مشهد ـ مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای المپیک آسیا به دو ورزشکار، یک مربی و یک داور هاکی روی یخ ایران بورسیه اهدا کرد.
شورای المپیک آسیا به دو ورزشکار، یک مربی و یک داور هاکی روی یخ ایران بورسیه اهدا کرد.
محمد انصاری و وحید شمسایی در هفته اهدای عضو به عیادت کودکان بستری در بیمارستان شهید رجایی رفتند.
عضو شورای شهر محمدشهر کرج واکنش عجیبی به اعتراض سارا عبدالملکی نسبت به اهدای کتری و قوری به خودش داشته است.
وزارت دفاع امارات امروز از برگزاری رزمایشی با آمریکا خبر داد و به اهداف آن اشاره کرد.
ایران در سال ۲۰۱۹ در جدول جهانی اهدای عضو و بین ۶۳ کشور، رتبه ۳۰، بابت پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی، بین ۷۲ کشور، رتبه ۳۴، پیوند کبد و بین ۶۴ کشور، رتبه ۱۵، بابت پیوند قلب و بین ۵۴ کشور، رتبه ۳۵، بابت پیوند ریه و بین ۴۹ کشور، رتبه ۴۷ و بابت پیوند لوزالمعده و بین ۴۱ کشور جهان، رتبه ۳۳ را داشته در حالی که در همین سال، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده امریکا، فنلاند، جمهوری چک، پرتغال و اروگوئه بابت اهدای کلیه از مرگ مغزی، در ردیف‌های اول و با شاخص ۴۰ تا ۷۲ به ازای یک میلیون نفر جمعیت بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تخصیص قطعه‌ای در بهشت زهرا برای جان بخشان باید انجام شود تا قهرمانان اهدای عضو در آن قطعه خاص دفن شوند.
در آستانه روز ملی اهدای عضو جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران کشور در بیمارستان مسیح دانشوری حضور پیدا کردند و قرارداد اهدای عضو را به ثبت رساندند.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در خصوص مرگ مغزی اعلام کرد: در هر روز ۲۵ هزار ایرانی در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند که از این میان روزانه ۷ تا ۱۰ نفر و سالانه ۳۰۰۰ نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز، جان خود را از دست می‌دهند.مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه قزوین گفت: در هر روز ۲۵ هزار ایرانی در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند که از این میان روزانه ۷ تا ۱۰ نفر و سالانه ۳۰۰۰ نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز، جان خود را از دست می‌دهند.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را اعلام وصول کرد.
آیت الله مهدوی اهدای کتاب را از دیگر راه‌های امر به معروف و نهی از منکر برمشرد و تصریح کرد: گاهی با یک کتاب می‌توان یک موضوعی را به درستی و به خوبی تشریح کرد، راهکار دیگر برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ابزارهایی نظیر تلفن و فضای مجازی و رسانه‌ها است.
این مرد برای اولین بار پس از عمل با اهدا کننده کلیه ناشناس خود ملاقات کرد و معلوم شد که اهدا دختر خودش است. این دختر موفق شد به مدت ۸ ماه قصد خود برای اهدای عضو را مخفی نگه دارد، در غیر این صورت پدرش از عمل جراحی خودداری می‌کرد.
حدود یک‌سال قبل در پی سرقت خودروی مهرداد محمدپور عضو تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز معلولان در منطقه سیدی مشهد، هاشم دائمی عضو شورای ششم این شهر با انتشار ویدئویی از اهدای یک دستگاه خودروی پراید به ملی‌پوش جوان کشورمان خبر داد.
ساناز دهقانی، گفت: آشنایی خانواده اهدا کننده عضو با گیرنده عضو، تبعاتی دارد که بهتر است با یکدیگر آشنا و هم کلام نشوند.
سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی نیسپا موفق به انجام عمل اهدا از فرد دهنده با مرگ حتمی شدیم، افزود: این عمل در مورد سه متوفی انجام و اعضای حیاتی بدن آن‌ها از جمله کلیه، کبد، پانکراس، روده و بافت‌های دریچه قلب جدا و به افراد گیرنده اهدا شد.
عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در کوران جنگ‌ها، حوادث و فتنه‌ها با تکیه بر سرمایه‌های عظیمی همچون بسیج، جهانیان را مقهور اراده خلل ناپذیر و عزم راسخ خود کرد.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را برای اهدای عضو به تصویب می‌رساند.
دکتر فائزه اسلامی، پزشک هماهنگ‌کننده اهدای عضو، خودش مرگ مغزی این زن جوان را تایید کرد. او ماجرای این اتفاق دردناک را اینطور روایت کرد: این خانم ۳۵ ساله در یک کلینیک پذیرش شد تا عمل بینی انجام دهد، اما بعد از عمل، گویا دچار ایست قلبی شد. عملیات احیا صورت گرفت. بعد از آن نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار آسیب مغزی شد و نیاز به بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان را داشت. برای همین خیلی زود از کلینیک به بیمارستانی در پایتخت منتقل شد. اما کم‌کم روند مرگ مغزی صورت گرفت. این حالت در خانم پیشرفت کرد و کل مغز دچار آسیب و در نهایت مرگ مغزی شد.
مشهد ـ مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای مردی ۵۳ ساله مرگ مغزی ساکن قوچان موجب نجات و ادامه زندگی سه بیمار نیازمند عضو شد.
اندام‌های اهدایی انسان برای پیوند‌های نجات دهنده با کمبود مواجه هستند. اندام‌های خوک به عنوان یک جایگزین بالقوه ظاهر شده‌اند تا حدی به این دلیل که خوک‌ها به راحتی پرورش می‌یابند و اندام‌های آنان از نظر اندازه شبیه اندام‌های انسان است.
نماینده مردم مشکین شهر گفت: غربی‌ها بیشتر از ایران به مذاکره نیاز دارند ما با تمام قوا به دنبال پایان دادن به مذاکرات با توجه به اهداف مورد نظر هستیم و، اما اگر طرف غربی نخواهد توافق کند گزینه‌های دیگری بر روی میز داریم.
کارمند یگان حفاظت ناحیه ۵ منطقه ۵ شهرداری تهران با اهدای عضو فرزندش به ۱۱ شهروند دیگر جان بخشید.
مسعودی ادامه داد: کبد و قلب این فرد نیز با استفاده از بالگرد برای اهدا به بیمارستان تبریز ارسال شد تا در آن شهر به دو بیمار نیازمند عضو پیوند زده شود.
مشهد ـ مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند به عضو شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ