در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که این اسناد محرمانه مربوط به دوره فعالیت بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پس از بازدید «ریچارد ساوبر»، وکیل کاخ سفید از خانه مذکور در روز پنج شنبه هفته گذشته پیدا شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس گزارش نشریه انگلیسی، این اسناد در دستشویی یک مشروب فروشی در شهر "بارو-این-فرنس" در شمال انگلیس کشف شدند.
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای طرح ۲ مرحله ای عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۱۵ هزار فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شد.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.
اواخر دی ماه گزارش‌هایی مبنی بر کشف اسناد و اطلاعات محرمانه در خانه شخصی بایدن منتشر شد و رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران معاون «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا در خارج از کاخ سفید، این بار گفته می‌شود اسنادی در خانه شخصی وی پیدا شده است.
پاسخ عجیب رئیس جمهور آمریکا به رسوایی کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده از خانه و دفتر کار وی، واکنش تند یک کارشناس حقوقی را در یک رسانه محافظه‌کار به همراه داشت.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه باوئر با اشاره به بازرسی مأموران وزارت دادگستری از خانه بایدن، آمده است: «برخی از اسناد طبقه‌بندی‌شده و متعلقات آن مربوط به دوران حضور بایدن در مجلس سنای آمریکا است و سایر اسناد مربوط به دوران حضور او به عنوان معاون اوباما می‌باشد».
ماجرای جدید کشف اسناد سرّی در دفتر و خانه جو بایدن، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است. این اسناد سرّی، قدیمی و مربوط به دوره‌ای است که او به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد.
اسپوتنیک در گزارشی نوشت که تعداد اسناد کشف و ضبط شده از دفاتر شخصی رئیس جمهور آمریکا حالا به ۲۰ فقره رسیده و تعدادی سند نیز با برچسب «فوق محرمانه» نیز در بین آنها وجود دارد!
کاخ سفید از کشف تعداد محدودی اسناد طبقه بندی شده در خانه شخی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر خبر داد.
اگر تحقیقات جمهوریخواهان کنگره در ارتباط با کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن محکومیت او را ثابت کند، این مسئله ممکن است به صدور حکم ۱۰ سال حبس برای رئیس جمهور آمریکا منجر شود.
اگر تحقیقات جمهوریخواهان کنگره در ارتباط با کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن محکومیت او را ثابت کند، این مسئله ممکن است به صدور حکم ۱۰ سال حبس برای رئیس جمهور آمریکا منجر شود.
کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی رسانه‌ای شده که اخیراً رئیس پلیس کنگره آمریکا نسبت به تشدید دوقطبی در جامعه و برگشت «شورش‌های ۶ ژانویه» هشدار داده است.
رسانه های آمریکا از کشف مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه در دفاتر جو بایدن رئیس جمهور این کشور خارج از کاخ سفید خبر دادند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به کشف اسناد طبقه‌بندی شده در دفترش گفت: مردم می‌دانند که من اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده را جدی می‌گیرم.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید از کشف اسناد محرمانه در دفتر خصوصی‌اش شوکه شده و نمی‌داند این اسناد حاوی چه مطالبی هستند.
ساوبر اظهار کرد: این اسناد کشف شده حاصل درخواست و یا بررسی دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا نیست. این اسناد در "کمدی قفل‌شده" توسط وکلای شخصی جو بایدن در این اندیشکده یافت شد. این وکلا در این اندیشکده در حین بسته‌بندی پرونده‌هایی بودند که به این اسناد برخوردند. کاخ سفید با وزارت دادگستری و دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا همکاری می‌کند.
دادستان کل آمریکا به دادستانی شهر شیکاگو دستور داد تا اسناد طبقه‌بندی‌شده اکتشافی از دفتر شخصی رئیس جمهور این کشور را بازبینی کند.
ماهیت این موارد کشف‌شده، هنوز مشخص نیست اما انباری که این اقلام از آنجا خارج شده، برای نگهداری آیتم‌هایی استفاده می‌شد که مربوط به دفتری در ویرجینای شمالی بوده و کارکنان ترامپ بعد از اینکه او از کاخ سفید خارج شد، از آن استفاده می‌کردند.
برخی مقامات دولت آمریکا بر لزوم بررسی موضوع کشف اسناد محرمانه از اقامتگاه رئیس جمهور سابق این کشور تاکید دارند.
سخنگوی کاخ سفید گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش از ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.
تحلیلگران محافظه‌کار توئیت نوشته شده توسط مایکل بشلوس را پیشنهادی آشکار برای اعدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خاطر انتشار آن بلافاصله پس از اعلام کشف اسناد فوق محرمانه از منزل ترامپ قلمداد کردند.
میان اسناد ضبط شده، اسنادی با مهر «فوق محرمانه» و «قرار است فقط در مراکز ویژه دولتی نگهداری شود» وجود دارد. اسناد منتشر شده شامل فهرستی از اقلام ضبط شده در اقامتگاه ترامپ در مارآلاگو، ایالت فلوریدا و حکم بازرسی خانه وی در پالم بیچ بود.
وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید که اف بی آی اسناد فوق محرمانه از خانه ترامپ ضبط کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ