«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (چهارشنبه) ۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان ماه در توییتی اعلام کرد نشست نوامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا یک ساعت دیگر آغاز می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رابرت وود نماینده آمریکا در این نشست از اعضای شورای امنیت خواست تا در رای گیری خود به اوکراین اجازه دهند در جلسه شورای امنیت با موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ صحبت کند.
سردار سید حمزه قلندری رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: همان‌گونه که بار‌ها به طور رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده، ایران به هیچ وجه تسلیحاتی برای مشارکت در جنگ روسیه با اوکراین به روسیه و یا اوکراین نداده است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاکنون سند و مدرکی موثقی درباره ادعای صدور پهپادهای ایرانی به روسیه، ارائه نشده است، گفت: ایران از توقف جنگ در اوکراین و بازگشت به گفتگو حمایت می‌کند.
اولین گام تغییر رویکرد ایران در جنگ اوکراین و اتخاذ موضع بی‌طرفی قابل راستی‌آزمایی در قبال این جنگ است. رویکردی که در راستای منافع کشور است و بدون آن، بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق، غیرممکن است. جدا از سرنوشت جنگ، استمرار رویکرد کنونی کشورمان، مغایر با منافع ملی است.
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می‌کند.
دبیرکل ناتو در مصاحبه هایی با تکرار ادعای بی اساس محور غرب درباره درخواست کمک روسیه از ایران در عملیات ویژه نظامی مسکو ادعا کرد: تانک‌ها تغییر بزرگی را در جنگ اوکراین ایجاد خواهند کرد.
بورل در این توییتی با اعلام این خبر، نوشت: در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده بر عزم مشترک برای تداوم حمایت قاطع از اوکراین از جمله پشتیبانی نظامی تاکید کردیم.
در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که این اسناد محرمانه مربوط به دوره فعالیت بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پس از بازدید «ریچارد ساوبر»، وکیل کاخ سفید از خانه مذکور در روز پنج شنبه هفته گذشته پیدا شده است.
رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند که ۵ سند محرمانه ای که جدیداً کشف شده در خانه «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره «ایران و اوکراین» است
رسانه ها به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند که ۵ سند محرمانه ای که جدیداً کشف شده در خانه «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره «ایران و اوکراین» است
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
کریدور تجاری در حال ظهور به روسیه و ایران این امکان را می‌دهد که هزاران کیلومتر از مسیر‌های فعلی خود را حذف کنند. در انتهای شمالی‌اش دریای آزوف قرار دارد که توسط شبه‌جزیره کریمه، سواحل جنوب شرقی اوکراین - از جمله بندر ماریوپل تحت اشغال روسیه - و دهانه رودخانه‌ی «دون» محصور شده است. در اوایل ماه جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با برشمردن دستاورد‌های کشورش از جنگ در اوکراین گفت دریای آزوف برای روسیه «به دریایی داخلی تبدیل‌شده است.»
بایدن در نشست خبری مشترک با همتای اوکراینی در واشنگتن گفت که ما باید مطمئن شویم که «دولت اوکراین می‌تواند به ارائه خدمات اولیه به مردم ایران ادامه دهد».
همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از قدیم وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.
کارشناسان ایرانی و اوکراینی به منظور شفاف‌سازی درباره اتهامات مبنی بر استفاده از پهپادهای ساخت ایران علیه کی‌یف در جنگ روسیه با اوکراین، با یکدیگر ملاقات کردند.
در مورد ایران، توافق هسته‌ای و مذاکره بر سر آن پایان یافته قلمداد می‌شود. نماینده ارشد بایدن در ایران چند روز پیش گفته بود که ما در حال حاضر وقت خود را برای توافق هسته‌ای تلف نمی‌کنیم. جمهوری‌خواهان همواره از موضوع ایران به عنوان اهرمی برای ضربه زدن به بایدن استفاده می‌کنند و می‌گویند او نسبت به ایران رویکردی بسیار نرم و ملایم داشته است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: آن‌ها نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را آزموده‌اند؛ این حرف‌ها و اتهام‌هایی که رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین به ایران نسبت می‌دهند، به‌طور کامل دروغ و تهمت است.
بوشهر- معاون فرهنگی و تبلیغات دفاع ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران دخالتی در جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین ندارد.
سرگئی پالکین، مدیر اجرایی باشگاه شاختار دونتسک از فیفا خواسته است تا جایگاه ایران در جام جهانی را سلب کرده و اوکراین را که در پلی آف از ولز شکست خورد، جایگزین کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف بر نبود محدودیت در ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات تاکید کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازار ۱.۷ میلیارد دلاری روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما عقب ماندیم.
حمله روسیه به اوکراین، مسکو را در یک وضعیت دشوار قرار داد د و در عین حال فرصتی را برای روابط نزدیک تر ایران با این قدرت بزرگ جهانی فراهم ساخت.
دو کشور چین و ایران به همراه روسیه هسته اصلی قطبی ضدآمریکایی را تشکیل می‌دهند. با بحران اوکراین و افزایش تنش ها در تایوان، باید منافع مشترک تهران، پکن و مسکو را زیر نظر داشت.
تک گل این دیدار را در نیمه نخست، گرت بیل روی ضربه کاشته و با دفع اشتباه یارمولنکو کاپیتان اوکراین به ثمر رساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ