۲ اتفاق جنگ ۳ روزه نوار غزه و خیزش جوانان کرانه باختری که مصداق آن در رویش عرین الاسود نمایان شد را می توان مهم ترین اتفاقات تاثیرگذار در روند نظامی و مقاومت فلسطین در سال ۲۰۲۳ دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دهها فلسطینی از ابتدای سال جاری میلاد به دست نظامیان صهیونیست خبر داد.
وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی طی پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.
نظامیان صهیونیست صبح امروز منزل یک شهید فلسطینی که عملیات «ارائیل» در سال ۲۰۲۲ را انجام داده بود تخریب کردند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز سال میلادی جدید تاکنون ۷۷ نفر در مناطق مختلف کرانه باختری در جریان مبارزه با اشغال‌گران صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
منابع آماری در فلسطین گزارش دادند که طی ۲۹ روز ابتدایی سال جاری میلادی، ۳۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم ‎آپارتاید صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ با به جا گذاشتن رکوردی بی سابقه (۲۲۴ شهید) خونبارترین سال را در شهید و مجروح کردن برای فلسطینیان رقم زد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم ‎آپارتاید صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ با به جا گذاشتن رکوردی بی سابقه (۲۲۴ شهید) خونبارترین سال را در شهید و مجروح کردن برای فلسطینیان رقم زد.
وزارت کشور فلسطین آمار جمعیت نوار غزه تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی را اعلام کرد.
یک نهاد حقوقی فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی بیش از ۷۰۰ بار حقوق خبرنگاران و رسانه های فلسطین را نقض کرده است.
منابع فلسطینی به آمار جمعیت فلسطینیان در سراسر جهان در پایان سال ۲۰۲۲ اشاره کردند.
اتحادیه عرب از اعدام میدانی ۲۲۳ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست از ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.
درسال ۲۰۲۲ عملیات های مسلحانه در کرانه باختری رشد بی سابقه ای داشت تا جایی که دوایر امنیتی اسرائیلی با هشدار درباره پیوستن کرانه باختری به غزه و یکپارچه شدن مقاومت درفلسطین، اعلام خطر کردند.
مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی بیان کرد که در سال ۲۰۲۲ عملیات‌ها و اقدامات مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی افزایش قابل توجهی داشته است.
هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی بیش از ۶۰۰ کودک فلسطینی را به حبس خانگی درآورده است.
یک گروه حقوق بشری از اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در بازداشت بالغ بر ۲۰۰ فعال سیاسی طی سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.
منابع فلسطینی اعلام کردند که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۴ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منابع عبری اعلام کردند آمار کشته شدگان اسرائیلی در اثر عملیات های مقاومتی فلسطینی ها در سال جاری میلادی بی سابقه بوده است.
امروز دوم نوامبر ۲۰۲۲ مصادف با صد و پنجمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور از سوی انگلیس در سال ۱۹۱۷ است، اعلامیه ای که فلسطینی ها آن را مقدمه اشغال فلسطین و شکل گیری رژیم صهیونیستی می دانند.
منابع صهیونیستی از انجام ۲۲۰۴ عملیات مقاومتی از سوی فلسطینی ها در اراضی اشغالی در سال جاری میلادی خبر دادند که بیانگر رشد بی سابقه این عملیات‌ها است.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۱۸ فلسطینی در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.
امروز ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ مصادف با بیست و پنجمین سالگرد پرتاب نخستین موشک گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، در سال ۲۰۰۱ است.
منابع عبری اذعان کردند که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون، ۲۵ نظامی و شهرک نشین صهیونیست در عملیات های مقاومتی فلسطینی ها به هلاکت رسیده اند.
باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه آگوست گذشته، ۴۸۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.
منابع فلسطینی گزارش داد که با شهادت حمد ابوجلده در جنین که بامداد امروز در اثر شدت جراحات رخ داد، شمار شهدای فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۲ به ۹۴ نفر رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ