از مسجد پیرزن به عنوان گمنام‌ترین، کوچک‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد تهران در بازار یاد می‌شود و «بهزاد یعقوبی» پژوهشگر تاریخ تهران و نویسنده کتاب «مساجد دارالخلافه»، درباره بازسازی مجدد مسجد می‌گوید: «در پژوهش‌هایم برای نوشتن کتاب «مساجد دارالخلافه»، به نام تکیه و مسجد پیرزن رسیدم. وقتی سراغ مسجد رفتم، دیدم به مخروبه تبدیل شده و فقط ۱۲ متر از آن باقی مانده است. با کمک کسبه بازار همین فضای کم را بازسازی کرده و سروسامان دادیم و کلیدش را هم دست یکی از کسبه قدیمی سپردیم که آن را یک ساعت قبل از نمازظهر باز می‌کند و عصر در آنجا را می‌بندد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسجد امیرچقماق فیروزه‌ای بر انگشتری معماری یزد
آن چه احتمالات در گرایش محسن رضایی به پیوستن به رقابت های انتخاباتی آینده را بیشتر می‌کند، از منظر روان شناختی «دیده شدن» در عرصه سیاسی و اجتماعی است؛ موضوعی که مسئله مذکور برای دیگر گروه های سیاسی کمتر مدنظر قرار داده شده و توزیع مفهوم دیده شدن، شامل نیروهای کمتر خودی در حوزه نیروهای اصولگرای میانه رو نیز نشده است
در فاصله یک هفته مانده تا پایان لیگ برتر فوتبال، سقوط تیم نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته اول قطعی شد.
باشگاه نفت مسجد سلیمان در پاسخ به بیانیه باشگاه فولاد خوزستان، بیانیه‌ای منتشر کرده است.
مسجد جالبی که در آن کشتی می‌گیرند؟
اهمیت مسجدالاقصی به عنوان مکانی مقدس در ادیان الهی همچون اسلام، مسیحیت و یهودیت سبب شد تا به معرفی آن از چرایی نامگذاری و معماری گرفته تا تخریب و تهاجم از سوی صهیونیست‌ها بپردازیم.
قائم‌مقام تولیت مسجد جمکران گفت: نخستین واقف برای ساخت این مکان مقدس، حضرت ولی عصر بودند که از محل منطقه رهق در نزدیکی کاشان برای احداث بنای اولیه وقف کردند.
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که نقشه صهیونیست‌ها مبنی بر بی احترامی به مسجد الاقصی توهین به تمام مسلمانان جهان به شمار می‌رود.
دیدار نفت مسجد سلیمان – تراکتور از هفته 24 لیگ برتر بدون حضور تماشاگر در استادیوم شهید بهنام محمدی برگزار می شود.
از تحقیقات محلی و کتب تاریخی چنین برمی‌آید که قسمت‌هایی از بنا از زمان احداث اولیه باقی مانده و قسمت‌هایی نظیر شبستان جدید از الحاقات سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ هجری شمسی است.
با شروع نیمه دوم بار دیگر ابراهیم اشکش مجبور شد مانند دیدار برابر سپاهان دست به تغییر دروازه‌بان خود بزند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ قتل مؤذن مسجد با پایه میکروفن/ ۳برادر در دادگاه، منکر رفیق‌کشی شدند/ درخواست اعدام برای ۲مسافربر شیطانی/ قتل پسر دانش آموز به دست شاگرد مکانیکی پیکرتراشی وحشتناک!/ قاتل: نمی‌دانم چرا دوستم را کشتم/ جدال گلوله و کامپیوتر‌های سرقتی!/ پیرزن قلابی سارق سریالی طلافروشی‌ها
مسجد جامع عباسی، مهم‌ترین مسجد تاریخی اصفهان و یکی از مساجد میدان نقش جهان است که در دوران صفوی ساخته شد و از بنا‌های مهم معماری اسلامی به شمار می‌رود و از باب معماری، کاشیکاری و نجاری از آثار بی‌نظیر قرن یازدهم هجری است. مسجد جامع عباسی ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۰۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران و در سال‌های بعد، همراه با میدان نقش جهان، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
مسجدجامعی گفت: یکی از نمایندگان مجلس خبرگان به‌تازگی گفته است: اگر مانعِ قانونی نبود، حزب‌الله در همان لحظات اول، اغتشاشگران را جارو می‌کرد. روحانیتی که ما می‌شناختیم این‌گونه سخن نمی‌گفت و با این شیوه با مردم برخورد نمی‌کرد.
تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در نیمه دوم دیدار برابر نفت مسجد سلیمان نمایشی طوفانی را ارائه کرده است.
مسجد از ابتدای اسلام تاکنون جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی داشته است. این مکان مقدس علاوه بر نقش عبادی مذهبی، خواستگاه تجمعات اجتماعی و بررسی و رفع مشکلات مختلف بوده است.
جنبش حماس در پنجاه و سومین سالگرد جنایت به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها تأکید کرد: مسجد الاقصی قطب نمای وحدت ساز امت باقی می ماند.
جنبش حماس در پنجاه و سومین سالگرد جنایت به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها تأکید کرد: مسجد الاقصی قطب نمای وحدت ساز امت باقی می ماند.
عضو شورای شهر تهران گفت: از سرمایه مسجد به خوبی استفاده نمی کنیم و در حوزه مسجد محوری باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.
معاون وزیر صمت با بیان این‌که ایران‌خودرو اقداماتی که برنامه‌ریزی شده را به خوبی پیش می برد، گفت: طبیعی است که مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان است، مهم این است که این خودروساز در مسیر اصلاح حرکت می‌کند.
مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: ما آرمان ها را گم کردیم، آرمان اصلی ما امیرالمومنین علی بود، انسانیت بود، عدالت بود. امیرالمومنین علیه السلام می‌گفت در شهری از پای یک دخترک یهودی خلخالی ربوده شده اگر کسی از غم این اتفاق بمیرد نباید سرزنشش کرد. این نگاه می‌گوید که انسان ها با در دین یا در ذات با تو مشترک هستند. مرحوم سرحدی‌زاده از این جنس بود، شخصیتی ویژه و دل مهربانی داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ