رحمانی از رایگان شدن گاز طبیعی برای حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار مشترک که ۸۷۳ هزار مشترک مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سعودی آرامکو (به انگلیسی: Saudi Aramco) یا آرامکو شرکت دولتی نفت عربستان سعودی و تحت تملک دولت آن کشور است. این شرکت از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت خام و گاز طبیعی) یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. آرامکو به تازگی گزارش سه ماهه دوم خود را منتشر کرد و علیرغم اُفت سود، باز هم سودسازی شگفت انگیزی داشت.
وزیر نفت شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذار به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه‌ها را ابلاغ کرد.
وزیر نفت شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذار به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه‌ها را ابلاغ کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تازه‌ترین وضع طرح‌ها و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی را تشریح کرد.
ناهید درباره نقشه قتل شوهرش گفت: نخست قرار بود با برداشتن لوله بخاری و انتشار گاز سمی او را بکشیم تا مرگش طبیعی جلوه کند، اما موفق نشدیم و دومین‌بار تصمیم گرفتیم او را خفه کنیم برای همین نیمه‌شب سهیل به خانه ما آمد و او را خفه کردیم. سپس جسد فرهاد را با خودرو چند خیابان دورتر رها کردیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تعیین‌تکلیف پنج طرح ذخیره‌سازی گاز در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد دو میدان دیگر نیز تا تابستان فعال می‌شود.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۲۴۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال ۱۴۰۰بیش از ۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل سرد سال، از انتقال بیش از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
تصویری عجیب از خارج شدن گاز طبیعی از زیر رودخانه یخ‌زده را ببینید. /خبرفوری
معاون وزیر نفت درامور پالایش و پخش با تأکید بر اینکه سوخت‌محوری باید به سودمحوری تبدیل شود،گفت: درشرایط ناترازی گازطبیعی،سوخت زمستانی موردنیاز همه بخش‌ها اعم ازصنایع،حمل‌ونقل وخانگی شده است.
رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۳ میلیون مترمکعب بوده و نسبت ابتدای دی‌ماه ۱۸ درصد افزایش یافته است.
با وجود ارزان بودن انرژی خوراک و سوخت، پتروشیمی‌ها هیچگاه به سراغ صنایع پایین دستی نرفتند تا بتوانتد از مزیت استفاده کنند. متاسفانه رانت ارزان خوراک در بلندمدت صرفه اقتصادی این صنعت را نیز از بین خواهد برد. با توجه به آنکه چین تنها بازار ما در صنعت متانول است؛ بنابراین چین ما را به سمتی برد که قیمت‌ها را کاهش دهیم.
بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
رئیس جمهور ترکیه: ارزش گاز طبیعی که در دریای سیاه کشف کرده‌ایم، با بهای امروز در بازارهای بین‌المللی، بالغ بر یک تریلیون دلار است.
محققان کشور موفق به ساخت جداکننده های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز شدند.
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد دولت این کشور تلاش دارد به‌زودی آنکارا را به مرکز جهانی گاز طبیعی تبدل کند.
یک کارشناس انرژی گفت: در حال حاضر تراز گاز طبیعی در کشور تقریباً در وضعیت متعادل قرار دارد، اما در هر لحظه از فصول سرد سال ممکن است این تراز تغییر کند.
کارشناسان معتقدند که در کنار سپری کردن پاییزی معتدل‌، روند صرفه‌جویی در مصرف چه در میان صنایع و چه در میان خانوارها از دیگر عوامل کاهش قیمت گاز است.
قیمت گاز طبیعی برای مصارف خانگی طی سال جاری تا کنون ۱۷۴ درصد افزایش یافته و بهای گاز مصرفی صنایع کوچک و متوسط ​​۲۷۷ درصد و قیمت گاز مصرفی صنایع بزرگ نیز ۳۷۹ درصد افزایش یافته است.
بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که کشورهای اروپایی با افزایش خرید گاز طبیعی مایع(LNG)، می‌توانند در زمستان سال جاری، کمبود عرضه گاز روسیه را جبران کنند.
گروه های مقاومت فلسطین در راستای تلاش برای شکست محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یک گذرگاه آبی را در آب های این منطقه افتتاح کردند.
منابع ترکیه از مذاکرات آنکارا با واشنگتن در راستای خرید گاز طبیعی خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ