتبر و دوباره در ۱۰ اکتبر برندگان نوبل اعلام خواهند شد. اسامی برندگان جوایز در استکهلم و اسلو اعلام می‌شوند و افراد علاقه‌مند می‌توانند این مراسم را به صورت زنده از سایت نوبل تماشا کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ