یکی از تکایای صنفی خاص و البته قدیمی تهران که عاشقان اهل بیت و ائمه را در روز‌های عزای سیدالشهدا (ع)، دور هم جمع می‌کند تکیه سوپور‌ها (مسجد شیخ علی) در محله دزاشیب است که از گذشته تا حال همه آن را به همین نام می‌شناسند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر لحظهٔ انفجار دربندر درینجه ترکیه را مشاهده می‌کنید.
در شب ۳۰ اوت نیز ابر ماه دیگری در آسمان دیده خواهد شد که ماه آبی نام گرفته است و به این ترتیب در فاصله‌ای کوتاه در تابستان شاهد دو ابر ماه زیبا در آسمان خواهیم بود.
براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر ساعت ۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی مرکز ترکیه را لرزانده است.
محققان دانشگاه گوتنبرگ می‌گویند این مقبره‌ها جزو غنی‌ترین مقبره‌هایی هستند که تا کنون در منطقه‌ی مدیترانه پیدا شده‌اند.
جشن ازدواج در ترکیه به ویژه در مناطق شرقی و کرد نشین آن و در میان خانواده های ثروتمند، با هدایای نقدی و طلایی قابل توجه همراه است.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد مثله شده زن حدوداً ۲۵ ساله‌ای داخل چندین پلاستیک زباله مواجه شدند که قربانی یک جنایت شده بود؛ گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت از زمان قتل زن جوان ۴ تا ۵ ساعت گذشته است.
رجب طیب اردوغان که در مراسم رونمایی از این کشتی شرکت داشت، گفت: کشتی جدید به ترکیه اجازه می‌دهد عملیات‌های نظامی و بشردوستانه را در صورت لزوم در چهار گوشه جهان انجام دهد.
ترکیه اولین ماهواره ملی دیده‌بانی با وضوح بالا را از پایگاه وندنبرگ در کالیفرنیا آمریکا به فضا پرتاب شد.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.
واندا نارا در حال حاضر مجری برنامه «مسترشف» آرژانتین است. وقتی از این تاجر آرژانتینی در برنامه Socios del espectaculo در مورد این تصاویر سوال پرسیده شد، عصبانی شد و گفت: «آن‌ها همسران مربیان هستند، همه را می‌شناسم. نمی‌دانم منظور شما از این سوالات چیست، اما من بسیار سنتی هستم.»
زمین لرزه ویرانگری که ۱۱ روز پیش ترکیه و سوریه را لرزاند ۷.۸ ریشتر قدرت داشت. شدت این زمین‌لرزه به اندازه بود که در کشور‌های دیگر غرب آسیا از جمله سوریه نیز احساس شد.
تصاویری جدید از لحظه وقوع زمین لرزه در ترکیه را مشاهده می‌کنید.
تصاویر هوایی از شدت خسارت‌های زمین‌لرزه در ترکیه را ببینید.
تصاویر ماهواره ای وب سایت رصد خانه زمین ناسا (Nasa Earth Observatory) نشان دهنده مقیاس  ویرانی است که زلزله در ترکیه و سوریه به وجود آورده که در نتیجه آن بیش از ۲۰ هزار نفر کشته شده اند.
مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند.
جت جنگنده تی‌اف-اکس دارای رادار AESA، تجهیزات اپترونیک، سامانه های جنگ الکترونیک، کابین شیشه ای و تسلیحات طراحی ترکیه خواهد بود. الگوریتم های یادگیری و هوش مصنوعی نیز به خلبان کمک خواهند کرد.
در تهران قدیم دکه‌های ثابت خوراک‌پزی انواع غذا‌های گوشتی و غیرگوشتی رایج را عرضه می‌کرد. غذا‌های گوشتی معمولاً از گوشت گوسفند بود و غذا‌های غیرگوشتی به جز نان که اصلی‌ترین و عمومی‌ترین خوراک مردم به شمار می‌آمد، از انواع حبوبات، غلات، سبزی‌های مختلف و... تهیه می‌شد.
وزیر دفاع لهستان گفت: ارتش مدرن بدون پهپاد وجود ندارد و بیرقدار مأموریت شناسایی و حمله را در ارتش لهستان برعهده خواهد داشت.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
یک کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی ارتش ترکیه امروز شنبه در بندر حیفا پهلو گرفت.
مهدی تاج بار دیگر به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد و به نظر می‌رسد این بار با تجربه بیشتری بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند.
تکیه چال یکی از قدیمی‌ترین مراسم عزاداری تهران است که هنوز هم علم آن توسط پهلوانان محل افراشته می‌شود. این تکیه که گفته می‌شود ۷۰۰ سال قدمت دارد در محله دولاب تهران یک کوچه هم به نام خود دارد و بیشتر جمعیت عزاداران آن را آقایان تشکیل می‌دهند.
ساخته ژان پیر مِلویل با بازی آلن دلون، یکی از آثار مهم در ژانر جنایی است که با تکیه بر اصول کلاسیک این ژانر و در عین حال، بهره گیری از پرداخت‌هایی که به نوعی امضای این کارگردان محسوب می‌شود، این فضا را به باورپذیرترین شکل ممکن پیش روی تماشاگر به تصویر می‌کشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ