مسعودی ادامه داد: کبد و قلب این فرد نیز با استفاده از بالگرد برای اهدا به بیمارستان تبریز ارسال شد تا در آن شهر به دو بیمار نیازمند عضو پیوند زده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر مجتمع بازیافت آرادکوه گفت: در بازیافت زباله‌های تهران چیز‌های عجیب زیاد پیدا می‌شود. اسلحه و مهمات پیدا شده در زباله‌ها با هماهنگی پلیس امنیت صورت‌جلسه و تحویل داده می‌شود.
دبیر شورای امنیت روسیه امروز فاش کرد: اوکراین اعضای بدن نظامیان مجروح خود را برای پیوند از بدنشان خارج می‌کند.
دبیر شورای امنیت روسیه امروز فاش کرد: اعضای بدن نظامیان مجروح اوکراینی برای پیوند از بدنشان خارج می‌شوند.
وضعیت دفن بانو دای طوری بود که فضای اطراف پیکره تقریبا فاقد اکسیژن مانده بود و تابوت او نیز پر از مایع مومیایی بود. این وضعیت باعث حفظ جسد در وضعیتی خارق‌العاده شده بود. اعضای بدن او مثل دست و پا‌ها هنوز قابلیت انعطاف داشتند و پوستش همچنان نرم مانده بود.
هریک از اعضای بدن ما ساختار ویژه خود را دارد. جالب است بدانید بین این‌همه اعضای بدن آلوده‌ترین آن کدام است.
مقامات قضایی آمریکا می‌گویند آقای لاج از سمت خود، به عنوان مدیر برنامه هدایای تشریحی در دانشکده پزشکی هاروارد، برای تکه تکه کردن اجسادی که به منظور تحقیقات پزشکی به این دانشگاه اهدا شده بودند استفاده می‌کرده است.
ایرنا نوشت: فروشندگان اعضای بدن تنها به ارومیه محدود نمی‌شود و برای فروش اعضای بدن از همه شهر‌های آذربایجان غربی می‌توان آگهی‌ها را دید، از این رو خرید و فروش اعضای بدن مختص یک شهر نیست و حتی اتاق‌های عمل توافقی است تا در کدام بیمارستان و کدام شهر این کار را انجام دهند.
اعضای تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از سوت پایان نیمه اول و در حین ورود به رختکن با صحنه‌هایی شوکه کننده مواجه شدند.
پتانسیل های چاپ سه بعدی زیستی  با کمک مهندسان دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا گسترش یافته است. آنها یک بازوی رباتیک ابداع کردند که  می تواند به طور مستقیم روی اعضا و بافت های داخلی بدن چاپ کند.
پتانسیل های چاپ سه بعدی زیستی  با کمک مهندسان دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا گسترش یافته است. آنها یک بازوی رباتیک ابداع کردند که  می تواند به طور مستقیم روی اعضا و بافت های داخلی بدن چاپ کند.
قتل کودک ۱۹ ماهه برای فروش اعضای بدن
به‌تازگی نمونه‌هایی اولیه از ربات‌های پرنده جدیدی ساخته شده‌اند که از اعضای واقعی بدن پرندگان مرده برای شبیه‌سازی حرکت آن‌ها در آسمان استفاده می‌کنند!
در سال ۲۰۱۶، هرپتولوژیست هایی که روی مارها در تایلند مطالعه می کردند، شاهد چیزی بودند که قبلاً هرگز ندیده بودند. آنها با ماری برخورد کردند که یک وزغ سمی بزرگ را کشته بود و از اتفاق بعدی شوکه شدند.
اعضای بدن کشتی گیر ۱۷ ساله تنکابنی، که به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.
محققان تصمیم دارند کبد خوک را به نمونه مشابه کبد انسان تبدیل کنند تا در بدن پیوند زده شود. این فرایند قرار است در ۲۰۲۳ آزمایش شود.
از ۳۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان... این‌ها قیمت‌هایی است که فروشندگان کلیه، کبد و مغز استخوان برای اعضای بدن‌شان در نظر گرفته‌اند. هر کدام از این افراد مسائل خاص خودشان را دارند، اما مشکل تمامی آن‌ها فقر و نداری است.
«مجید ابهری»، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در خصوص فروش اعضای بدن می‌گوید: «در اکثر کشور‌های جهان معامله بر سر اعضای بدن کاری رایج است و به‌رغم زشتی اجتماعی و ممنوعیت قانونی هنوز این اقدام ادامه دارد. معمولا خریداران کلیه کسانی هستند که در شرایط نامطلوب فیزیکی و سلامتی قرار دارند و خود و اطرافیان‌شان اجبار به تهیه کلیه برای او دارند. حتی اگر در شرایط نامناسب مالی قرار داشته باشند.
وقتی تعداد سلول‌ها خیلی کم می‌شود، بخش‌هایی از اعضای بدن نمی‌تواند به‌طور طبیعی کار کند. البته تغییرات در سلول‌ها در سنین جوانی هم اتفاق می‌افتد، اما بدن، در جوانی می‌تواند به‌سادگی بسیاری از این تغییرات را ترمیم کند یا ذخایر کافی برای جبران آن‌ها داشته باشد، اما توانایی مقابله با این آسیب‌ها، با افزایش سن کاهش می‌یابد و نشانه‌های پیری در برخی از اعضای بدن به‌سرعت نمایان می‌شود.
زمانی که در یک حباب زندگی می‌کنید که توسط افرادی با دیدگاه‌های متفاوت از جمله همکاران، اعضای خانواده یا دیگران احاطه شده این موضوع می‌تواند احساس تنهایی و انزوا را در شما تشدید کند.
با اهدای اعضای بدن مرحوم سالار مغانی رحیمی دانش آموز اهل فیروزاباد استان فارس، هفت بیمار جانی دوباره یافتند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تیم پزشکی قانونی با بررسی دقیق و کامل با اعمال دقت مضاعف در معاینه و کالبد گشایی و بررسی تمامی معیار‌ها و شاخص‌های تعیین علت فوت به لحاظ ظاهری و اعضای داخلی اقدام کردند.
گروهی از محققان ایرانی ماده ای برای قطع کردن خونریزی اعضای داخلی بدن ابداع کرده اند که به سرعت خون را منعقد می کند و قابلیت چسبندگی آن در بافت های مرطوب از بین نمی رود.
"فلوریا سارای کالیکس" به دنبال از دست دادن خانه خود در طوفان‌های اتا و آیوتا به امید یافتن جایی امن‌تر با پسرش وسایل خود را جابجا می‌کند تا برای سفر آماده شود. تغییرات شدید آب و هوایی و آسیب‌های ناشی از شیوع کووید -۱۹ باعث شده تا انگیزه ساکنان هندوراس برای مهاجرت تقویت شود.
زامبیا یکی از بالاترین نرخ‌های نابرابری در جهان را دارد. تخمین زده می‌شود که ۵۸ درصد از ۱۸ میلیون زامبیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. این رقم در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا ۴۱ درصد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ