تکیه نفرآباد (حسینیه علی اکبر) در سال ۱۰۶۰ قمری ساخته شده است. آن‌طور که روایت شده در زمان صفویه، یکی از تیره‌های ایل قشقایی به نام «نفر» از استان فارس به این ناحیه کوچ می‌کنند و ساکن این منطقه می‌شوند که با سکونت آن‌ها و آبادانی این محل، نفرآباد شکل می‌گیرد و بعد‌ها این تکیه قدیمی در آن ساخته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سومین پیروزی پیاپی مردان صانعی با ثبت 5 گل مقابل ازبکستان به ارمغان آمد.
در این شماره بخشی از تاریخچه محله زرگنده را از لابه لای برگ‌های کتاب طهران قدیم، اسناد تاریخی، گفتگو با اهالی و تحقیقات دکتر هوشنگ مهراندیش تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه تهران تهیه کرده‌ایم.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه برای بازدید از محوطه‌های گردشگری و به ویژه بنا‌های مذهبی رعایت حجاب و شئونات اسلامی الزامی است، از عزل مسئول تکیه معاون الملک کرمانشاه خبر داد.
در حالی که استقلال تقریبا قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را از دست رفته می بیند، و در چند بازی اخیر نیز آبی‌ها دچار افول شده اند، حجت کریمی مدام از جمله نگران نباشید استفاده می‌کند.
ترشی گذاشتن یا تهیه ترشی یکی از رسوم قدیمی و پرطرفدار در سراسر جهان است. ترشی‌ها به عنوان چاشنی‌هایی محبوب و هیجان انگیز، در لیست غذا‌ها و دسر‌های کشور‌های خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارند. برای بهره بردن از خواص چغاله بادام، تهیه ترشی چغاله بادام ایده خوبی است. در این بخش روش خوشمزه‌ای برای تهیه ترشی چغاله بادام به عنوان یک ترشی تابستانی و بهاری برایتان خواهیم داشت.
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تکیه بر دانش فنی و افزایش تنوع ژنتیکی از مهمترین راهبردهای توسعه زراعت پایدار در کشت دیم است.
کاسیم پاشا با پاس گل ستاره ایرانی خود به تساوی مقابل عمرانیه اسپور رسید.
دمی کباب یکی از انواع غذا‌های ساده و قدیمی ایرانی است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی کباب با ما همراه باشید.
املت قهوه خانه‌ای از گذشته تا به امروز که بین ما خیلی محبوب شده است در قهوه خانه‌های قدیمی تهیه می‌شد و امروزه پای ثابت صبحانه سرا‌ها می‌باشد که طرفدار‌های بسیار زیادی دارد. اما شما می‌توانید خیلی راحت با رعایت چند نکته ریز یک املت درجه یک در خانه تهیه کنید و به همراه پیاز این املت را میل کنید.
دانشمندان امپریال کالج لندن در تازه‌ترین مطالعه خود دریافتند استفاده از طلای بازیافتی از سیم کارت‌ها به جای تکیه بر فلزات کمیاب استخراج شده، می‌تواند تولید دارو را پایدارتر کند.
از مسجد پیرزن به عنوان گمنام‌ترین، کوچک‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد تهران در بازار یاد می‌شود و «بهزاد یعقوبی» پژوهشگر تاریخ تهران و نویسنده کتاب «مساجد دارالخلافه»، درباره بازسازی مجدد مسجد می‌گوید: «در پژوهش‌هایم برای نوشتن کتاب «مساجد دارالخلافه»، به نام تکیه و مسجد پیرزن رسیدم. وقتی سراغ مسجد رفتم، دیدم به مخروبه تبدیل شده و فقط ۱۲ متر از آن باقی مانده است. با کمک کسبه بازار همین فضای کم را بازسازی کرده و سروسامان دادیم و کلیدش را هم دست یکی از کسبه قدیمی سپردیم که آن را یک ساعت قبل از نمازظهر باز می‌کند و عصر در آنجا را می‌بندد.»
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌حل دائم برای رفع مشکل حوزه خودرو، تکیه بر پلتفرم‌های بومی و تثبیت و پایداری جریان تولید است.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ قتل بر سر آب و زمین کشاورزی/ دستگیری سازنده مشروب تقلبی/ دزدی در قالب گدایی ۸ منزل را خالی کرد!/ شلیک ۴ گلوله برای قتل دوست قدیمی/ درگیری بر سر تصاحب موتورسیکلت به جنایت انجامید/ کلاهبرداری میلیاردی به بهانه پذیرش دانشجو در ترکیه/ جنایت مهاجم مسلح مقابل دیدگان ۳ کودک!/ محاکمه قاتل ۴ نگهبان شرکت در شهریار
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه طرح شهرسازی برای بازآفرینی و ارتقای کیفیت زندگی شهرک قدیمی و ناپایدار پیکانشهر خبر داد.
ناصر الدین شاه در سال ۱۲۸۳ هجری قمری به دوستعلی خان معیرالممالک دستور داد تا همراه ساخت کاخ شمس‌العماره تکیه بزرگی هم در کنار آن بنا کند. معیر الممالک از همان زمان دست به کار شد و هنرمندان و معماران مشهور تهران را برای این کار گرد آورد.
یکی از تکایای صنفی خاص و البته قدیمی تهران که عاشقان اهل بیت و ائمه را در روز‌های عزای سیدالشهدا (ع)، دور هم جمع می‌کند تکیه سوپور‌ها (مسجد شیخ علی) در محله دزاشیب است که از گذشته تا حال همه آن را به همین نام می‌شناسند.
دو بازیکن خوزستانی و رفیق قدیمی در دیدار دوستانه نساجی و الخریطیات برخورد گرمی باهم داشتند.
دو بازیکن خوزستانی و رفیق قدیمی در دیدار دوستانه نساجی و الخریطیات برخورد گرمی باهم داشتند.
«تکیه رضا قلی‌خان» از تکیه‌های قدیمیِ تهران به شمار می‌آید که پایین‌تر از چهارراه سیروس، خیابان مصطفی خمینی واقع شده است. این تکیه یکی از تکایای مهم دوران قاجار است که در آن زمان در محدوده محله «چاله میدان» قرار داشت و با نام «تکیه چاله میدان» ثبت شده بود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمیته امداد از ۴۱۰ هزار یتیم و فرزندان محسنین، ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو حمایت می‌کند.
تکیه نیاوران در روز ۲۵ مهرماه سال ۱۳۸۳ به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده است.
کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس برآوردها اگر سقف نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع اعمال نمی‌شد چیزی حدود ۳۰۰ همت از سود صنایع کاسته و با یک نسبت کلی و ساده می‌توان گفت که حداقل ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کم می‌شد و بین 20 تا 30 درصد شاخص بورس سقوط می‌کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ